Hotărâre
privind aprobarea inițierii procedurii de închiriere prin licitație publica a pășunii de șes, in suprafață de 27,6 ha., situata in ridul „Capu Dealului” in vederea exploatării acesteia prin pășunat
Consiliul Local Năsăud,
Întrunit în şedinţă ordinară, în prezenţa a 15 consilieri;
Având în vedere :
- proiectul de hotărâre iniţiat de primarul oraşului Năsăud;
- raportul compartimentului adm. dom. public şi privat, nr.19677/20.01.2017;
- expunerea de motive a primarului oraşului Năsăud, nr.19777/25.01.2017;
- prevederile art. 3, art. 14, art. 15 si art. 16 alin. 1 Legea nr. 213 / 1998, privind proprietatea publică si regimul juridic al acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 36 alin 1 si alin. 2 litera „c”, si art. 123 alin. 1 si alin. 2, din Legea nr. 215/2001 a administrației publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art. 1, art. 3 alin. „b”, si art. 9 alin. „3”, din O.U.G. nr. 34/2013, privind organizarea, administrarea si exploatarea pajiștilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
- prevederile H.G. nr. 1064/2013 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor O.U.G. nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea si exploatarea pajiștilor permanente si pentru modificarea si completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991;
- prevederile Ordinului nr. 407/2013 pentru aprobarea contractului-cadru de concesiune si închiriere a suprafețelor de pajiști aflate in domeniul public/privat al comunelor, orașelor, respectiv al municipiilor al Ministerului Agriculturii si Dezvoltării Rurale si al Ministerului Dezvoltării Regionale si Administrației Publice;
- prevederile Deciziei privind reconstituirea islazurilor comunale si loturilor semincere nr. 360 din 15.11.1991;
- prevederile Hotărârii Consiliului Local al Oraşului Năsăud nr. 105 din 31.10.2011 privind aprobarea Regulamentului-cadru privind inchirierea prin licitație publica a unor terenuri aparținând domeniul public si privat al oraşului Năsăud;
- adresa doamnei Sermeșan Floarea, inregistrata la primăria oraşului Năsăud cu nr. 22510 din 31.03.2015 prin care s-a cerut rezilierea contractului nr. 8915 din 30.03.2011
- raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerţ, nr.19847/27.01.2017;
- raportul comisiei pentru amenajarea teritoriului, realizarea lucrărilor publice, urbanism, ecologie, protecţia mediului, nr.19851/27.01.2017;
- prevederile Legii nr.52/2003, privind transparenţa decizională in administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare;
- procesul verbal de afişare al proiectului de hotărâre, nr.35635/29.11.2016;
- procesul verbal de rezultat al afişării nr.19969/31.01.2017;
În temeiul dispoziţiilor art. 36(2), lit.”c”, art.36(5), lit.”a”, raportate la dispoziţiile art.123, coroborate cu dispoziţiile art.44(1), art.45(3), din Legea nr. 215/2001, a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
HOTĂRĂŞTE:
ART.1. Se aprobă inițierea procedurii de închiriere, prin licitație publică a pășunii de șes, in suprafață de 27,6 ha., situată in ridul „Capu Dealului” in vederea exploatării acesteia prin pășunat, cuprinsă în domeniul public al oraşului Năsăud, judeţul Bistriţa-Năsăud, prezentat în anexa nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART.2.Se aprobă Caietul de sarcini privind inițierea procedurii de închiriere, prin licitație publică a pășunii de șes, in suprafață de 27,6 ha., situată in ridul „Capu Dealului” in vederea exploatării acesteia prin pășunat, cuprins în domeniul public al oraşului Năsăud, judeţul Bistriţa-Năsăud, prezentat în anexa nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART.3.(1). Primarul oraşului Năsăud va desemna prin dispoziţie Comisia de licitaţie respectându-se prevederile Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr.52/2012, privind desemnarea reprezentanţilor Consiliului Local al Oraşului Năsăud în comisiile de licitaţie pentru achiziţiile publice a bunurilor, serviciilor şi lucrărilor publice precum şi pentru închirierea, vânzarea şi concesionarea bunurilor din patrimoniul oraşului Năsăud, Comisia având obligaţia îndeplinirii procedurii de licitaţie.
(2). Se mandatează primarul oraşului Năsăud, ca în numele şi interesul Consiliului local, să semneze Contractul de închiriere.
ART.4- Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează primarul oraşului Năsăud, prin Comisia de licitaţie, biroul financiar contabil, biroul impozite şi taxe, compartimentul comercial, compartimentul audit, compartimentul juridic şi compartimentul de administrare a domeniului public şi privat, din cadrul serviciilor publice locale.
ART.5. – Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică prin grija secretarului oraşului şi se transmite prin intermediul secretariatului consiliului local, către :
· Instituţia Prefectului, Judeţul Bistriţa-Năsăud;
· Biroul financiar-contabil;
· Biroul impozite şi taxe;
· Compartimentul audit;
· Compartimentul de administrare a domeniului public şi privat;
· Compartimentul juridic;
· Compartimentul comercial;
· Compartimentul relaţii cu publicul şi informaţii publice.
PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ, Avizat de legalitate: SECRETAR
Vlasin Dorin Nicolae cons.jr. Şoldea Vasile
Nr. 10/31.01.2017
Năsăud/ad.cu 15 v
CAIET DE SARCINI
privind închirierea prin licitaţie publică, deschisă, cu strigare, a unei suprafeţe de teren de 276000 mp., situatîn ridul „ CAPUL DEALULUI” aparținător pășunii Liviu
Rebreanu în vederea păşunării
1.TEMEIUL JURIDIC
- prevederile art. 123 alin.2 din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale,republicată cu modificările şi completările ulterioare;
- prevederile art.14 şi art.15 din Legea nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia;
2.OBIECTUL LICITAŢIEI
- obiectul licitaţiei îl constituieînchirierea unei suprafeţe de teren de 276000 mp., situat în ridul “Capul dealului” aparţinător păşunii Liviu Rebreanu, în vederea păşunării.
3.FORMA DE LICITAŢIE
- licitaţie publică deschisă, cu strigare.
4.ELEMENTE DE PREŢ
- preţul de pornire al licitaţiei este de 0,040 lei/mp./an, stabilit în baza Hotărârii
Consiliului Local Năsăud, nr. __/ ______;
- preţul de adjudecare va fi cel puţin egal cu preţul de pornire a licitaţiei
- creşterea preţului se face cu pasul licitaţiei stabilit la 5% din preţul de pornire;
- va fi declarat câştigător ofertantul care oferă cel mai mare preţ peste preţul de strigare;
5.DESCRIEREA SUPRAFEŢEI DE TEREN
- suprafaţa de teren este de 276000 mp., situată în ridul “ Capu dealului” aparţine păşunii din Liviu Rebreanu, conform Planului de situaţie cuprins în Anexa la Caietul de sarcini.
6.TERMENE
- vor fi stabilite in urma adoptarii de catre Consiliul Local al Orasului Nasaud a Hotararii privind aprobarea procedurii de inchiriere prin licitatie publica a suprafetei de 276000 mp., situata in ridul “Capul Dealului” in vederea acesteia prin pasunat, a avizarii juridice a acesteia de catre Istitutia Prefectului Bistrita-Nasaud, precum si dupa indeplinirea formelor legale pentru desfasurarea licitatiei.
- contractul de închiriere se va încheia în termen de 10 zile lucrătoare de la data adjudecării.
7.CONDIŢII DE PARTICIPARE LA LICITAŢIE. DOCUMENTELE
NECESARE PARTICIPĂRII LA LICITAŢIE
- la licitaţie poate participa, în număr nelimitat, orice persoană fizică sau juridică română ori străină;
- licitaţia este valabilă dacă sau prezentat cel puţin 2 ofertanţi;
- în cazul în care la data şi ora anunţată desfăşurării licitaţiei nu sunt prezenţi 2 ofertanţi licitaţia se amână până la următorul termen;
- dosarul de participare la licitaţie trebuie să cuprindă următoarele documente:
Ø pentru persoanele fizice:
a). cerere de participare;
b). dovada achitării caietului de sarcini ( 50 lei ), plata se face la casieria Primăriei oraşului Năsăud;
c). chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie (50 lei ), la casierie;
d). dovada achitării garanţiei de participare la licitaţie ( 500 lei), la casierie;
e). copie după actul de identitate;
f). dovada achitării către bugetul local a tuturor obligaţiilor fiscale, de către
persoanele;
Ø pentru persoane juridice:
a). cerere de participare;
b). dovada achitării caietului de sarcini ( 50 lei ), plata se face la casieria Primăriei oraşului Năsăud;
c). chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie (50 lei ), la casierie;
d). dovada achitării garanţiei de participare la licitaţie ( 500 lei), la casierie;
e). certificatul constatator în vederea participării la licitaţie emis de Oficiul Registrului şi Comerţului;
f). certificatul de înmatriculare la Oficiul Registrului şi Comerţului şi codul fiscal;
g). dovada achitării la bugetul local, a tuturor obligaţiilor fiscale;
h). dovada achitării la bugetul de stat, a tuturor obligaţiilor fiscale;
NOTĂ:
- câştigătorul licitaţiei este obligat să se prezinte la sediul primăriei pentru a semna contractul de închiriere în termen de 10 zile lucrătoare de la data adjudecării. Dacă nu se prezintă în termenul arătat mai sus, pierde dreptul de a mai participa la licitaţie, precum şi dreptul de a i se restitui garanţia de participare;
- documentele şi cererea de participare la licitaţie se depun la sediul Primăriei
oraşului Năsăud, compartimentul relaţii cu publicul şi informaţii publice;
- garanţia şi taxa de participare sunt valabile pentru o singură licitaţie.
8.MODALITĂŢI DE PLATĂ
- plata chiriei pentru anul 2017, se face la încheierea contractului. Pentru anii următori plata chiriei se face în două tranşe, prima tranşă se plăteşte până la data de 31 martie a anului în curs, iar a doua tranşă până la data de 30 septembrie a anului în curs;
- pentru întârzieri la plata chiriei se aplică majorări de întârziere de 2% asupra sumei datorate pentru fiecare lună sau fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv.
9.DURATA CONTRACTULUI
- durata contractului de închiriere este de 5 ani de la semnarea acestuia, cu drept de prelungire, în condiţiile legii, la cererea chiriaşului, adresată cu minim 30 zile înaintea expirării perioadei iniţiale, iar amenajările efectuate vor avea caracter provizoriu, putând fi dezafectate atunci când interesele Consiliului Local Năsăud o impun, cu un preaviz scris de 30 zile.
10.OBLIGAŢIILE PROPRIETARULUI
- să predea suprafaţa de teren licitată pe bază de proces verbal de predare-primire;
- să controleze modul cum este amenajată (amplasamentul propriu-zis), folosită şi întreţinută de către chiriaş suprafaţa de teren închiriată şi să ia măsurile ce se impun în vederea unei bune întreţineri şi folosirii judicioase, potrivit destinaţiei stabilite în cadrul licitaţiei.
11.OBLIGAŢIILE INVESTITORULUI
- chiriaşul se obligă să plătească anual chiria stabilită prin contract;
- să folosească terenul închiriat conform destinaţiei stabilite;
- amenajarea terenului de 276000 mp., situat în ridul „ Capul dealului” aparţinător păşunii Liviu Rebreanu, intră în sarcina chiriaşului;
- realizarea amenajărilor şi obţinerea avizelor şi acordurilor legale, se vor efectua de către chiriaş, pe cheltuială proprie;
- subînchirierea totală sau parţială a terenului închiriat este interzisă;
- la expirarea sau rezilierea contractului de închiriere să restituie terenul închiriat liber de sarcini şi să readucă terenul la starea iniţială;
12.PRECIZĂRI PRIVIND COMPONENŢA ŞI COMPETENŢA COMISIEI DE LICITAŢIE
- comisia de licitaţie este compusă din 7 membri;
- comisia de licitaţie răspunde de organizarea şi desfăşurarea licitaţiei, având următoarele atribuţii:
- examinează documentele depuse de către ofertanţi în vederea participării la licitaţie;
- întocmeşte lista participanţilor în baza documentelor depuse de către ofertanţi;
- întocmeşte procesul verbal de adjudecare;
- informează Consiliul local despre rezultatul licitaţiei.
13.PRECIZĂRI PRIVIND ANULAREA LICITAŢIEI
a). nici unul din documentele prezentate de către ofertanţi nu corespund prevederilor din documentele licitaţiei;
b). se constată nereguli importante în derularea licitaţiei care afectează principiul concurenţei loiale;
c). în cazul unor contestaţii întemeiate admise;
- anularea se face prin hotărârea comună a reprezentanţilor comisiei de licitaţie şi se va comunica în scris tuturor participanţilor, arătând motivele care au stat la baza acestei anulări.
- poate fi exclus din procedura de licitaţie, atât în timpul licitaţiei cât şi ulterior până la semnarea contractului de închiriere, ofertantul despre care se dovedeşte că a furnizat informaţii false în documentele de calificare.
14.DEPUNEREA, SOLUŢIONAREA ŞI COMPETENŢA REZOLVĂRII CONTESTAŢIILOR.
- contestaţiile se depun în termen de 24 de ore de la încheierea procedurii de licitaţie, la sediul Primăriei oraşului Năsăud, compartimentul relaţii cu publicul şi informaţii publice şi vor fi soluţionate în termen de 3 zile de la data înregistrării acestora, de către comisia constituită în acest sens.
15.DISPOZIŢII FINALE
- caietul de sarcini, se poate ridica de la sediul Primăriei oraşului Năsăud, compartimentul relaţii cu publicul şi informaţii publice, in urma adoptarii de catre Consiliul Local al Orasului Nasaud a Hotararii privind aprobarea procedurii de inchiriere prin licitatie publica a suprafetei de 276000 mp., situata in ridul “Capul Dealului” in vederea acesteia prin pasunat, a avizarii juridice a acesteia de catre Istitutia Prefectului Bistrita-Nasaud, precum si dupa indeplinirea formelor legale pentru desfasurarea licitatiei.