PROCES VERBAL 

Încheiat azi, 26.03.2024, cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Năsăud.

Din efectivul de 17 consilieri locali sunt prezenți 15.

Absenți: domnii consilieri locali Cira Ewald și Tomuța Rareș-Octav.  

La ședință mai sunt prezenți: doamnele Meșco Gabriela – purtător de cuvânt, Soare Carmen Camelia, Cosma - Someșan Dana – Biroul Managementul Proiectelor Europene și Bârlădean Elvira – Direcția de Asistență Socială și domnul Iovu Ioan - Administrația Domeniului Public și Privat.  

Președinte de ședință: domnul consilier local Gabor Ioan-Emilian. 

Se prezintă procesul-verbal al ședinței din data de 29.02.2024. Nu sunt obiecții, se votează „pentru” în unanimitate, cu un număr de 15 voturi.

Dl primar menționează de prezența în sala de ședințe a reprezentanților Secției de Pompieri Năsăud, Detașamentului 3 de Jandarmi Năsăud și Poliției orașului Năsăud, invitându-i să prezinte Rapoartele de activitate pe anul 2023.

Dl inspector șef de poliție Șot Sergiu prezintă raportul Poliției orașului Năsăud, în numele Comisarului șef de poliție Câmpan Ilie Adrian, șeful Poliției Năsăud. Dl consilier local Oltean Dorel solicită lămuriri legate de cele două aparate Drug-test primite de poliția Năsăud anul trecut și utilizate în zona de competență. Dl consilier local Pop Ionel solicită acordarea unei atenții speciale și cartierului Liviu Rebreanu, în special pe Strada Bisericii, pe linie de circulație. Dl Șot precizează că se va aloca un echipaj de poliție în această zonă. Dl primar completează că se vor pune 3 radare informative, 3 camere pentru citirea numerelor și semaforizări pe trei treceri de pietoni pentru siguranța în trafic pe raza orașului și a cartierelor.

Dl primar adresează mulțumiri pentru colaborare și îi dă cuvântul dlui comandant al Detașamentului 3 Jandarmi Năsăud, Cîmpan Cătălin-Eugen și dlui Boțan David, noul împuternicit comandant Secție de Pompieri Năsăud, pe care îl felicită pentru venirea la Năsăud. Aceștia prezintă Rapoartele pe anul 2023 pentru instituțiile pe care le reprezintă. Dl primar le mulțumește pentru colaborare și pentru prezentarea rapoartelor.

 

Dl președinte de ședință îi dă cuvântul dlui primar pentru a prezenta ordinea de zi, după cum urmează:

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului adițional nr. 7 la Contractul de concesiune nr. 1277 din 12.2018 privind Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare, respectiv activitatea de colectare, transport, depozitare și transfer al deșeurilor municipale inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere și managementul Stațiilor de Transfer și al Centrelor de Colectare din județul Bistrița-Năsăud 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare, respectiv activitățile de colectare, transport, stocare temporară, sortare, tratare, neutralizare depozitare a deșeurilor municipale, inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere, managementul Stațiilor de Transfer, al Centrelor de Colectare și Managementul și Operarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu din județul Bistrița-Năsăud, forma consolidată 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind instituirea taxei speciale de salubrizare și aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare în Orașul Năsăud

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna aprilie 2024 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  IV

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea prețului de valorificare a masei lemnoase destinată nevoilor populației orașului Năsăud, prevăzut în Actul de Punere în Valoare nr. 4213 Surduc

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea ajutoarelor de urgență familiilor sau persoanelor singure cu domiciliul în orașul Năsăud aflate în situații de necesitate cauzate de calamități naturale, incendii, accidente, precum și în alte situații deosebite 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2024 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării prelungirii valabilității Scrisorii de garanție de la FNGCIMM SA IFN nr. 317/24.07.2017 în favoarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, pentru acoperirea avansului necesar finanțării obiectivului de investiții “Modernizare Drumuri Agricole în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”, precum și aprobarea plății comisionului pentru acordarea acestei prelungiri 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic, a devizului general actualizat și a indicatorilor tehnico-economici actualizați pentru obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare străzi în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud – etapa III”, aprobat pentru finanțare prin Programul național de investiții ”Anghel Saligny” precum și a sumei reprezentând categoriile de cheltuieli finanțate de la bugetul local pentru realizarea obiectivului 

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V

Cu acceptul consilierilor locali, ordinea de zi este suplimentată cu încă 3 proiecte de hotărâre: 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Ghidului de eligibilitate, al solicitantului, privind regimul finanțărilor nerambursabile alocate de la bugetul local al orașului Năsăud, pentru activități nonprofit de interes local, în anul 2024

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin 

                                      Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV,V

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea unor premii familiilor domiciliate în orașul Năsăud, care aniversează 50 de ani de căsătorie neîntreruptă

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr: I, IV

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului general actualizat pentru obiectivul de investiții „Creșterea eficienței energetice a Liceului Economic Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” și a cheltuielilor aferente proiectului

Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV,V 

      Dl președinte de ședință supune la vot ordinea de zi prezentată de dl primar:

  • „pentru” - 15 voturi;
  • „împotrivă” -  0 voturi;
  • „abțineri” -  0 voturi.

Se trece la dezbaterea proiectelor de hotărâri și se dă cuvântul dlui primar. 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului adițional nr. 7 la Contractul de concesiune nr. 1277 din 12.2018 privind Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare, respectiv activitatea de colectare, transport, depozitare și transfer al deșeurilor municipale inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere și managementul Stațiilor de Transfer și al Centrelor de Colectare din județul Bistrița-Năsăud

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă Actul adițional nr. 7 la Contractul de concesiune nr. 1277 din 06.12.2018 privind Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare, respectiv activitatea de colectare, transport, depozitare și transfer al deșeurilor municipale, inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere și managementul Stațiilor de Transfer și al Centrelor de Colectare din județul Bistrița-Năsăud, în forma prevăzută în anexă, se aprobă încredințarea mandatului special domnului Florin Grigore Moldovan în calitate de președinte al A.D.I. Deșeuri Bistrița-Năsăud, în vederea semnării, în numele și pe seama Asociației, a Actului adițional nr. 7 la Contractul de concesiune nr. 1277 din 06.12.2018. De asemenea, se aprobă încredințarea mandatului special domnului Vlașin Dorin-Nicolae în calitate de primar să voteze, în cadrul Adunării Generale a Asociației, pe seama și în numele orașului Năsăud, în conformitate cu cele menționate anterior.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare, respectiv activitățile de colectare, transport, stocare temporară, sortare, tratare, neutralizare depozitare a deșeurilor municipale, inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere, managementul Stațiilor de Transfer, al Centrelor de Colectare și Managementul și Operarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu din județul Bistrița-Năsăud, forma consolidată

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare, respectiv activitățile de colectare, transport, stocare temporară,  transfer, sortare, tratare, neutralizare depozitare a deșeurilor municipale, inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere, managementul Stațiilor de Transfer, al Centrelor de Colectare și Managementul și Operarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu din județul Bistrița-Năsăud, forma consolidată, în baza modificărilor din Actul adițional nr. 7 la Contractul de concesiune nr. 1277/2018, în forma prevăzută în anexă, se aprobă încredințarea mandatului special domnului Vlașin Dorin-Nicolae în calitate de reprezentant al orașului Năsăud în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru gestionarea integrată a deșeurilor municipale în județul Bistrița-Năsăud, să voteze aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare, respectiv activitățile de colectare, transport, stocare temporară,  transfer, sortare, tratare, neutralizare depozitare a deșeurilor municipale, inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere, managementul Stațiilor de Transfer, al Centrelor de Colectare și Managementul și Operarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu din județul Bistrița-Năsăud, forma consolidată, în numele și pe seama orașului Năsăud, în conformitate cu cele prevăzute la art. 1 din prezenta hotărâre. De asemenea, la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 39/28.04.2023 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a serviciului public de salubrizare, respectiv activitățile de colectare, transport, stocare temporară, sortare, tratare, neutralizare depozitare a deșeurilor municipale, inclusiv deșeuri periculoase din deșeuri menajere, managementul Stațiilor de Transfer, al Centrelor de Colectare  și Managementul și Operarea Centrului de Management Integrat al Deșeurilor Tărpiu din județul Bistrița-Năsăud, forma consolidată.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind instituirea taxei speciale de salubrizare și aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare în Orașul Năsăud

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă Regulamentul de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare în orașul Năsăud, în forma prevăzută în anexă, se instituie și se stabilește cuantumul taxei speciale de salubrizare începând cu data de 01.04.2024, pentru fiecare categorie distinctă de utilizatori, astfel: Taxa utilizatori casnici din mediul urban: 14 lei/pers/lună și Taxa utilizatori non-casnici: 293,40 lei/mc/lună. Taxa specială de salubrizare instituită conform art. 1 și art. 2 se face venit la bugetul local al orașului Năsăud. Prezenta hotărâre intră în vigoare începând cu data de 01.04.2024. La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 122/12.12.2019 privind aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei speciale de salubrizare în orașul Năsăud și instituirea taxei speciale de salubrizare, cu modificările ulterioare. Prezenta hotărâre va fi afișată la sediul Primăriei orașului Năsăud, str. Piața Unirii, nr. 15, jud. Bistrița-Năsăud, și va fi publicată pe pagina de internet a instituției www.primarianasaud.ro.

Dl primar precizează că se produce o ușoară creștere a tarifului începând cu luna aprilie. Dl viceprimar completează că prețurile nu au mai fost majorate din 2019, deși Vitalia a crescut taxele, iar taxa pentru economia circulară s-a dublat, de la 80 lei/tonă, la 160 lei/tonă. Dl primar precizează că, atâta timp cât nu există măsuri de încurajare pentru cei care reciclează, de genul a plăti mai puțin dacă reciclezi, populația nu este stimulată să crească gradul de reciclare. Dl consilier local Bulea Pavel sugerează instituirea de amenzi, asemenea țărilor civilizate. Dl primar spune că preferă să insiste pe partea de informare și conștientizare, mai degrabă decât impunerea de amenzi populației. Dl consilier local Oltean Dorel spune că nu este corect să fie un singur operator de salubritate și să dețină monopol pe piață. Dl consilier local Timoce Călin întreabă dacă este normal ca primăria să colecteze bani pentru un S.R.L.? Dl secretar general precizează că există temeiul legal pentru colectarea taxei. Dl primar completează că doar anul trecut taxele au depășit 600.000 lei, momentan Vitalia gestionând depozitarea deșeurilor și Supercom colectarea. 

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna aprilie 2024

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se alege președinte de ședință, dl. Maghiar Marius, care va conduce ședințele consiliului local din luna aprilie 2024.      Hotărârea se adoptă prin vot deschis cu majoritate simplă.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea prețului de valorificare a masei lemnoase destinată nevoilor populației orașului Năsăud, prevăzut în Actul de Punere în Valoare nr. 4213 Surduc

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care, prin excepție de la prevederile Hotărârii Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 155/2023 privind aprobarea volumului de masă lemnoasă care se recoltează anual din fondul forestier administrat de către Ocolul Silvic Someș-Țibleș, proprietate publică a orașului Năsăud, a criteriilor, priorităților, destinației și modului de valorificare a masei lemnoase respective, a prețurilor de referință, a prețurilor de pornire, la licitație/negociere, a prețurilor de vânzare directă pentru masa lemnoasă respectivă, a tipului licitației, a nivelului tarifelor pentru prestările de servicii de exploatare a masei lemnoase și a partizilor de produse principale care constituie rezerva de 20%, se aprobă valorificarea masei lemnoase destinată nevoilor populației orașului Năsăud, din Actul de Punere în Valoare nr. 4213 Surduc la prețul mediu de 100 de lei/mc. fără TVA, pentru lemn de lucru și lemn de foc. Exploatarea volumului de masă lemnoasă prezentat în Actul de punere în valoare nr. 4213 Surduc întocmit de către Ocolul Silvic Someș-Țibleș, se va realiza „în catarg”, pentru lemn de lucru și lemn de foc, și va fi destinat nevoilor populației orașului Năsăud.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea ajutoarelor de urgență familiilor sau persoanelor singure cu domiciliul în orașul Năsăud aflate în situații de necesitate cauzate de calamități naturale, incendii, accidente, precum și în alte situații deosebite.

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă metodologia de acordare a ajutoarelor de urgență, prezentată în anexă, pentru ajutoarele de urgență pe care le poate acorda Primarul. Acesta poate acorda ajutoare de urgență în limita fondurilor existente, familiilor sau persoanelor cu domiciliul în orașul Năsăud, aflate în diverse situații dificile. Valoarea nominală a tichetelor sociale este de 300 lei/an, în limita bugetului alocat. Ajutoarele de urgență vor fi acordate de Primarul orașului Năsăud din bugetul local în baza metodologiei aprobată de Consiliul local Năsăud. Cu data adoptării prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Consiliului Local Năsăud nr. 13/28.02.2019 privind aprobarea ajutoarelor de urgență familiilor sau persoanelor singure cu domiciliul în orașul Năsăud, aflate în situații de necesitate cauzate de calamități naturale, incendii, accidente, precum și în alte situații deosebite.

Dna Bârlădean Elvira menționează că este vorba despre abrogarea Hotărârii Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 13/2019 privind aprobarea ajutoarelor de urgență familiilor sau persoanelor singure cu domiciliul în orașul Năsăud, aflate în situații de necesitate cauzate de calamități naturale, incendii, accidente, precum și în alte situații deosebite, deoarece din 1 ianuarie 2024 a intrat în vigoare Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare.

 Apar modificări la tichetele sociale pentru medicamente, care au ajuns la suma de 300 lei, de la 200 lei cât erau înainte. Se propune un ajutor de înmormântare de 5000 lei pentru persoanele paupere, fără venituri.

Dna consilier local Bidică Ionela menționează că ar trebui ca biserica să nu perceapă taxe de înmormântare în cazurile sociale. Dna Bârlădean menționează că este vorba de lumina de la capelă și alte cheltuieli aferente înmormântării, care au fost acoperite de primărie în cazurile sociale, iar acum se propune un ajutor care să fie acordat persoanelor nevoiașe pentru acoperirea tuturor cheltuielilor de înmormântare.

Dna consilier local Talpoș Claudia întreabă dacă s-a finalizat Planul anual de incluziune, conform recomandării Comisiei județene. Dna Bârlădean menționează că da, acesta a fost inclus și prezentat în Planul județean de incluziune.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2024

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă rectificarea Bugetului local al orașului Năsăud, pe anul 2024, prin suplimentarea acestuia cu suma de +1832 mii lei la partea de Venituri, prezentată în anexa nr. 1. Se aprobă rectificarea Bugetului local al orașului Năsăud, pe anul 2024, prin suplimentarea acestuia cu suma de +1832 mii lei la partea de Cheltuieli, prezentată în anexa nr. 2. Bugetul general, consolidat, total, rectificat al orașului Năsăud, pe anul 2024, este în sumă de 155.637 mii lei, la partea de venituri și în suma de 159.852 mii lei, la partea de cheltuieli, prezentat în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 13/2024 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Năsăud pe anul 2024, rămân nemodificate.

Dl primar precizează că este vorba despre repartizarea sumei de 1832 mii lei către Școala gimnazială ‚‚Mihai Eminescu’’ Năsăud, pentru Programul ‚‚O masă sănătoasă’’.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării prelungirii valabilității Scrisorii de garanție de la FNGCIMM SA IFN nr. 317/24.07.2017 în favoarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale, pentru acoperirea avansului necesar finanțării obiectivului de investiții “Modernizare Drumuri Agricole în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”, precum și aprobarea plății comisionului pentru acordarea acestei prelungiri

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă solicitarea prelungirii valabilității până la data de 04.12.2024 a Scrisorii de garanție nr. 317/24.07.2017 de la FNGCIMM SA IFN în favoarea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale în suma de 1.630.000 lei, în vederea garantării în procent de 100% a obligațiilor de plata a avansului de 1.630.000 lei din fondurile nerambursabile pentru implementarea proiectului “Modernizare Drumuri Agricole în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”, finanțat în baza contractului de finanțare nerambursabilă nr. C0430A000011660600007/04.05.2017 și a actelor adiționale ulterioare. De asemenea, se aprobă plata comisionului pentru acordarea prelungirii valabilității Scrisorii de garanție menționată la art. 1, în sumă de 4.075 lei.

Dl primar menționează că este vorba despre lucrări executate cu doi ani în urmă. Între timp asiguratorul nu mai figurează în registrul Băncii Mondiale, astfel încât nu mai poate fi luat în considerare și trebuie căutat un alt asigurator până la finalul perioadei de monitorizare a proiectului. Se solicită prelungirea valabilității Scrisorii de garanție pentru a putea găsi un nou asigurator.

Dl consilier local Bulea Pavel întreabă despre ce proiect este vorba. Dl primar răspunde că este vorba despre drumurile agricole. Dl secretar general precizează că asiguratorul inițial a fost radiat din Registrul Băncii Naționale și că finanțatorul nu acceptă decât un alt asigurator.

Dna Carmen Soare precizează că este vorba despre o garanție în valoare de 129 mii lei, pe care asiguratorul trebuie să o asigure timp de un an și că situația nu este singulară, fiind o problemă la nivel național cu insolvența firmelor de asigurare. Pe proiect nu au existat probleme de ordin tehnic, fiind doar aspectul juridic al poliței de asigurări care nu mai este valabilă.

Dl secretar general menționează că s-au trimis solicitări de oferte, dar asiguratorii nu doresc să încheie polița de asigurare. Dna Dana Cosma-Someșan completează că sunt discuții cu doi asiguratori care au solicitat documente contabile de la constructorul Veroprime pentru a vedea dacă acceptă asumarea poliței.

Dna Carmen Soare precizează că, în caz că nu se găsesc asiguratori, se pierde întreaga finanțare, în valoare de 1 milion euro, deoarece finanțatorul solicită rambursarea întregii sume.

Dl consilier local Fetti Silviu-Marian a părăsit sala înainte de a fi supus la vot acest proiect.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 14 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic, a devizului general actualizat și a indicatorilor tehnico-economici actualizați pentru obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare străzi în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud – etapa III”, aprobat pentru finanțare prin Programul național de investiții ”Anghel Saligny” precum și a sumei reprezentând categoriile de cheltuieli finanțate de la bugetul local pentru realizarea obiectivului

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă proiectul tehnic pentru obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare străzi în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud – etapa III”, prevăzut în anexa nr. 1, Devizul general actualizat pentru obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare străzi în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud – etapa III” , prevăzut în anexa nr. 2. De asemenea, se aprobă indicatorii tehnico-economici actualizați pentru obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare străzi în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud – etapa III”, prevăzut în anexa nr. 3, precum și finanțarea de la bugetul local al orașului Năsăud a sumei de 594.167,00 lei, reprezentând categoriile de cheltuieli finanțate de la bugetul local conform prevederilor art. 4 alin. 6 din Normele metodologice pentru punere în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului național de investiții „Anghel Saligny”, pentru categoriile de investiții prevăzute la art. 4 alin. 1 lit. a)-d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 95/2021, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației nr. 1333/2021, pentru obiectivul de investiții „Reabilitare și modernizare străzi în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud – etapa III”.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 14 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Ghidului de eligibilitate, al solicitantului, privind regimul finanțărilor nerambursabile alocate de la bugetul local al orașului Năsăud, pentru activități nonprofit de interes local, în anul 2024

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă Ghidul solicitantului privind regimul finanțărilor nerambursabile alocate de la bugetul local al orașului Năsăud pentru activități nonprofit de interes local în anul 2024, prevăzut în anexa nr. 1. Prevederile ghidului se aplică pentru finanțările nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activități nonprofit de interes local din domeniul sport, în anul 2024. Programul anual al finanțărilor nerambursabile alocate pentru activități nonprofit de interes local este aprobat de către Consiliul local al orașului Năsăud odată cu aprobarea bugetului local de venituri și cheltuieli, potrivit prevederilor legale referitoare la elaborarea, aprobarea, executarea și raportarea bugetului local. Limita maximă a finanțărilor nerambursabile pentru domeniul de activitate sport este de 120 mii lei.

Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a comisiei de evaluare a proiectelor care vor beneficia de finanțare de la bugetul local al orașului Năsăud în baza prevederilor Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități nonprofit de interes general și a comisiei de soluționare a contestațiilor, prevăzut în anexa nr. 2. Termenul până la care poate fi depus ghidul, spre evaluare de către comisie, este cel prevăzut în anunțul de participare la sesiunea de selecție a proiectelor care vor beneficia de finanțare nerambursabilă, iar după afișarea rezultatului în termen de 48 de ore se pot depune contestații la sediul Primăriei din orașul Năsăud. După finalizarea procedurii de evaluare a proiectelor, comisia de evaluare va elabora un raport al procedurii de atribuire a contractelor de finanțare nerambursabilă, care se va înainta primarului orașului Năsăud în vederea supunerii spre aprobare Consiliului local al orașului Năsăud. După ce a finalizat soluționarea contestațiilor, comisia de soluționare a contestațiilor are obligația de a elabora un raport, care se înaintează conducătorului autorității contractante.

Dl consilier local Fetti Silviu-Marian a revenit în sala de ședință. 

Dl primar solicită consilierilor să se facă propuneri sau daca sunt doritori.

Pentru Comisia de evaluare sunt propuși domnii consilieri locali: Rogozan Florin, Cicedea George și Bodea Marius. Pentru Comisia de contestații sunt propuși domnii consilieri locali: Maghiar Marius, Pop Ionel și Fetti Silviu.

Se demarează procedura de vot secret. Se trece la dezbaterea proiectelor de hotărâri și se dă cuvântul dlui primar, urmând ca după finalizarea procedurii să se voteze proiectul în întregime.                                      

  1. Proiect de hotărâre privind acordarea unor premii familiilor domiciliate în orașul Năsăud, care aniversează 50 de ani de căsătorie neîntreruptă

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă acordarea „Diplomei de onoare” și plata unui premiu în sumă de 600 lei fiecărei familii care aniversează 50 de ani de căsătorie neîntreruptă, având domiciliul în orașul Năsăud, precum și organizarea unei recepții pentru persoanele premiate, cu masă festivă în valoare de 126 lei/familie. Sumele necesare acordării premiilor și pentru organizarea recepției, în cuantum de 25410 lei, vor fi suportate din bugetul orașului Năsăud și se vor acorda în baza documentelor doveditoare: certificate de căsătorie și  acte de identitate.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea devizului general actualizat pentru obiectivul de investiții „Creșterea eficienței energetice a Liceului Economic Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” și a cheltuielilor aferente proiectului

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă Devizul general actualizat pentru obiectivul de investiții „CREȘTEREA EFICIENȚEI ENERGETICE A LICEULUI ECONOMIC NĂSĂUD, JUDEȚUL BISTRIȚA-NĂSĂUD”, prevăzut în anexă, precum și valoarea totală a proiectului: „CRESTEREA EFICIENTEI ENERGETICE A LICEULUI ECONOMIC NASAUD, JUDETUL BISTRITA-NASAUD”, în valoare de 7.454.182,59 lei, la care se adaugă TVA, din care valoarea maxima eligibilă  este de 5.873.371,82 lei, la care se adaugă TVA. De asemenea, se aproba asigurarea și susținerea, din surse proprii, a tuturor cheltuielilor care nu sunt acoperite prin finanțarea acordata si a cheltuielilor neeligibile, astfel cum acestea vor rezulta pe parcursul implementării proiectului. Persoana desemnată să reprezinte Orașul Năsăud în relația cu Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației este domnul Vlașin Dorin-Nicolae, primarul orașului Năsăud. 

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 15 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

Diverse:

La capitolul Diverse, dl primar precizează că mai sunt disponibile spre consultare Raportul primarului pentru anul 2023 și Raportul Spitalului orășenesc ‚‚Dr. George Trifon’’ din Năsăud, atât în format fizic, cât și postate on-line, pe site-ul primăriei.

         Dl consilier local Fetti Silviu-Marian și dl Oltean Dorel au părăsit sala de ședințe.

Dl primar dă citire și unei solicitări pentru un schimb de terenuri, dl Iovu Ioan precizând că este vorba de o suprafață de teren de pe Avram Iancu, unde cetățeanul Găvriloie Victor-Florin dorește schimbarea unei suprafețe de teren din grădina personală cu o suprafață proprietate a Orașului Năsăud, în vederea lărgirii străzii Avram Iancu. Situația terenului a mai fost discutată și anterior, solicitantul fiind dispus să renunțe la soluționarea pe cale judecătorească a dosarului, în cazul în care Consiliul local acceptă schimbul de terenuri. Solicitantul este de acord cu schimbul doar în situația în care terenul pe care-l cedează va fi folosit ca stradă, pentru a nu-i fi îngrădit accesul la teren. 

Se solicită un vot de principiu din partea Consiliului local. Se votează 13 voturi „pentru”.

Pentru demararea procedurilor privind schimbul de terenuri între cetățeanul Găvriloie Victor-Florin și UAT orașul Năsăud, se votează cu 13 voturi „pentru”.

Doamna Talpoș Claudia dă citire Procesului-verbal al Comisiei de validare.

În urma votului secret, pentru Comisia de evaluare a proiectelor depuse pentru a obține finanțare de la bugetul local al orașului Năsăud pentru domeniul sport, voturile s-au prezentat astfel:

Dl consilier local Rogozan Florin pentru 15, împotrivă 0, abțineri 0, nule 0.

Dl consilier local Cicedea George pentru 15, împotrivă 0, abțineri 0, nule 0.

Dl consilier local Bodea Marius pentru 15, împotrivă 0, abțineri 0, nule 0. 

În urma votului secret, pentru Comisia de contestații pentru evaluarea proiectelor depuse pentru a obține finanțare de la bugetul local al orașului Năsăud pentru domeniul sport, voturile s-au prezentat astfel:

Dl consilier local Maghiar Marius pentru 15, împotrivă 0, abțineri 0, nule 0.

Dl consilier local Pop Ionel pentru 15, împotrivă 0, abțineri 0, nule 0.

Dl consilier local Fetti Silviu-Marian pentru 15, împotrivă 0, abțineri 0, nule 0.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 13 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

 

Nemaifiind alte discuții, ședința se declară închisă, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal în 2 exemplare.

 

 

Președinte de ședință,                               Contrasemnează: Secretar General

      Gabor Ioan-Emilian                                                     Șoldea Vasile