PROCES VERBAL

 

Încheiat azi, 22.09.2023, cu ocazia ședinței extraordinare a Consiliului Local Năsăud.

Din efectivul de 17 consilieri locali sunt prezenți 14.

Absenți: domnii consilieri locali: Maghiar Marius, Oltean Dorel și Tomuța Rareș-Octav.

La ședință este prezent și dl contabil șef, Stoian Gheorghe-Ladislau din cadrul Biroului Financiar-contabil.

Președinte de ședință:  doamna consilier local Bidică Emilia.   

Se prezintă procesul-verbal al ședinței din data de 18.09.2023. Nu sunt obiecții, se votează „pentru” în unanimitate, cu un număr de 14 voturi pentru.

Dna președinte de ședință îi dă cuvântul dlui primar pentru a prezenta ordinea de zi, după cum urmează: 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2023. 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V 

Dna președinte de ședință supune la vot ordinea de zi prezentată de dl primar:

  • „pentru” - 14 voturi;
  • „împotrivă” -  0 voturi;
  • „abțineri” -  0 voturi.

Se trece la dezbaterea  proiectelor de hotărâri şi se dă cuvântul dlui primar. 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2023 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V 

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă rectificarea Bugetului local al orașului Năsăud, pe anul 2023, prin suplimentarea acestuia cu suma de +9000 mii lei la partea de Venituri, prezentată în anexa nr. 1, se aprobă rectificarea Bugetului local al orașului Năsăud, pe anul 2023, prin suplimentarea acestuia cu suma de +9000 mii lei la partea de Cheltuieli, prezentată în anexa nr. 2, se aprobă rectificarea Bugetului instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii și subvenții, pe anul 2023, prin suplimentarea acestuia cu suma de +1047 mii lei, la partea de Venituri, prezentată în anexa nr. 3, se aprobă rectificarea Bugetului instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii și subvenții, pe anul 2023, prin suplimentarea acestuia cu suma de +1047 mii lei la partea de Cheltuieli, prezentată în anexa nr. 4. De asemenea, se aprobă noul program de investiții publice  pe anul 2023 și obiectivele de investiții noi și/sau modificate, aferente Bugetului local, ca si componenta a bugetului general consolidat al UAT Năsăud, prezentat în anexa nr. 5, și se aprobă virările de credite bugetare, supuse aprobării care se regăsesc în anexa nr. 6. Bugetul general, consolidat, total, rectificat al orașului Năsăud, pe anul 2023, este în sumă de 141.713 mii lei, la partea de venituri și în sumă de 143.644 mii lei, la partea de cheltuieli, prezentat în anexa nr. 7. Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 1/2023 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al orașului Năsăud pe anul 2023, rămân nemodificate.

Dl contabil-șef Stoian Gheorghe-Ladislau aduce precizări legate de modificările bugetare, în sensul că este vorba de cuprinderea în buget a proiectului privind dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar din oraș. De asemenea, din Programul de asistență tehnică, vom recupera circa 1.200.000 lei pentru cele trei proiecte depuse pe Regenerare urbană, care ne vor asigura lichidități pentru viitoarele proiecte. S-au prevăzut deschideri de credite pentru unitățile de învățământ. Spitalul și-a mărit veniturile prin contractul cu Casa de asigurări. Din comunicarea cu Ministerul Finanțelor, se pare că prima rectificare de buget va fi negativă, urmând ca în luna decembrie să fie și una pozitivă. Dl contabil-șef precizează că se va adapta strategia de acoperire a costurilor de funcționare, precizând că sunt probleme la nivelul tuturor instituțiilor publice, acestea neîncadrându-se în sumele alocate. Mai precizează că și costurile cu salubrizarea orașului sunt foarte mari, cele cu utilitățile s-au dublat din 2021 până în prezent. Dl primar dă exemplu factura Aquabis de 82.000 lei, care este foarte mare și nu se regăsește în investițiile care ar trebui făcute în oraș de Aquabis. Dl contabil-șef precizează că va trebui gândită o strategie și pe partea de curățenie, crescând suprafețele asfaltate și contractul cu Urbana fiind valabil până în primăvară. Orașul nu va fi retras din ADI Deșeuri, dar vor trebui reduse costurile pe partea aceasta. Dl consilier Bulea Pavel spune că va trebui conștientizată populația să se implice mai activ, dând exemplu populația de la sat care își cosește inclusiv în șanțul din fața casei. Dl consilier Pop Ionel aduce în atenție posibilitatea gestionării prin Local Serv. Dl contabil-șef și dl primar afirmă că per total costurile nu ar fi reduse, fiind vorba de plata salariilor pentru același număr de angajați de care este nevoie, plus utilaje. Dl primar spune că, eventual se va reduce numărul de zile de măturat orașul, de la patru la două, de exemplu. Dl contabil-șef aduce în discuție și necesitatea susținerii funcționării Centrului de vârstnici, având costuri de aproximativ 100.000 euro per an și o viabilitate de încă trei ani, apoi vor exista costuri pentru asigurarea funcționării proiectului de mobilitate urbană, unde vor fi angajați șoferi pentru autobuze și care nu va putea merge pe autofinanțare.      

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

  • „pentru” 14 voturi;
  • „împotrivă” 0 voturi;
  • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

Nemaifiind alte discuții, ședința se declară închisă, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal în 2 exemplare.

 

Președinte de ședință,                              Contrasemnează: Secretar General

 Bidică Emilia Ionela                                                         Șoldea Vasile