PROCES-VERBAL

 

Încheiat azi, 20.12.2022, cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Năsăud.

Din efectivul de 17 consilieri locali sunt prezenți 16.

Președinte de ședință:  dl consilier local Logigan Bogdan Ștefan.

Absenți: dl consilier local Cicedea George.

La ședință mai participă dl Magdea Cornel, șef birou Impozite și taxe, dl Iovu Ioan și dl Dumitru Burduhos din Compartimentului Administrarea Domeniului Public și Privat, dna Monica Săplăcan din cadrul Compartimentului Resurse umane, salarizare.

Se prezintă procesul-verbal al ședinței din data de 12.12.2022. Nu sunt obiecții, se votează „pentru” în unanimitate cu un număr de 16 voturi „pentru”.

Dl primar este invitat să prezinte ordinea de zi, după cum urmează:

1. Proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, datorate de persoanele fizice și juridice din orașul Năsăud, în anul fiscal 2023.

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează în anul 2023 din fondul forestier administrat de către Ocolul Silvic Feldru, proprietate publică a orașului Năsăud, a criteriilor, priorităților, destinației și modului de valorificare a masei lemnoase respective, a prețurilor de referință și a prețurilor de vânzare directă pentru masa lemnoasă respectivă.

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea încetării Contractului de concesiune nr. 12521 din 22.10.2001, încheiat între Consiliul Local Năsăud, în calitate de concedent și IONES-SACIS SERV SRL Năsăud, în calitate de concesionar și aprobarea efectuării unui schimb de imobile-terenuri între U.A.T. Orașul Năsăud și numiții Horj Ionel și soția, Horj Mădălina.

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

4. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna ianuarie 2023.

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

5. Proiect de hotărâre pentru completarea anexelor nr. 1 și nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 101/31.08.2021 privind stabilirea oportunității vânzării unor imobile aflate în proprietatea orașului Năsăud și a oportunității achiziționării/efectuării unui schimb de imobile, cu modificările ulterioare .

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

6. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei nr. 7 la Hotărârea Consiliului Local al Orașului Năsăud nr. 156 din 29.11.2017 privind aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică al orașului Năsăud, a criteriilor, priorităților, destinației și modului de valorificare a masei lemnoase respective, a prețurilor de referință, a prețurilor de pornire, la licitație/negociere, a prețurilor de vânzare directă pentru masa lemnoasă respectivă, a tipului licitației, a nivelului tarifelor pentru prestările de servicii de exploatare a masei lemnoase și a partizilor de produse principale care constituie rezerva de 20%, cu modificările ulterioare, pentru anul 2023

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Cu acordul consilierilor locali prezenți, ordinea de zi este suplimentată cu patru proiecte de hotărâre noi, după cum urmează:

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție bugetară al Orașului Năsăud, pe trimestrul IV, anul 2022

  Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2022

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

9. Proiect de hotărâre privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud și serviciile subordonate Consiliului Local Năsăud

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin 

10. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 46/20.04.2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Creșei Năsăud din subordinea Consiliului Local Năsăud, începând cu 01.05.2022, cu modificările ulterioare

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin 

 Dl. președinte supune la vot ordinea de zi prezentată de dl. primar:

„pentru”- 16 voturi;

„împotrivă” -  0 voturi;

„abțineri” -  0 voturi.

Se trece la dezbaterea  proiectelor de hotărâri și se dă cuvântul dlui primar.

1. Proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, datorate de persoanele fizice și juridice din orașul Năsăud, în anul fiscal 2023.

Dl primar îl invită pe dl Magdea Cornel să facă o prezentare a proiectului de hotărâre. Dl Magdea Cornel precizează că, în ceea ce privește modificările Codului fiscal, se va merge pe aceeași structură și în anul 2023, în ciuda modificărilor legislative apărute începând cu luna iunie, Ordonanța nr. 16 fiind amânată până în 2025. Rata de inflație fiind de 5,1% plus cotele impozabile de care se ține cont pentru anul următor. Pentru persoanele juridice va rămâne la fel. Dl consilier local Bulea Pavel întreabă cu cât se mărește practic impozitul local. Dl Magdea Cornel îi spune că e vorba de 5.1% plus cotele impozabile de care se ține cont, ajungând la 15 %, dar raportat la anul 2022, este 10.2%, aspect confirmat și de dl primar și de dl consilier local Rogozan Florin. Dl consilier Bulea Pavel întreabă concret, pentru un impozit de 1.000 lei în 2022, care este valoarea în 2023 pentru persoane fizice. I se răspunde că va crește cu 10%. La nivel de UAT ar fi 250 000 lei în plus. Dl primar mai precizează că se merge pe vechea structură, actualizată cu rata inflației, deoarece Ordonanța de Guvern care prevedea creșterea impozitelor cu 50% a fost amânată până în 2025. Dl Magdea Cornel menționează, referitor la Ordonanță, că este nevoie de intervenții legislative deoarece, în forma actuală, impozitele pe localități ar scădea cu 50%, nemaifiind diferențiate în funcție de zone de locuit.

Dl primar mai solicită lămuriri privind cotele de transport, dl Magdea Cornel spunând că și acolo au fost uniformizate pentru a nu mai exista diferențe între elementele impozabile. Trendul impozitelor este ascendent și nu crede că se va ajunge la un recul din partea cetățenilor. Pe parte de venituri, încasările sunt peste 90%.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează în anul 2023 din fondul forestier administrat de către Ocolul Silvic Feldru, proprietate publică a orașului Năsăud, a criteriilor, priorităților, destinației și modului de valorificare a masei lemnoase respective, a prețurilor de referință și a prețurilor de vânzare directă pentru masa lemnoasă respectivă.

Dl primar dă citire hotărârii privind volumul de masă care poate fi recoltată în 2023.

Dl consilier local Oltean Dorel întreabă care este suma încasată din vânzarea masei lemnoase, dl primar răspunzând că este de aproximativ 200 000 lei. Dl contabil șef precizează că există o fundamentare a veniturilor și cheltuielilor anuale, putând aduce situația exactă la următoarea ședință. Dl Iovu Ioan completează că Ocoalele silvice funcționează după Codul Silvic, existând un amenajament aprobat, în funcție de care poate fi exploatată masa lemnoasă. Ca sumă, față de anul trecut, lemnul pe picior crește cu 10%.

Dl consilier Dorel Oltean solicită ca, o dată pe an, să vină un reprezentant al ocolului silvic pentru a da un raport de specialitate Consiliului local. Dl primar precizează că îi poate invita la ședința următoare pe cei doi șefi de ocol. Dna consilier local Talpoș Claudia întreabă de ce s-a dat proprietatea de fond forestier în administrarea Ocolului silvic Feldru și dacă nu poate fi dată în administrarea orașului? Aici existând și Liceul Silvic și oameni capabili. Dl primar menționează că motivele care au stat la bază au fost luate în urmă cu ceva ani, fiind legate și de faptul că proprietatea este în Parcul Național Munții Rodnei, aproximativ 1500 ha, aflați la distanță destul de mare de oraș. Dl primar menționează că, pe parte de gestiune, Ocolul silvic Feldru administrează foarte bine suprafața de fond forestier și că cel mai bine este ca cei doi șefi de ocol să vină la următoarea ședință. Dl contabil șef precizează că trebuie respectată legislația, că nu este rentabilă administrarea de către primărie sau Ocolul silvic Năsăud. Dl contabil șef precizează că sunt ani în care cheltuielile sunt mai mari decât veniturile, cotele de exploatare fiind epuizate pentru oraș, momentan exploatându-se din suprafețele aferente celorlalți 11 membri ai Ocolului Silvic Năsăud. Dl Oltean Dorel precizează că este necesară prezența celor doi șefi de ocoale silvice pentru o dare de seamă și lămuriri.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea încetării Contractului de concesiune nr. 12521 din 22.10.2001, încheiat între Consiliul Local Năsăud, în calitate de concedent și IONES-SACIS SERV SRL Năsăud, în calitate de concesionar și aprobarea efectuării unui schimb de imobile-terenuri între U.A.T. Orașul Năsăud și numiții Horj Ionel și soția, Horj Mădălina.

Dl primar dă citire articolelor proiectului de hotărâre, precizând că este vorba de un demers început în urmă cu 5 ani, dând cuvântul dlui Burduhos Dumitru pentru lămuriri.

Acesta precizează că este vorba de un schimb de terenuri pentru a continua strada Dumitru Vârtic, unde dl Horj are un teren din zona stației de gaze, până la pod, aproximativ 30 de arii, iar primăria are un teren în zona firmei dânsului. Dl Horj mai trebuie să restituie și suma de 13 000 euro, conform evaluării experților. DL Burduhos precizează că nu s-a plătit nici suma pe un teren achiziționat anterior de dl Horj. Dl consilier local Dorel Oltean precizează că e păcat de gardul făcut în zona Eco Serv, care obturează accesul. Dl primar menționează că, între pod și terenul care va fi cedat se păstrează o suprafață de acces în vederea amenajării unei zone de promenadă. Dl Bulea Pavel întreabă care este situația terenului dnei Lupoaie, aflat tot în zonă. Dl primar precizează că se va achiziționa și suprafața retrocedată familiei Șuteu, aflată în zona de interes.  Dl Oltean întreabă dacă se poate face o parcare acolo. Dl primar spune că da, atât pentru piață, cât și pentru viitorul complex. Odată cu înființarea magazinului Kaufland, va crește circulația în zonă. Dl Oltean și dl Bulea menționează că vor exista blocaje odată cu deschiderea supermarketului și că este nevoie de lărgirea străzii. Dl primar precizează că există discuții și cu cei de la Eco Serv, care ar dori să achiziționeze terenul concesionat și că trebuie analizată oportunitatea punerii în vânzare.   

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Doamna Bidică Emilia a ieșit din sala de ședință. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 15 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

4. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna ianuarie 2023.

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre privind alegerea dlui consilier local Maghiar Marius ca președinte de ședință pentru luna ianuarie 2023.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 15 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

5. Proiect de hotărâre pentru completarea anexelor nr. 1 și nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 101/31.08.2021 privind stabilirea oportunității vânzării unor imobile aflate în proprietatea orașului Năsăud și a oportunității achiziționării/efectuării unui schimb de imobile, cu modificările ulterioare.

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, menționând că se introduc două poziții noi la primul articol și o poziție la al doilea articol, menționate în anexe.

Dl Secretar General al primăriei orașului Năsăud și dl Dumitru Burduhos menționează că este vorba despre 3 suprafețe de teren, din care o suprafață de teren care se achiziționează de la dna Sângeorzan Ioana și care se identifică în strada Ion Creangă și două suprafețe de teren, proprietatea Orașului Năsăud, situate în vecinătatea unor proprietăți private ale căror proprietari, dl Burcușel și dl Varga, și-au manifestat intenția de a le cumpăra.  

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Doamna Bidică Emilia a revenit în sala de ședință. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

6. Proiect de hotărâre privind modificarea anexei nr. 7 la Hotărârea Consiliului Local al Orașului Năsăud nr. 156 din 29.11.2017 privind aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier proprietate publică al orașului Năsăud, a criteriilor, priorităților, destinației și modului de valorificare a masei lemnoase respective, a prețurilor de referință, a prețurilor de pornire, la licitație/negociere, a prețurilor de vânzare directă pentru masa lemnoasă respectivă, a tipului licitației, a nivelului tarifelor pentru prestările de servicii de exploatare a masei lemnoase și a partizilor de produse principale care constituie rezerva de 20%, cu modificările ulterioare, pentru anul 2023.

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție bugetară al Orașului Năsăud, pe trimestrul IV, anul 2022.

Dl primar dă citire articolelor privind aprobarea contului de execuție bugetară, atât la partea de venituri, cât și la partea de cheltuieli.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2022.

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre care prevede rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2022 prin suplimentarea cu suma de 264,73 mii lei la partea de Venituri și 264,73 mii lei la partea de Cheltuieli. Bugetul general, consolidat, total, rectificat al orașului Năsăud, pe anul 2022, este în sumă de 106.449,73 mii lei la partea de venituri și în sumă de 113.746,73 mii lei la partea de cheltuieli, prezentat în anexa nr. 3.

 Dl contabil șef menționează că este vorba despre sume din impozitul pe venit și din cotele virate de Ministerul de Finanțe, dar și că va urma o alocare din fondul de rezervă a Guvernului, la partea de venituri și la partea de cheltuieli au fost alocate sume pentru iluminatul public, unde a venit o factură calculată greșit, la învățământ, pentru facturi de utilități și reparații curente, și la străzi.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

9. Proiect de hotărâre privind stabilirea salariilor de bază pentru funcționarii publici și personalul contractual din cadrul familiei ocupaționale „Administrație” din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud și serviciile subordonate Consiliului Local Năsăud

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre și o invită pe dna Monica Săplăcan să ofere lămuriri. Aceasta menționează că, plecând de la creșterea salariului minim pe economie,     s-a stabilit o nouă ierarhie a funcțiilor, începând cu salariul minim de 3000 lei și până la 10400 lei care este salariul viceprimarului. Salariul minim este acordat muncitorilor necalificați fără vechime, iar apoi urmează ierarhizarea în funcție de vechime și grade. Dl primar menționează că cei cu salarii mari nu beneficiază de modificări și că se va face un fel de echitate privind salarizarea.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

10. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 46/20.04.2022 privind stabilirea salariilor de bază pentru personalul contractual din cadrul Creșei Năsăud din subordinea Consiliului Local Năsăud, începând cu 01.05.2022, cu modificările ulterioare.

Dl primar menționează că există creșteri salariale doar la nivel de îngrijitoare.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:

„pentru” 16 voturi;

„împotrivă” 0 voturi;

„abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

Diverse:

La capitolul diverse, dl primar menționează că există o solicitare de la Parohia Greco-catolică care solicită primăriei să comunice dacă are nevoie de clădirile aferente fostului sediu al Ambulanței. Dl Dumitru Burduhos menționează că terenul este în prezent proprietatea Orașului Năsăud, dar a fost solicitat a fi retrocedat. Solicită restituirea integrală a terenului cu degrevarea de construcția-anexă aflată într-un stadiu avansat de degradare, care nu își mai are utilitate. Dl secretar general menționează că Parohia are dreptul de a solicita retrocedarea în natură, dar pentru restituirea terenului aferent construcției-anexă cu plata contravalorii acesteia este necesar acordul Consiliului local. Dl primar solicită și primește acordul consilierilor locali, cu votul unanimității celor prezenți.

Dl primar mulțumește consilierilor pentru sprijinul acordat în acest an și le urează „Sărbători fericite!”.

Nemaifiind alte discuții, ședința se declară închisă, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal în 2 exemplare.

 

 

  Președinte de ședință,                 Contrasemnează: Secretar General 

Logigan Bogdan-Ștefan                                     Șoldea Vasile