HOTĂRÂRE
privind stabilirea unor măsuri pentru organizarea şi desfășurarea
“ ZILELOR NĂSĂUDULUI ”, ediţia a XVIII-a, 2019
Consiliul Local Năsăud,
Întrunit în ședință ordinară, în prezența a 16 consilieri;
Având în vedere:
- proiectul de hotărâre inițiat de primarul orașului Năsăud ;
- raportul Compartimentului Comercial, nr. 27298/15.04.2019;
- expunerea de motive a primarului orașului, nr. 28345/19.04.2019;
- prevederile Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 49/2000, modificată prin Hotărârea Consiliului Local Năsăud nr. 2/2001, privind instituirea “Zilelor Năsăudului”;
- prevederile art. 68 alin (2) din Legea nr.273/2006, a finanțelor publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 30/2019, de aprobare a bugetului de venituri şi cheltuieli, al Consiliului Local Năsăud, pe anul 2019;
- prevederile Ordonanţei Guvernului României nr. 2/2001, privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările și completările ulterioare;
- prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 105/2011, privind aprobarea Regulamentului-cadru privind închirierea prin licitație publică a unor terenuri aparținând domeniului public și privat al orașului Năsăud;
- raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanțe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerț, nr. 28486/24.04.2019;
- raportul comisiei pentru învățământ, sănătate, culte, cultură, probleme ale tineretului, activități sportive şi de agrement, nr. 28487/24.04.2019;
- raportul comisiei pentru agricultură, silvicultură, zootehnie şi urmărirea aplicării Legii nr. 18/1991, Legii nr. 169/1998 şi Legii nr.1/2000, nr. 28488/24.04.2019;
- raportul comisiei pentru administrație publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăților cetățenilor, muncă şi protecție socială, relații cu cetățenii, disciplină, imunitate, nr. 28489/24.04.2019;
- raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecția mediului, nr. 28490/24.04.2019;
- proces verbal de afișare nr.23645/05.02.2019;
- proces verbal de rezultat al afișării nr. 23646/05.02.2019;
În temeiul dispozițiilor art. 10, art. 36 (2), lit. “d”, alin. 6, lit.”a”, pct. 4, art. 44 (1), raportate la dispozițiile art. 45 alin. (3), din Legea nr.215/2001, a administrației publice locale, republicată , cu modificările şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
ART.1.- Perioada de desfăşurare a “Zilelor Năsăudului”, ediţia a XVIII-a, 2019, în intervalul 06.06.2019 —07.06.2019.
ART.2.- Se aprobă Comisia de organizare a “Zilelor Năsăudului”, în următoarea componenţă:
1- Marica Livia, insp., comp. comercial - preşedinte
2.- Timoce Călin, consilier local - membru,
3.- Buhai Mihaela, consilier local - membru,
4.- Maghiar Marius, consilier local - membru ,
5.- Sîngeorzan Corina, insp., biroul impozite şi taxe - membru,
6.- Stoian Gheorghe, insp., biroul financiar-contabil - membru,
7.- Magdea Cornel, insp, biroul impozite şi taxe - membru.
ART.3.- În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, Comisia va fi sprijinită de executivul Primăriei Oraşului Năsăud şi de alte instituţii cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea manifestărilor: Poliţia Oraşului Năsăud, Detaşamentul Jandarmi Năsăud, Secţia de Pompieri Militari Năsăud, Substaţia de Ambulanţă Năsăud, Muzeul Grăniceresc, Biblioteca “Veronica Micle”, Şcolile Năsăudene, culte religioase, Casa de Cultură “Liviu Rebreanu” Năsăud, Circa Sanitar-Veterinară Năsăud, Direcţia de Sănătate Publică – Laboratorul Năsăud.
ART.4.(1)- Pentru perimetrul din zona centrală a orașului Năsăud - locații Piața Unirii, cu excepția zonei unde se aplasează scena și spațiul alocat spectatorilor, str. Ion Prodan și B-dul Grănicerilor, prevăzut în planul de situație care constituie anexă la prezenta hotarâre, se va organiza licitație publică, în condițiile legii, prin Comisia nominalizată la art. 2, din prezenta hotarâre, care va întocmi procedura de licitație pentru închirierea suprafețelor în cauză și acordarea exclusivității pentru toate amenajările și activitățile complementare specifice.
(2).-Preţul de pornire a licitaţiei va fi de 15.000 lei, pentru perimetrul menționat la alin. (1) al prezentului articol, pe întreaga perioadă (06.06 - 07.06.2019).
ART.5. – Ofertantul câştigător va avea dreptul să subînchirieze terenurile din zona centrală a orașului Năsăud - locații : str.Piața Unirii cu excepția zonei unde se amplasează scena și spațiul alocat spectatorilor, str. Ion Prodan și B-dul Grănicerilor, prevăzute în planul de situație menționat la art. 4, pentru amplasarea tuturor elementelor de mobilier comercial/artistic/distractiv/de recreere, care concură la atingerea scopului manifestărilor specifice organizate.
ART.6.(1)-În condiţiile în care licitaţia nu va avea loc, din lipsă de ofertanţi, se aprobă închirierea şi exclusivitatea pentru perimetrul menționat la art. 4 alin. 1, la preţul minim de 15.000 lei ofertantului care va îndeplinii condiţiile care vor fi prevăzute în caietul de sarcini întocmit de către comisia nominalizată la art.2 din prezenta hotrâre.
(2). Dacă niciun ofertant nu îndeplineştecondiţiile care vor fi prevăzute în caietul de sarcini, încasarea chiriei pentru suprafeţele solicitate în scris se va realiza, pe bază de schiţă prin intermediul Biroul impozite şi taxe, cu plata anticipată la casieria Primăriei oraşului Năsăud sau în ziua predării amplasamentului la preţul de 18 lei/ mp. nu mai puţin de 250 lei/amplasament.
ART.7.– Se interzice amplasarea chioşcurilor, tonetelor, tarabelor, jocurilor, etc., pe domeniul public şi privat al oraşului Năsăud, în afara zonelor nominalizate. Nerespectarea prevederilor prezentului articol, se sancţionează cu amendă contravenţională în cuantum de 200 lei şi obligarea părăsirii amplasamentului.
ART.8.– Paza şi ordinea pe întreaga durată şi în toate locaţiile stabilite pentru manifestările legate de „Zilele Năsăudului” (06.06 - 07.06.2019), va fi asigurată cu sprijinul Poliţiei, Jandarmeriei, Poliției Locale şi Secţiei de pompieri militari din oraşul Năsăud, în baza unui plan de acţiune comun.
ART.9. – Pe perioada 06.06 – 07.06.2019, în perimetrul zonelor menționate la art. 4 din prezenta hotarâre, este interzisă difuzarea prin orice formă a altor ritmuri muzicale, care să împiedice sonorizarea spectacolului pus în scenă de organizatori, respectiv înregistrarea/transmiterea în direct a acestuia, pe canale TV.
ART.10. - Decontarea tuturor cheltuielilor de organizare se face din bugetul de venituri şi cheltuieli al Primăriei orașului Năsăud, Casei de cultură „Liviu Rebreanu” Năsăud, pentru anul 2019, din sumele alocate cu această destinaţie și Ministerul Culturii și Identității Naționale prin proiectul ,,De Ispas la Năsăud”.
ART.11. – Casa de Cultură „Liviu Rebreanu” Năsăud, organizator al Festivalului Gala Folclorului Românesc „De Ispas la Năsăud” şi al celorlalte manifestări artistice, are obligaţia să suporte cheltuielile privind autorizaţia-licenţa emisă de către Uniunea Compozitorilor şi Muzicienilor din România pentru dreptul de autor al melodiilor interpretate la manifestările cultural-artistice organizate.
ART.12.– Sunt interzise manifestările cu caracter politic şi/sau electoral de la tribunele sau de pe scenele organizate în perioada 06.06 – 07.06.2019 în vederea desfășurării evenimentului “Zilelor Năsăudului”, ediţia a XVIII-a.
ART.13. Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredințează primarul orașului Năsăud, prin Compartimentul Comercial, Biroul Financiar-contabil, Biroul Impozite și taxe, Compartimentul de Administrare a Domeniului Public și Privat, Compartimentul Relații cu publicul, Compartimentul Juridic și Comisia menționată la art. 2 din prezenta hotărâre.
ART.14. Prezenta hotărâre se aduce la cunoștință publică prin grija secretarului oraşului şi se transmite prin intermediul secretariatului Consiliului Local, către:
- Instituţia Prefectului Judeţul Bistriţa-Năsăud;
- Primarul orașului Năsăud;
- Comisia nominalizată la art. 2;
- Biroul Financiar-contabil;
- Compartimentul Comercial;
- Biroul Impozite și taxe;
- Compartimentul de Administrare a Domeniului Public și Privat;
- Compartimentul juridic;
- Compartimentul audit;
- Compartimentul Relații cu publicul.
Preşedinte de şedinţă, Secretar,
Vlașin Dorin cons.jr. Soldea Vasile
Nr. 38/24.04.2019
Năsăud/ad. Cu 16 v