HOTĂRÂRE

privind aprobarea organizării unei licitaţii publice cu strigare, în vederea închirierii a două spații comerciale, situate pe strada Piața Nouă,

cuprinse în domeniul public al orașul Năsăud  

 

Consiliul Local Năsăud,

Întrunit în ședință ordinară, în prezența a 17 consilieri;

Având în vedere:

 

- proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud;

- raportul compartimentului Administrarea Domeniului Public și Privat, nr.45556/20.11.2017;

- expunerea de motive a primarului orașului Năsăud, nr.45593/20.11.2017;

- prevederile art. 3, art. 14, art. 15 si art. 16 alin. 1  Legea nr. 213 / 1998, privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- prevederile art. 36 alin 1 si alin. 2 litera „c”, si art. 123 alin. 1 si alin. 2, din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- prevederile Hotărârii Consiliului Local al orașului Năsăud nr.85/1999, privind însușirea inventarului domeniului public al orașului Năsăud, aprobată prin Hotărârea Guvernului României nr. 905/2002, anexa nr.4, modificată şi completată prin Hotărârea Guvernului României nr. 262/2011, anexa 1 si Hotărârea Guvernului României nr. 314/2013;

- prevederile Hotărârii Consiliului Local al Oraşului Năsăud nr. 88 din 27,09,2012 privind stabilirea cuantumurilor minime ale chiriilor pentru închirierea terenurilor/spațiilor aparținând domeniului public și privat, altele decât cele agricole, ale orașului Năsăud, județul Bistriţa-Năsăud;

- procesul verbal de predare-primire a standului comercial nr. 7, alipit de hala metalică și de grupul sanitar, în suprafață de 9 mp. situat în oraşul Năsăud, piața agroalimentară, înregistrat la primăria oraşului Năsăud sub numărul 24725 din 12.07.2017;

- procesul verbal de predare-primire a spatiului comercial in suprafață de 26 mp., situat în oraşul Năsăud, piața agroalimentară, înregistrat la primăria oraşului Năsăud sub numărul 24726 din 12.07.2017;

- raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget,   finanţe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerţ, nr. 46551/29.11.2017;

- raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 46552/29.11.2017;

- raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 46553/29.11.2017;

- raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate, nr. 46554/29.11.2017;

- raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului nr.46555/29.11.2017;

 

În temeiul dispozițiilor art.36,(2), lit.” c”, art.45(3)  și art. 123 (2)din Legea administrației publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

HOTĂRĂȘTE:

ART. 1 Se aprobă organizarea unei licitaţii publice cu strigare, în vederea închirierii a două spații comerciale, situate pe strada Piața Nouă, cuprinse în domeniul public al orașul Năsăud, prezentate în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. 

ART. 2 Se aprobă caietul de sarcini, prezentat în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

ART. 3 Se aprobă contractul cadru, prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

ART.4 Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează primarul orașului Năsăud, prin compartimentul Administrarea Domeniului Public și Privat, Biroul Financiar- Contabil, Biroul Impozite și Taxe, Compartimentul Audit și Compartimentul Juridic din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

ART.5 Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului oraşului şi se transmite prin intermediul secretariatului Consiliului Local, către: 

· Instituţia Prefectului, Judeţul Bistriţa-Năsăud;

· Primarul orașului Năsăud;

· Biroul financiar-contabil;

· Compartimentul audit intern;

· Compartimentul Administrarea Domeniului Public și Privat;

· Biroul Impozite și Taxe;

· Compartimentul juridic;

Preşedinte de şedinţă,                                                                      Secretar,          

      Oltean Dorel                                                                 cons.jr. Șoldea Vasile                                                                                                                            

 

Nr. 152/29.11.2017

Năsăud/ad. Cu 17 v

   

Anexa nr. 2 la H.C.L. nr.   din

 

CAIET DE SARCINI

1. Informații generale privind obiectul inchirierii:

1.1 - Denumire:

- Spaţiu comercial în suprafață de 26 mp., (Fosta cramă);

- Standul comercial numărul 7, alipit de hala metalică și grupul sanitar, în suprafață de 9 mp;

1.2 - Amplasare: spațiile sunt situate în Piaţa Agroalimentară, str. Piața Nouă;

1.3 - Descriere: Spaţii de comercializare;

1.4 - Destinaţie iniţială: Spatiu comercial

1.5 - Destinaţie viitoare: Spatiu comercial

2. Durata închirierii

2.1 - contractele vor fi valabile până în data de 30.06.2020, cu posibilitatea prelungirii valabilității pe o perioadă de 4 ani, prin Hotărâre a Consiliului Local al oraşului Năsăud, la cererea locatarului adresata cu minim 30 zile înainte de expirarea contractului.

3. Obiectul închirierii

3.1. - Spaţiu comercial, în suprafață totală de 26 mp. în vederea desfășurării de activități comerciale;

3.2. - Spaţiu comercial, în suprafață totală de 9 mp. în vederea desfășurării de activități comerciale;

3.3. - Închirierea se va realiza pentru fiecare stand separat.

4. Chiria

4.1 - Preţul minim de la care pornește licitaţia este 7,5 euro/mp/lună.

4.2 - Plata chiriei stabilite în urma licitaţiei fiecărui stand, calculată la cursul valutar din data de 15 a lunii pentru care se face plata, se face în numerar la casieria Primăriei oraşului Năsăud, biroul impozite şi taxe sau cu virament, până la data de 25 a lunii în curs;

4.3 - Neplata chiriei la data stabilită constituie o încălcare a contractului, iar chiriaşul datorează majorări de întârziere de 1% asupra sumei datorate, pentru fiecare lună sau fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă si până la data platii efective a sumei datorate.

4.4. - Neplata chiriei timp de 2 luni consecutive, determină rezilierea contractului de închiriere, precum si obligația chiriașului de a elibera spațiul în termen de 7 zile de la data scadentei din cea de-a doua lună;

4.5. - Chiria se va majora ori de câte ori vor fi prevăzute modificări de lege sau de hotărâri al Consiliului Local al oraşului Năsăud.

5. Garanții

5.1 - Garanţia de participare este in suma de 500 lei.

5.2 - Garanţia de participare se depune in numerar la casieria unităţii.

5.3 - Garanţia de participare va fi restituită în cel mult trei zile lucrătoare de la data licitaţiei pentru ofertanţii ale căror oferte au fost declarate necâştigătoare;

6. Drepturile si obligațiile locatarului

6.1 - Locatarului îi este interzis sub sancţiunea nulităţii să subînchirieze sau să cesioneze drepturile si obligațiile privind folosința standului închiriat;

6.2 - Locatarul are obligaţia efectuării curăţeniei pe standul închiriat ce face obiectul contractului de închiriere;

6.3 - Locatarul se obligă să respecte si va fi direct răspunzător pe toata durata contractului de închiriere de aplicarea normelor legale privind protecţia mediului, protecţia si paza împotriva incendiilor, a normelor legale privind protecţia muncii, precum si orice alte obligaţii legale ce rezulta din activitatea pe care o desfăşoară.

6.4 - Lucrările de îmbunătăţire si igienizare ale spaţiului cad în sarcina locatarului fără să afecteze cuantumul chiriei.

6.5 - Locatarul se obligă să îngrijească si să conserve spațiul ca un bun proprietar.

6.6 - Locatarul se obligă să utilizeze spațiul numai pentru activitatea prevăzută în contract.

6.7 - La încetarea contractului de închiriere locatarul are obligația să restituie spațiul in starea iniţială.

6.8 - Chiriaşul are obligaţia obţinerii tuturor avizelor si autorizaţiilor de funcţionare.

6.9 - Chiriaşul are obligaţia de a elibera spaţiul in termen de 15 zile de la notificare, in condiţiile in care exista un plan de modernizare a zonei respective.

7. Drepturile si obligațiile locatorului

7.1 - Locatorul are dreptul sa inspecteze spaţiul ce face obiectul contractului de închiriere si sa verifice respectarea obligaţiilor asumate de locatar;

7.2 - Locatorul are obligaţia de a înştiinţa locatarul cu 15 zile înainte de o eventuala schimbare a situaţiei spaţiului respectiv, sau atunci când nu se cunoaşte, în 15 zile de la producerea schimbării respective;

8. Încheierea contractului de închiriere

8.2 - Contractul de închiriere se încheie in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data adjudecării licitației.

9. Încetarea contractului de închiriere

9.1 - Contractul de închiriere poate înceta:

a. prin acordul ambelor părţi,

b. la expirarea termenului de închiriere,

c. înainte de termenul stabilit, prin voinţa unilaterala a locatorului, în situaţia unei modernizări sau reorganizării pieţei,

9.2 - Contractul se reziliază in următoarele cazuri:

a. rezilierea contractului se poate face la cererea locatarului cu obligaţia degrevării spaţiului de orice sarcini;

b. contractul se reziliază de drept iar spaţiul ce face obiectul contractului va fi scos la licitaţie in situaţia in care locatarul închiriază se asociază, donează, comodatează, vinde sau cesionează dreptul de folosinţă asupra spaţiul construit, ori subînchiriază, in totalitate sau parţial, se asociază sau cesionează dreptul de folosință asupra spațiului;

c. în situaţia în care pentru nevoi de interes naţional sau local, spaţiul închiriat va destinat altor scopuri, contractul de închiriere poate fi reziliat in mod unilateral de către autoritatea locala, după înştiinţarea locatarului, cu 30 de zile înainte;

d. contractul se reziliază de drept si in cazul in care locatarul este in lichidare voluntara sau in faliment;

e. contractul poate fi reziliat de către locator, daca locatarul nu demarează obţinerea tuturor avizelor necesare pentru funcţionare;

f. rezilierea de drept a contractului poate interveni si ca urmare a neexecutării oricărei obligaţii asumate de părţile contractante , din cauze imputabile acesteia.

10. Ofertele

10.1 - Adjudecarea se va face de către comisia de licitaţie, stabilită prin Dispoziție a Primarului Oraşului Năsăud, pe baza criteriului – preţul cel mai mare.

10.2 - Preţul de adjudecare va fi cel puţin egal cu preţul de pornire a licitaţiei

10.3 - Creşterea preţului se face cu pasul licitaţiei stabilit la 0,5 euro/mp./pas;

10.4 - Va fi declarat câştigător ofertantul care oferă cel mai mare preţ peste preţul de strigare;

10.5 - Valoarea chiriei se va calcula prin înmulţirea suprafeţei cu preţul oferit/mp.

11. Condiții necesare a fi îndeplinite de către ofertant pentru participarea la licitaţie:

a) cerere de participare;

b) dovada achitării caietului de sarcini (50 lei), plata se face la casieria instituţiei;

c) dovada achitării garanţiei de participare la licitaţie ( 500 lei);

d) copie xerox a certificatului unic de inregistrare la Registrul Comerțului;

e) copie xerox a autorizatiei de functionare eliberata de Primărie (AF, PFI );

f) copie B.I. /C.I. ale reprezentanților legali ai ofertantului;

g) copie xerox a ultimului bilanț contabil;

h) dovada achitarii datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale, atestata prin Certificate fiscale;

i) copie xerox certificat Constatator emis de Oficiul Registrului Comertului;

- oferta trebuie depusă la sediul primăriei oraşului Năsăud până la data limita de depunere, stabilită in anunțul licitaţiei.

12. Instrucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii. Procedura:

13.1 - Licitatie publică cu strigare pentru spatiile comerciale prezentate în planul de situație.

13.2 - Anuntul de licitatie se trimite spre publicare intr-un ziar de interes national, local si se afiseaza la sediul primărie şi pe site-ul propriu, cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data limita pentru depunerea ofertelor.

13.3. - Orice persoana interesata are dreptul de a solicita si de a obtine prezentele instructiuni si caietul de sarcini, precum si de a solicita clarificarile necesare.

13.4. - Licitaţia se poate desfășura numai dacă în urma publicării anunțului de licitație au fost depuse cel puţin 2 solicitări pentru fiecare stand, care îndeplinesc condițiile de la punctul 11 din prezentul caiet.

13.5. - Dupa desemnarea ofertanţilor valabili, se trece la procedura licitatiei cu strigare

Presedintele comisiei de evaluare, va conduce licitatia cu strigare astfel:

- se anuntă preţul de pornire a licitaţiei, apoi fiecare licitator pe rând va creste prețul cu câte un pas de licitaţie, până când unul dintre ofertanți renunţă si nimeni nu ofera un pret mai mare pentru acel stand comercial.

- adjudecarea licitaţiei se va face in favoarea ofertantului care ofera cel mai mare pret.

- președintele comisiei de licitație anunță adjudecatarul, declară închisa ședința de licitaţie și întocmește procesul verbal de licitație cu strigare, semnat de membrii comisiei de licitaţie, de adjudecatar si de ceilalți ofertanți.

13.6. -  În cazul in care in urma publicării anuntului de licitatie nu au fost depuse cel putin 2 oferte valabile pentru spatiu procedura se va anula si se va organiza o noua licitatie. In cazul in care nu au fost depuse cel putin 2 oferte valabile in cadrul celei de-a doua licițatii publice, se va decide inițierea procedurii de negociere directă.

Compartimentulde administrare a domeniului public şi privat vaproceda la publicarea anunțului negocierii directe cu cel putin 10 zile calendaristice înainte de data limita pentru desfășurarea procedurii. Pentru negocierea directă va fi păstrată documentația de atribuire aprobată pentru licitație.

13.7. -  Comisia are dreptul de a exclude din licitatie:

1) Orice ofertant care este in stare de faliment ori lichidare, afacerile ii sunt conduse de un administrator judiciar sau activitățile comerciale sunt suspendate ori fac obiectul unui aranjament cu creditorii sau este intr-o situatie similara cu cele anterioare, reglementate prin lege;

2) Nu și-a îndeplinit obligațiile de plată a impozitelor, taxelor si contribuțiile de asigurări sociale către bugetele componente ale bugetului general consolidat sau la bugetul local;

3) In cazul in care a detinut si alte contracte de inchiriere cu Consiliul local Năsăud si are restante la plata;

4) Prezinta informatii false in legatura cu situatia proprie.

13.8. -  Comisia de licitatie are dreptul sa descalifice orice oferta care nu indeplineste o cerinta din documentatia de licitatie sau instructiuni.

14. Contestații

14.1. -  In termen de trei zile calendaristice de la data comunicarii rezultatului licitatiei publice deschise ofertantii desemnati necastigatori pot face contestatii cu privire la modul in care au fost respectate dispozitiile din prezentul caiet de sarcini.

14.2. -  In termen de trei zile calendaristice de la primirea contestatiei, comisia de solutionare a contestatiilor este obligata sa solutioneze contestatia si sa comunice raspunsul sau contestatorului.

14.3. - In cazul in care contestatia este fondata, Primăria oraşului Năsăud are obligatia de a revoca decizia de desemnare a ofertantului castigator si de a notifica acest fapt tuturor ofertantilor.

14.4. - In acest caz se va anula licitatia si se va reorganiza o noua licitatie publica cu strigare.

14.5. - Ofertantul castigator va fi notificat in termen de 5 zile lucratoare de la data hotararii de adjudecare sa se prezinte pentru incheierea contractului de inchiriere.

14.6. - In situatia in care procedura de licitatie nu conduce la semnarea unui contract cu castigatorul licitatiei, se va repeta procedura de licitaţie, câştigătorul nemaiavând dreptul să participe la o nouă licitaţie, iar garanţia de participare i se va reține.

14.7 - Refuzul ofertantului declarat câştigător de a încheia contractul de închiriere poate atrage după sine plata daunelor-interese.

15. Reguli privind conflictul de interese

- Membrii comisiei de licitatie, supleantii sunt obligati sa dea o declaratie de compatibilitate, impartialitate si confidentialitate pe propria raspundere, dupa termenul limita de depunere a ofertelor, care se va pastra alaturi de dosarul licitaţiei.

- Pe parcursul aplicării procedurii de licitatie organizatorul are obligaţia de a lua toate măsurile necesare pentru a evita situaţiile de natură să determine apariţia unui conflict de interese şi/sau manifestarea concurenţei neloiale. Nerespectarea prevederilor se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

- Persoana care a participat la întocmirea documentaţiei de licitatie are dreptul de a fi ofertant, dar numai în cazul în care implicarea sa în elaborarea documentaţiei de licitatie nu este de natură să distorsioneze concurenţa.

- Persoanele care sunt implicate direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi ofertant sub sancţiunea excluderii din procedura de licitatie.

- Nu au dreptul să fie implicate în procesul de verificare/evaluare a ofertelor următoarele persoane:

a) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu ofertantul, persoană fizică;

b) soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu persoane care fac parte din consiliul de administrație, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi, persoane juridice;

c) persoane care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi sau persoane care fac parte din consiliul de administraţie, organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre ofertanţi;

d) persoane care pot avea un interes de natură să le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.

 

Anexa nr. 3

 

ROMÂNIA,

JUDEŢUL BISTRIȚA- NĂSĂUD                                              

CONSILIUL LOCAL AL ORAȘULUI NĂSĂUD

 

CONTRACT DE INCHIRIERE

1.Orașul Năsăud, prin Consiliul Local al orașului Năsăud, Județul Bistrița-Năsăud, cu sediul pe str. Piața Unirii, nr. 15  telefon/fax 0263/361026, cod fiscal 4347887, cont trezorerie RO……………………………,  reprezentat prin Romocea Nicolae Mircea, având funcția de Primar, în calitate de proprietar,

şi

2. Subsemnatul…………….…………………………………(CNP / CUI / CIF) …………………………, cu sediul social/adresa în ….……….……………înregistrat la Registrul Comerțului sub nr. ................................ din ...............................,

în calitate de chiriaș, au convenit încheierea prezentului contract in următoarele condiții:

Articolul 1. Obiectul contractului

1.1 Oraşul Năsăud prin Consiliul local, închiriază, spațiul în suprafață de …….. situat în piața agroalimentară, cuprinse in domeniul public al oraşului Năsăud.

1.2 Destinația bunului închiriat este desfășurarea activității de comercializare;

Articolul 2. Durata de închiriere

2.1 Contractul va avea termenul la data de 30.06.2020;

2.2 Contractul de închiriere poate fi reînnoit pe o perioadă de 4 ani, prin Hotărâre a Consiliului Local al oraşului Năsăud;

2.3 Intenția de reînnoire a contractului de închiriere se va notifica in scris cu cel puțin 30 zile înainte de expirarea duratei de închiriere.

Articolul 3. Obligațiile părților

3.1.Obligațiile Locatarului

3.1.1. Sa folosească bunul potrivit destinaţiei prevăzute in contract. Chiriaşul va avea obligaţia de a nu permite folosinţa bunului de alte persoane;

3.1.2. Sa informeze imediat proprietarul asupra oricăror accidente si stricăciuni care s-au produs asupra bunului închiriat şi să le suporte dacă sunt produse din vina sa.

3.1.3. Sa respecte condițiile și orarul de funcţionare;

3.1.4. Sa efectueze plata chiriei in condiţiile si la termenele stabilite in prezentul contract;

3.1.5. Chiriaşul este de acord sa permită accesul reprezentanţilor proprietarului pentru efectuarea unor intervenii mai ample sau de reparaţii capitale necesare bunei funcţionari a bunului închiriat. Pe perioada lucrărilor de reparaţii nu se percepe chirie.

3.1.6. Chiriaşul se obliga să menţină în bună stare și să întrețină și să efectueze reparațiile curente necesare bunului închiriat.

3.1.7. Să nu schimbe destinația bunului închiriat.

3.1.8. Chiriaşul are obligaţia de a respecta normele în vigoare privind prevenirea şi stingerea incendiilor. Chiriaşul răspunde în mod expres de nerespectarea şi nepunerea în aplicare a atribuţiilor ce-i revin pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor.

3.1.9. Chiriaşul se obliga să obţină toate autorizaţiile legale de funcţionare de la autorităţile competente, necesare desfăşurării unei activităţi conform destinaţiei bunului închiriat.

3.1.10. Chiriaşul se obliga sa predea bunul închiriat la terminarea sau rezilierea contractului de închiriere in buna stare de funcţionare, ţinându-se cont de uzura normala.

3.1.11. Chiriaşul se obliga să plătească chiria lunara, pentru bunul închiriat, cheltuielile locative, precum și consumul de energie electrică furnizată prin instalația electrică și celelalte utilități ale spațiului concesionat.

3.2. Obligațiile proprietarului

3.2.1. Proprietarul se obliga sa pună la dispoziţia chiriaşului bunul închiriat, conform unui proces verbal de predare-primire semnat de ambele părţi cel târziu la data de __.__._____. Procesul verbal de predare  primire se constituie Anexa a prezentului contract.

3.2.2. Bunul închiriat va fi predat de către proprietar, chiriașului;

3.2.3. Se obligă să sprijine chiriașul in orice inițiativă care duce la buna desfășurare a activității;

3.2.4. Proprietarul se obliga sa efectueze reparaţiile majore (structurale) pentru menţinerea în buna stare a bunului închiriat.

Articolul 4. CEDARE SI SUBINCHIRIERE

4.1 Chiriaşul nu își va putea ceda drepturile rezultând din prezentul contract si nici sa procedeze la o subînchiriere, totala sau parţiala, nici sa le folosească in cadrul unui contract de asociere in participaţiune, fără consimțământul expres si in scris al proprietarului bunului închiriat.

Articolul 5. RASPUNDEREA CONTRACTUALA

5.1 Locatarul nu se va adresa Locatorului si nici nu va reclama orice tulburare de folosinţă provenind de la un terţ, iar acţiunile împotriva autorului daunelor vor cădea în sarcina sa.

5.2 Proprietarul nu este responsabil de bunul mers al activităţii comerciale desfăşurate de către chiriaş si nu poate fi tras la răspundere pentru rezultatele obţinute de către chiriaş cu bunul  închiriat.

Articolul 6. Plăți

6.1. Chiria

6.1.1 Prezentul contract este consimţit si acceptat in schimbul plății unei chirii lunare de _____ lei/euro/mp, pe care locatarul se obliga să o plătească locatorului până la data de 25 a lunii.

6.2. Alte cheltuieli

6.2.1. Cheltuieli locative înseamnă toate cheltuielile pentru utilități, ce urmează a fi plătite de chiriaș, respectiv energia  electrică consumată de bunul închiriat;

6.3. Penalități.

6.3.1 Neplata chiriei la data stabilită constituie o încălcare a prezentului contract, iar chiriașul datorează majorări de întârziere de 1% asupra sumei datorate, pentru fiecare lună sau fracțiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență si până la plata efectivă a sumei datorate;

6.3.2 În cazul neefectuării plăților stabilite în contract in termen de 2 luni consecutive de la data scadentei, Proprietarul are dreptul să rezilieze contractul.

6.4. Modalitatea de plata.

6.4.1 Chiria datorata se va plăti până la data de 25 a fiecărei luni, sau în următoarea zi lucrătoare, de la data intrării in vigoare a prezentului contract de închiriere.

6.4.2 Data intrării in vigoare a prezentului contract de închiriere este ___/___/_______.

6.4.3 Plata chiriei se va efectua de locatar în numerar la casieria Primăriei oraşului Năsăud în zilele lucrătoare.

Articolul 7. Asigurări 

7.1 Chiriașul poate asigura bunul închiriat.

7.2 Chiriașul va trebui sa-si asume propria Răspundere Civila fata de terţii, inclusiv potenţialii clienţi, pentru evenimente neplăcute şi daunele produse asupra bunului închiriat.

Articolul 8. Încetarea contractului

8.1 Contractul de închiriere încetează in următoarele cazuri:

8.1.1 La expirarea termenului contractual, daca pârtile nu convin prelungirea acestuia prin act adițional.

8.1.2 Prin reziliere:

� Prin acordul scris al ambelor părți;

� Ca drept al Proprietarului in caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare de către chiriaş a obligaţiilor contractuale esenţiale (plățile către proprietar prevăzute in prezentul contract, afectarea iremediabilă a bunului, schimbarea destinaţiei bunului închiriat, clauza de subînchiriere). In acest caz contractul de închiriere este desfiinţat de drept, necondiţionat si de îndată fără a mai fi necesară punerea in întârziere si fără o alta formalitate prealabila, desființarea contractului făcându-se fără intervenţia justiţiei.

�Deteriorarea bunului închiriat de aşa maniera încât acesta nu mai poate fi întrebuinţat conform destinaţiei.

�Denunțarea contractului de către locatar cu un preaviz de 60 de zile înainte de data încetării contractului.

�In caz de forţă majora aşa cum este definita de legislația în vigoare.

8.2  locatarul se obligă ca la încetarea prezentului contract fie ca urmare a expirării termenului de închiriere, fie ca urmare a oricăruia dintre cazurile prevăzute la articolul 8.1.2 sa elibereze si sa predea proprietarului bunul închiriat in termen de 48 ore de la data încetării prezentului contract.

Articolul 9. Litigii

9.1  În caz de neînțelegeri între părți și în lipsa unei reglementari amiabile in termen de 30 (treizeci) de zile de la data notificării adresate de partea reclamanta, partea interesata va putea sesiza instanţa competentă de la sediul proprietarului.

Articolul 10. Legea aplicabilă contractului

10.1 Acest contract de închiriere este guvernat de Codul Civil și legislația în vigoare;

10.2 Părțile convin ca prezentul contract să fie titlu executoriu;

Articolul 11. Alte clauze

11.1 Orice amenajări, îmbunătăţiri si instalaţii efectuate de chiriaş in spaţiul închiriat, care sunt ataşate bunului închiriat se vor face cu aprobarea prealabilă a proprietarului şi vor rămâne la încheierea contractului de închiriere, fără plata compensatorie (indemnizaţie), in proprietatea Proprietarului bunului închiriat.

11.2 Proprietarul  sau reprezentantul sau vor putea, cu anunţarea in prealabil, sa viziteze sau sa permită vizitarea, cel puţin o dată la 3 luni a bunului închiriat, in scopul de a verifica starea generala si modul de întreţinere a acestuia.

11.3 Orice act adiţional la acest contract de închiriere va fi semnat de ambele părţi, în caz contrar acesta fiind nul si neavenit.

11.4 Notificările si orice alte comunicări referitoare la prezentul contract vor fi făcute in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, sau alte procedee prin care se dovedeşte comunicarea, la adresele indicate in preambulul contractului.

Prezentul contract a fost întocmit si semnat la sediul primăriei oraşului Năsăud în data de ____.___.______, în două exemplare, fiecare a câte 4 pagini, câte unul pentru fiecare parte.

  

 

 

 

            Oraşul Năsăud                                             Locatar,

                  

                 Primar,                                                  

                

           Mircea Romocea                                         

                  

 

 

                Secretar,

     Cons. Jr. Vasile Șoldea

 

 

 

 

 

Biroul Financiar- contabil                                      Comp. Juridic

Insp. Stoian Gheorghe                                             Buta Roxana

 

 

 

 

Biroul Impozite și Taxe

Insp. Magdea Cornel