• HC 6 din 31.01.2023

    HOTĂRÂRE

    privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2023, Organigrama și Statul de funcții pe anul 2023 pentru Societatea Local Serv S.R.L. Năsăud

    Consiliul Local Năsăud,

    Întrunit în ședință ordinară, în prezența a 17 consilieri;

    Având în vedere: 

    • proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud nr.18987/10.01.2023;
    • nota de necesitate și fundamentare întocmită de către Compartimentul Achiziții publice nr. 18982/10.01.2023;
    • referatul de aprobare al Primarului orașului Năsăud nr. 18989/10.01.2023;
    • raportul Compartimentului Achiziții publice nr. 18990/10.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 31/1990, privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 51/2006, privind serviciile comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 101/2006, privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Ordonaței Guvernului României nr. 21/2002, privind gospodărirea localităților urbane și rurale, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Ordonaței Guvernului României nr. 71/2002 privind organizarea și funcționarea serviciilor publice de administrare a domeniului public și privat de interes local, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 18/28.02.2013 privind înființarea unei societăţi comerciale cu răspundere limitată, de interes public local având ca asociat unic Orasul Nasaud, prin consiliul local;
    • prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 38/28.03.2013 privind modificarea si completarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr.18/2013, privind infiintarea unei societăţii comerciale cu răspundere limitată, de interes public local având ca asociat unic Orasul Nasaud, prin consiliul local;
    • adresa Societății Comerciale Local Serv Năsăud SRL nr. 446/19.12.2022, înregistrată la Primăria orașului Năsăud cu nr. 18919/10.01.2023;
    • raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 20081/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 20082/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 20084/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate, nr. 20085/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 20086/31.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
    • proces verbal de afișare a proiectului de hotărâre, nr. 19003/10.01.2023;
    • proces verbal de rezultat al afișării, nr. 20079/31.01.2023;

    În temeiul prevederilor art. 129, alin. (3) lit. „c” și art. 139 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

    HOTĂRĂŞTE

    ART.1. Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2023 al societății ”Local Serv” S.R.L. Năsăud, prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART.2. Se aprobă organigrama, prezentată în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART.3.  Se aprobă statul de funcții pe anul 2023 a societății ”Local Serv” SRL Năsăud, prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    Art.4. Organizarea controlului intern conform prevederilor legale în vigoare, elaborarea de proceduri operaționale pentru toate activitățile desfășurate se va asigura de comisia de monitorizare, coordonare si îndrumare metodologica constituită la nivelul Primăriei orașului Năsăud.

    Art.5. Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri, se încredințează societatea ”Local Serv” SRL Năsăud.

    Art.6. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică  prin grija secretarului general al orașului şi se transmite prin intermediul secretariatului consiliului local, către: 

    • Instituția Prefectului Județul Bistrița-Năsăud;
    • Primarul orașului Năsăud;
    • Societatea Local Serv SRL Năsăud;
    • Compartimentul Audit public intern;
    • Compartimentul informatică, digitalizare, monitorizarea procedurilor administrative;

      

    Președinte de ședință                                  Contrasemnează: Secretar General   

          Maghiar Marius                                                      Șoldea Vasile                                                                                                   

      

    Nr. 6/31.01.2023

    Năsăud/ad. 17 v

  • HC 5 din 31.01.2023

    HOTĂRÂRE

    privind aprobarea majorării tarifului orar pentru serviciile prestate de către S.C. Local Serv Năsăud SRL ca urmare a majorării salariului minim pe economie pe anul 2023

     Consiliul Local Năsăud,

    Întrunit în ședință ordinară, în prezența a 17 consilieri;

    Având în vedere: 

    • proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud nr.18875/09.01.2023
    • nota de necesitate și fundamentare întocmită de către Comp. Achiziții publice, nr. 18501/03.01.2023;
    • referatul de aprobare al Primarului orașului Năsăud, nr. 18920/10.01.2023;
    • raportul Compartimentului Achiziții publice, nr. 18979/10.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 51/2006, privind serviciile comunitare de utilități publice, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 101/2006, privind serviciul de salubrizare a localităților, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
    • prevederile Ordonanței Guvernului României nr. 21/2002, privind gospodărirea localităților urbane si rurale, cu modificările si completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii, republicată, cu modificările si completările ulterioare;
    • prevederile Hotărârii Guvernului României 1447 din 08 decembrie 2022 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
    • prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 18/28.02.2013 privind înființarea unei societății comerciale cu răspundere limitată, de interes public local având ca asociat unic Orașul Năsăud, prin consiliul local;
    • prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 38/28.03.2013 privind modificarea si completarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr.18/2013, privind înființarea unei societăți comerciale cu răspundere limitată, de interes public local având ca asociat unic Orașul Năsăud, prin consiliul local;
    • prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 39/29.04.2014 privind aprobarea  completării obiectului secundar de activitate a S.C. Local Serv SRL Năsăud;
    • adresa Societății Comerciale Local Serv Năsăud S.R.L. nr.
      445/19.12.2022, înregistrată la primăria orașului Năsăud cu nr. 39778/21.12.2022;
    • faptul că prin Hotărârea Guvernului României nr. 1447 din 08 decembrie 2022 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, s-a majorat salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, stabilit în bani, fără a include sporuri şi alte adaosuri, la suma de 3.000 lei lunar;
    • raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 20081/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 20082/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 20084/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate, nr. 20085/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 20086/31.01.2023;

     În temeiul dispozițiilor art. 129 alin. (2) lit. c) și art. 139 alin. (3), lit. c) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,

     HOTĂRĂŞTE:

    ART.1.Se aprobă majorarea tarifului orar la valoarea de 24,289 lei/oră pentru serviciile prestate de către S.C. Local Serv Năsăud SRL ca urmare a majorării salariului minim pe economie pe anul 2023, conform anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART.2.Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează S.C. Local Serv Năsăud SRL., prin administratorul acesteia.

    ART.3.Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al orașului şi se transmite prin intermediul secretariatului Consiliului Local, către:

    • Instituția Prefectului Județul Bistrița-Năsăud;
    • Primarul orașului Năsăud;
    • Compartimentul Achiziții publice;
    • Biroul Financiar-contabil;
    • Compartimentul Audit;
    • Administratorul societății S.C. Local Serv Năsăud S.R.L.;
    • Compartimentul informatică, digitalizare, monitorizarea procedurilor administrative.

     

    Președinte de ședință                                  Contrasemnează: Secretar General   

          Maghiar Marius                                                      Șoldea Vasile                                                                                                  

     

    Nr. 5/31.01.2023

    Năsăud/ad. 17 v

  • HC 4 din 31.01.2023

    HOTĂRÂRE

    privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat, din orașul Năsăud, începând cu anul școlar 2023-2024

    Consiliul Local Năsăud,

    Întrunit în ședință ordinară, în prezența a 17 consilieri;

    Având în vedere:

     

    • proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud nr.18893/09.01.2023;
    • notă de fundamentare și necesitate a Biroului Managementul proiectelor europene nr. 18891/09.01.2023;
    • referatul de aprobare al primarului orașului Năsăud nr. 18896/09.01.2023;
    • raportul Biroului Managementul proiectelor europene nr. 18897/09.01.2023;
    • prevederile art. 19, art. 61 alin. (1), alin. (2) și alin. (2^1) din Legea nr. 1/2011 a educației naționale, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Ordinului Ministrului Educației și Cercetării nr. 6217/09.11.2022, pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2023-2024;
    • prevederile Hotărârii Guvernului României nr. 72/2013, privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per elev/preșcolar și stabilirea finanțării de baza a unităților de învățământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per elev/preșcolar, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului României nr. 75/2005, privind asigurarea calității educației, cu modificările și completările ulterioare;
    • solicitarea nr. 39461/28.11.2022 a Primăriei orașului Năsăud, privind transmiterea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, în vederea organizării rețelei școlare;
    • adresa nr. 2657/05.12.2022 a Liceului Silvic “Transilvania” Năsăud, privind propunerea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 38649/05.12.2022;
    • adresa nr. 3014/05.12.2022 a Colegiului Național “George Coșbuc” Năsăud, privind propunerea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 38596/05.12.2022;
    • adresa nr. 4979/06.12.2022 a Școlii Gimnaziale “Mihai Eminescu” Năsăud, privind propunerea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 38748/06.12.2022;
    • adresa nr. 3669/29.11.2022 a Liceului Economic Năsăud, privind propunerea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 38518/29.11.2022; 
    • adresa nr. 2355/05.12.2022 a Grădiniței cu Program Prelungit, privind propunerea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 38715/06.12.2022;
    • adresa nr. 338/06.12.2022 a Creșei Năsăud, privind propunerea Proiectului Planului de Școlarizare pentru anul școlar 2023-2024, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 38786/07.12.2022;
    • adresa nr. 38919/08.12.2022 Primăriei Orașului Năsăud, prin care s-a transmis Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, propunerea de proiect vizând rețeaua școlară aferentă anului școlar 2023-2024;
    • adresa nr. 12990/16.12.2022 a Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, înregistrată la Primăria Orașului Năsăud, sub nr. 39958 din 27.12.2022, prin care se comunică avizul conform al Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, pentru organizarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar de stat de pe raza orașului Năsăud, pentru anul școlar 2023-2024;
    • Avizul conform nr. 12928/16.12.2022 al Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, pentru organizarea rețelei unităților de învățământ preuniversitar de stat, pentru anul școlar 2023-2024, conform Ordinului M.E. nr. 6217/09.11.2022;
    • necesitatea și obligativitatea aprobării propunerii de rețea școlară din învățământ preuniversitar de stat din orașul Năsăud, pentru anul școlar 2023-2024;
    • raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 20081/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 20082/31.01.2023;;
    • raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 20084/31.01.2023;;
    • raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate, nr. 20085/31.01.2023;;
    • raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 20086/31.01.2023;;

     În temeiul dispozițiilor art. 129 alin. (2) lit. d), alin. (7) lit. a) și art. 139 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

     HOTĂRĂŞTE:

     ART.1 – Se aprobă Rețeaua școlară a unităților de învățământ preuniversitar de stat din orașul Năsăud, începând cu anul școlar 2023-2024, prezentată în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

     ART.2 – Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri, se încredințează primarul orașului Năsăud, prin Biroul Managementul proiectelor europene din cadrul aparatului de specialitate al primarului și Biroul Financiar-contabil, Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud și directorii unităților de învățământ preuniversitar de stat din orașul Năsăud prevăzute în anexă.

     ART.3 – Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija Secretarului General al orașului Năsăud şi se transmite prin intermediul secretariatului consiliului local, către:

      

    • Instituția Prefectului Județul Bistrița-Năsăud;
    • Primarul orașului Năsăud;
    • Biroul Managementul proiectelor europene;
    • Biroul Financiar-contabil;
    • Juridic;
    • Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud;
    • Unitățile de învățământ de pe raza orașului Năsăud;
    • Compartimentul informatică, digitalizare, monitorizarea procedurilor administrative;

     

    Președinte de ședință                                  Contrasemnează: Secretar General   

          Maghiar Marius                                                      Șoldea Vasile                                                                                                   

     

    Nr. 4/31.01.2023

    Năsăud/ad. 17 v

  • HC 3 din 31.01.2023

    HOTĂRÂRE

    privind aprobarea repartizării pe anul 2023 și estimările pe anii 2024-2026, a sumelor defalcate din TVA, destinate cheltuielilor prevăzute la art. 104, alin. 2, lit. b) – d) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, a cheltuielilor destinate copiilor cu cerințe educaționale speciale, burselor școlare si repartizarea sumelor alocate din Bugetul Local destinate finanțării transportului cadrelor didactice, precum si a altor cheltuieli în unitățile din învățământul preuniversitar de stat din orașul Năsăud

     

    Consiliul Local Năsăud,

    Întrunit în ședință ordinară, în prezența a  17 consilieri ;

    Având în vedere:

     

    • proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud nr.18854/09.01.2023;
    • nota de fundamentare și necesitate întocmită de Biroul Financiar-Contabil nr. 18834/09.01.2023;
    • referatul de aprobare al primarului orașului Năsăud nr. 18856/09.01.2023;
    • raportul Biroului Financiar-contabil nr. 18895/09.01.2023;
    • prevederile Legii Finanțelor Publice Locale nr. 273/2006, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023, cu modificările și completările ulterioare;
    • Adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice a Jud. Bistrita Nasaud nr. BNG-STZ-5625/28.12.2022, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 40152/30.12.2022, prin care se comunică repartizarea pe anul 2023 și a estimărilor pe anii 2024-2026 a sumelor defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor aferente unităților de învătământ preuniversitar de stat, cheltuieli prevăzute la art. 104 alin. 2 lit. b)–d) din Legea educației naționale nr. 1/2011, alocate orașului Năsăud, plata stimulentelor educaționale acordate copiilor din familii defavorizate în scopul stimulării participării în învățământul preșcolar, a drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masa precum și a burselor școlare, prin Decizia nr. 12/2022 a șefului administratiei judetene a finantelor publice;
    • Situațiile întocmite de Inspectoratul Școlar Județean nr. 13161, 13172, 13181/27.12.2022, înregistrate la Primăria orașului Năsăud sub nr. 40066/29.12.2022, privind repartizarea pe unități de învățământ a sumelor defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor prevăzute la art. 104, al. 2, lit. b)–d) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, precum și a sumelor destinate cheltuielilor cu bursele școlare;
    • raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 20081/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 20082/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, 20084/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate,  20085/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 20086/31.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
    • Proces-verbal de afișare a proiectului de hotărâre, nr. 18907/09.01.2023;
    • Proces-verbal de rezultat al afișării, nr. 20078/31.01.2023;

     În temeiul dispozițiilor art. 129 alin. 2 lit. b), alin. 4 lit. a) și art. 139, alin. (3) lit. a) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

     HOTĂRĂŞTE:

     ART.1. Se aprobă repartizarea pe anul 2023 și estimările pe anii 2024-2026, a sumelor defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor prevăzute la art. 104, alin. 2, lit. b) – d) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările si completările ulterioare, a cheltuielilor destinate copiilor cu cerințe educaționale speciale, burselor școlare și repartizarea sumelor alocate din Bugetul Local destinate finanțării transportului cadrelor didactice, precum și a altor cheltuieli în unitățile din învățământul preuniversitar de stat din orașul Năsăud, după cum urmează: 

    I. Liceul Silvic „Transilvania” Năsăud

    1. Sumele defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor :

                                      - Mii lei -

    Natura cheltuielii

    2023

    2024

    2025

    2026

    Cheltuieli cu bunurile si serviciile

    239

    241

    251

    258

    Sume pentru CES

    34

    34

    34

    34

    Burse

    58

    58

    58

    58

    Total

    331

    333

    343

    350

    2.  Sumele alocate din Bugetul Local, destinate finanțării cheltuielilor:

                                 - Mii lei -

    Natura cheltuielii

    2023

    a) Transport cadre didactice

    20

    b) Analize medicale

    5

    c) Ch. bunuri(rep. curente)

    20

    TOTAL

    45

    II. Colegiul Național „George Coșbuc” Năsăud

    1. Sumele defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor

                                              - Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    2024

    2025

    2026

    Cheltuieli cu bunurile si serviciile

    707

    729

    749

    772

    Sume pentru CES

    24

    24

    24

    24

    Burse

    773

    773

    773

    773

    Total

    1504

    1526

    1546

    1569

    2. Sumele alocate din Bugetul Local, destinate finanțării cheltuielilor:

                                  - Mii lei

    Natura cheltuielii

    2023

    a) Transport cadre didactice

    30

    b) Analize medicale

    5

    c) Ch. capital

    7

    d) Alte chelt functionare

    30

    TOTAL

    72

     III. Liceul Economic Năsăud

     1. Sumele defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor:

     - Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    2024

    2025

    2026

    Cheltuieli cu bunurile si serviciile

    247

    259

    264

    272

    Sume pentru CES

    49

    49

    49

    49

    Burse

    238

    238

    238

    238

    Total

    534

    546

    551

    559

     2. Sumele alocate din Bugetul Local, destinate finanțării cheltuielilor:

                                                    -Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    a) Transport cadre didactice

    20

    b) Analize medicale

    4

    TOTAL

    24

     IV. Școala Gimnaziala „Mihai Eminescu” Năsăud

     1. Sumele defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor cu:

                                         - Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    2024

    2025

    2026

    Cheltuieli cu bunurile si serviciile

    537

    555

    575

    591

    Sume pentru CES

    353

    353

    353

    353

    Burse

    649

    649

    649

    649

    Total

    1539

    1557

    1577

    1593

     2. Sumele alocate din Bugetul Local, destinate finanțării cheltuielilor:

                                       - Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    a) Transport cadre didactice

    58

    b) Analize medicale

    4

    c) Alte cheltuieli (microbuz școlar etc.)

    23

    TOTAL

    85

     V. Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Năsăud

     1. Sumele defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor cu:

                                            - Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    2024

    2025

    2026

    Cheltuieli cu bunurile si serviciile

    189

    198

    206

    212

    Sume pentru CES

    0

    0

    0

    0

    TOTAL

    189

    198

    206

    212

     2. Sumele alocate din Bugetul Local, destinate finanțării cheltuielilor:                             

                                         - Mii lei –

    Natura cheltuielii

    2023

    a) Transport cadre didactice

    5

    b) Analize medicale

    6

    c) Alte cheltuieli

    20

    TOTAL

    31

     VI. Creșa Năsăud

    1. Sumele defalcate din TVA, destinate finanțării cheltuielilor cu: 

                                   - Mii lei -

    Natura cheltuielii

    2023

    2024

    2025

    2026

    Cheltuieli cu bunurile si serviciile

    45

    47

    49

    50

    Sume pentru CES

    0

    0

    0

    0

    TOTAL

    45

    47

    49

    50

     2. Sumele alocate din Bugetul Local, destinate finanțării cheltuielilor:                                              

    - Mii lei -

    Natura cheltuielii

    2023

    a) Hrana

    100

    b) Cheltuieli de personal

    70

    c) Alte cheltuieli inclusiv ch. capital

    0

    TOTAL

    170

    ART.2.- Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează primarul orașului Năsăud, prin biroul financiar-contabil, biroul impozite şi taxe, compartimentul audit, din cadrul aparatului de specialitate al primarului și unitățile de învățământ din orașul Năsăud.  

    ART.3.- Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al orașului Năsăud şi se transmite prin intermediul secretariatului consiliului local, către:

    • Instituția Prefectului Județul Bistrița-Năsăud;
    • Primarul orașului Năsăud;
    • Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud;
    • Trezoreria Năsăud;
    • Biroul financiar-contabil;
    • Biroul impozite şi taxe;
    • Compartimentul audit;
    • Unitățile de învățământ din orașul Năsăud;
    • Compartimentul informatică, digitalizare, monitorizarea procedurilor administrative.

     

    Președinte de ședință                                  Contrasemnează: Secretar General   

          Maghiar Marius                                                      Șoldea Vasile                                                                                                  

     

    Nr. 3/31.01.2023

    Năsăud/ad. 17 v

  • HC 2 din 31.01.2023

    HOTĂRÂRE

    Privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al instituțiilor subordonate Consiliului Local Năsăud, respectiv Casa de Cultură „Liviu Rebreanu” Năsăud și Spitalul orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud, pe anul 2023

     

    Consiliul Local Năsăud,

    Întrunit în ședință  ordinară, în prezența a 17 consilieri;

    Având în vedere:

     

    • proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud nr. 18849/09.01.2023;
    • nota de fundamentare și necesitate întocmită de Biroul Financiar-Contabil nr. 18833/09.01.2023;
    • referatul de aprobare al primarului orașului Năsăud nr. 18850/09.01.2023;
    • raportul Biroului Financiar-contabil nr. 18894/09.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 273/2006, a finanțelor publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
    • Hotărârea Consiliului Local Năsăud, nr. 1/31.01.2022, privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Năsăud pe anul 2023;
    • Scrisoarea cadru nr. 466350/30.09.2022 privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul 2023 și a estimărilor pe anii 2024-2026, precum și limita sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale;
    • Adresa nr. 15/10.01.2023 a Casei de Cultura „Liviu Rebreanu” Năsăud, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 19015/10.01.2023, prin care se comunica bugetul instituției, anul 2023;
    • Adresa nr. 324/12.01.2023 a Spitalului orășenesc ”Dr. George Trifon”, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 19166/12.01.2023, prin care se comunica bugetul instituției, pe anul 2023;
    • raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 20081/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 20082/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 20084/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate,  nr. 20085/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 20086/31.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
    • proces-verbal de afișare a proiectului de hotărâre nr. 18905/09.01.2023;
    • proces verbal de rezultat al afișării, nr. 20077/31.01.2023

    În temeiul dispozițiilor art. 129 alin. 2 lit. b), alin. 4 lit. a) și art. 139, alin. (3) lit. a) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

    HOTĂRĂŞTE: 

    ART.1. Se aprobă bugetul Spitalului orășenesc „Dr. George Trifon” instituție subordonată Consiliului Local al orașului Năsăud, finanțată integral sau parțial din venituri proprii, pe anul 2023, detaliat, la venituri, pe capitole şi subcapitole şi la cheltuieli, pe capitole, subcapitole şi paragrafe, la venituri în sumă de 49377 mii lei, la cheltuieli în sumă de 50386 mii lei, conform anexei nr. 1 si anexei nr. 2 (formular cod 11/02 și 11/06),  după cum urmează, pe secțiuni:

    - secțiunea de funcționare, cu venituri în sumă 43995 mii lei şi cheltuieli în sumă de 43995 mii lei;

    - secțiunea de dezvoltare, cu venituri în sumă de 5382 mii lei şi cheltuieli în sumă de 6391 mii lei;

    - excedentul anual al instituției în suma de 1009 mii lei se utilizează, în cursul exercițiului bugetar, pentru finanțarea cheltuielilor secțiunii de dezvoltare;

    - programul de investiții publice pe anul 2023, al instituției publice este prezentat în anexa nr. 3;

    - fișa obiectivelor, proiectelor și categoriilor de investiții, pe anul 2023, conform anexei nr. 4(formular cod 15).

     ART.2. Se aprobă bugetul Casei de Cultură „Liviu Rebreanu” instituție subordonată Consiliului Local al orașului Năsăud, finanțată integral sau parțial din venituri proprii, pe anul 2023, detaliat, la venituri, pe capitole şi subcapitole şi la cheltuieli, pe capitole, subcapitole şi paragrafe, la venituri în sumă de 645 mii lei, la cheltuieli în sumă de 645 mii lei, conform anexei nr. 5 și anexei nr.6 (formular cod 11/02),  după cum urmează, pe secțiuni:

    - secțiunea de funcționare, cu venituri în sumă 645 mii lei şi cheltuieli în sumă de 645 mii lei;

     ART.3.  Anexele nr.1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

     ART.4. Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează primarul orașului Năsăud, prin Biroul Financiar-contabil, Biroul Impozite şi taxe, Compartimentul Audit şi Compartimentul Juridic, din cadrul aparatului de specialitate al primarului, managerul Casei de Cultură „Liviu Rebreanu” respectiv managerul Spitalului orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud. 

     ART.5. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică  prin grija secretarului general orașului şi se transmite prin intermediul secretariatului consiliului local, către:

    • Instituția Prefectului Județul Bistrița-Năsăud;
    • Primarul orașului Năsăud;
    • Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud;
    • Trezoreria Năsăud;
    • Biroul Financiar-contabil;
    • Compartimentul Audit;
    • Juridic;
    • Spitalul orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud;
    • Casa de Cultură „Liviu Rebreanu” Năsăud;
    • Compartimentul Relaţii cu publicul şi informaţii publice ;
    • Compartimentul informatică, digitalizare, monitorizarea procedurilor administrative.

      

    Președinte de ședință                                  Contrasemnează: Secretar General   

          Maghiar Marius                                                      Șoldea Vasile                                                                                                  

      

    Nr. 2/31.01.2023

    Năsăud/ad. 17 v

  • HC 1 din 31.01.2023

    HOTĂRÂRE

    privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al orașului Năsăud pe anul 2023

    Consiliul Local Năsăud,

    Întrunit în ședință ordinară, în prezența a 17 consilieri ;

    Având în vedere:

     

    • proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud nr. 18845/09.01.2023;
    • nota de fundamentare și necesitate întocmită de Biroul Financiar-Contabil nr. 18832/09.01.2023;
    • referatul de aprobare al primarului orașului Năsăud nr. 18847/09.01.2023;
    • raportul Biroului Financiar-contabil nr. 18892/09.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 368/2022 a bugetului de stat pe anul 2023, cu modificările și completările ulterioare;
    • prevederile Legii nr. 273/2006, a finanțelor publice locale, cu modificările și completările ulterioare;
    • Scrisoarea cadru nr. 466350/30.09.2022 privind contextul macroeconomic, metodologia de elaborare a proiectelor de buget pe anul 2023 și a estimărilor pe anii 2024-2026, precum și limita sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale;
    • Adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice a Județului Bistrița-Năsăud nr. BNG_STZ-5625/28.12.2022, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 40152/30.12.2022, prin care se comunica Decizia nr. 12/28.12.2022 a Administrației Județene a Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud referitoare la repartizarea pe unități administrativ-teritoriale a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale, a sumelor defalcate din TVA pentru finanțarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, orașelor și municipiilor destinate finanțării drepturilor asistenților personali ai persoanelor cu handicap grav sau indemnizațiilor lunare, pentru plata drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale integrați în învățământul de masa, finanțării burselor din învățământul preuniversitar;
    • Adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice a Județului Bistrița-Năsăud nr. BNG-STZ-5626/28.12.2022, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 40153/30.12.2022, prin care se comunică repartizarea pe anul 2023 și a estimărilor pe anii 2024-2026 a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale, a sumelor și cotelor defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale, alocate orașului Năsăud, prin Decizia nr. 13/2022 a șefului administrației județene a finanțelor publice;
    • Adresa Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nr. 302/05.01.2023, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 18778/2023, prin care se comunică Hotărârea Consiliului Județean Bistrița-Năsăud nr.1/05.01.2023 privind repartizarea pe unități administrativ-teritoriale în anul 2023 si a estimărilor pe anii 2024-2026 a cotelor defalcate din impozitul pe venit, a sumelor alocate din cote defalcate din impozitul pe venit si a sumelor defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale si a sumelor din fondul la dispoziția Consiliului Județean Bistrița-Năsăud pe anul 2023, conform prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2023;
    • Adresa Administrației Județene a Finanțelor Publice a Județului Bistrița-Năsăud nr. BNG-STZ-322/11.01.2023, înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 19178/12.01.2023, prin care se comunica repartizarea pe anul 2023  a sumelor defalcate din TVA pentru finanțarea stimulentului educațional sub formă de tichete sociale acordate copiilor din familii defavorizate în scopul participării în învățământul preșcolar, prin Decizia nr. 1/2023 a șefului administrației județene a finanțelor publice;
    • prevederile Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 146/2022, privind stabilirea  impozitelor si taxelor locale datorate de persoanele fizice și juridice din orașul Năsăud, pe anul 2023;
    • raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 20081/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 20082/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 20084/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru  administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate, nr. 20085/31.01.2023;
    • raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 20086/31.01.2023;
    • prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
    • proces verbal de afișare a proiectului de hotărâre, nr. 18904/09.01.2023;
    • proces verbal de rezultat al afișării, nr. 20076/31.01.2023;

    În temeiul dispozițiilor art. 129 alin. 2 lit. b), alin. 4 lit. a) și art. 139, alin. (3) lit. a) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

    HOTĂRĂŞTE:

    ART.1. Se aprobă bugetul general consolidat, de venituri şi cheltuieli, al orașului Năsăud, pe anul 2023, la venituri în sumă de 117353 mii lei și la cheltuieli în sumă de 119284 mii lei, conform anexei nr. 1 (formular cod 11).

    ART.2.(1) Se aprobă bugetul local, detaliat, la venituri, pe capitole şi subcapitole şi la cheltuieli, pe capitole, subcapitole şi paragrafe, pe anul 2023, la venituri în sumă de 66137 mii lei, la cheltuieli în sumă de 66872 mii lei, conform anexei nr. 2, (formular cod 11/01).

    (2) Se aprobă bugetul local, detaliat, la venituri, pe capitole şi subcapitole şi la cheltuieli, pe capitole, subcapitole şi paragrafe,  după cum urmează:

    a) secțiunea de funcționare, cu venituri în sumă de 25953 mii lei şi cheltuieli în sumă de 25953 mii lei;

    b) secțiunea de dezvoltare, cu venituri în sumă de 40184 mii lei şi cheltuieli în sumă de 40919 mii lei;

    (3) Se aprobă utilizarea excedentului anual al bugetului local al orașului Năsăud pe anul 2022, în sumă de 735 mii lei, în cursul exercițiului bugetar al anului 2023, pentru finanțarea cheltuielilor secțiunii de dezvoltare, în condițiile art. 58 din Legea finanțelor publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART.3.(1) Se aprobă bugetul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial  din venituri proprii, pe anul 2023, detaliat la venituri, pe capitole, subcapitole şi paragrafe, în sumă de 51866 mii lei şi la cheltuieli pe capitole, subcapitole şi paragrafe, în sumă de 53062 mii lei, conform anexei nr. 3,(formular cod 11/02);

    (2) Se aprobă bugetul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii, pe anul 2023, pe secțiuni, după cum urmează:

    a) secțiunea de funcționare, cu venituri în sumă de 46064 mii lei şi cheltuieli în sumă de 46180 mii lei;

    b) secțiunea de dezvoltare, cu venituri în sumă de 5802 mii lei şi cheltuieli în sumă de 6882 mii lei.

    ART.4. Se aprobă utilizarea excedentului anual al bugetului de venituri proprii și subvenții al orașului Năsăud pe anul 2022, în sumă de 1196 mii lei, în cursul exercițiului bugetar al anului 2023, pentru finanțarea cheltuielilor secțiunii de dezvoltare cu suma de 1080 mii lei și pentru finanțarea secțiunii de funcționare cu suma de 116 mii lei, în condițiile art. 58 din Legea finanțelor publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

    ART.5. Se aprobă bugetul pe titluri de cheltuieli, pe articole şi aliniate, pentru fiecare capitol şi subcapitol, din bugetele prevăzute la art. 2-3, pe anul 2023, conform anexei nr. 4 (formular cod 11/06).

    ART.6. Se aprobă programul de investiții publice, pe anul 2023, pentru bugetele prevăzute la art. 2-3, conform anexei nr. 5, (formular cod 14).

    ART.7.- Se aproba fișa obiectivelor, proiectelor şi categoriilor de investiții, pe anul 2023, conform anexei nr. 6 (formular cod 15).

    ART.8. Anexele nr.1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART.9.Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează primarul orașului Năsăud, prin Biroul Financiar-contabil, Biroul Impozite şi taxe, Compartimentul Audit şi Compartimentul Juridic, din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

    ART.10.- Prezenta hotărâre intra în vigoare la data aducerii la cunoștință publică prin afișare la sediul consiliului local şi site-ul Primăriei orașului Năsăud.

    ART.11- Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului general al orașului şi se transmite prin intermediul secretariatului consiliului local, către:

    • Instituția Prefectului Județul Bistrița-Năsăud;
    • Primarul orașului Năsăud;
    • Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bistrița-Năsăud;
    • Trezoreria Năsăud;
    • Biroul Financiar-contabil;
    • Compartimentul Audit;
    • Biroul Impozite şi taxe;
    • Compartimentul Juridic;
    • Unitățile subordonate Consiliului Local Năsăud, finanțate integral sau parțial din bugetul  local;
    • Compartimentul Relații cu publicul şi informații publice ;
    • Compartimentul informatică, digitalizare, monitorizarea procedurilor administrative;

    Președinte de ședință                                  Contrasemnează: Secretar General   

          Maghiar Marius                                                      Șoldea Vasile                                                                                                   

      

    Nr. 1/31.01.2023

    Năsăud/ad. 17 v

Pagina 5 din 5