PROCES VERBAL
Încheiat azi, 31.07.2023, cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Năsăud.
Din efectivul de 17 consilieri locali sunt prezenți 14.
Absenți: doamna consilier local Muscă Adina, domnul consilier local Rogozan Florin și domnul consilier local Oltean Dorel.
Președinte de ședință: doamna consilier local Talpoș Claudia.
La ședință mai participă dna Cosma Someșan Dana, inspector în cadrul Biroului Managementul proiectelor europene.
Se prezintă procesul-verbal al ședinței din data de 27.06.2023. Nu sunt obiecții, se votează „pentru” în unanimitate, cu un număr de 14 voturi „pentru”.
Dl președinte de ședință îi dă cuvântul dlui primar pentru a prezenta ordinea de zi, după cum urmează:
- Proiect de hotărâre privind aprobarea listei solicitanților care au acces la locuință, a listei solicitanților care nu au acces la locuință și a listei de prioritate pentru acordarea de locuințe construite prin ANL, aflate în administrarea Consiliului Local al Orașului Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, IV
- Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna august 2023
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: IV
- Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție bugetară al UAT Năsăud, pe trimestrul II, anul 2023
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V
- Proiect de hotărâre privind aprobarea „Strategiei Integrată de Dezvoltare Urbană a Orașului Năsăud” pentru perioada 2021-2027
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V
Cu acceptul consilierilor locali prezenți, ordinea de zi este suplimentată cu patru proiecte de hotărâre noi, după cum urmează:
- Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii proiectului „Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală în SPITALUL ORĂŞENESC „DR. GEORGE TRIFON” NĂSĂUD” în vederea finanțării acestuia în cadrul Planul Național De Redresare Și Reziliență - Componenta C7 – Transformare digitală - Investiția I.3 Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină, Investiția I1.3.3 Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V
- Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului sistemului de supraveghere video stradal al orașului Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V
- Proiect de hotărâre privind aprobarea proiectului tehnic de execuție pentru obiectivul de investiții „Creșterea mobilității urbane în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” – Lot II Depou – infrastructura civilă
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V
- Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 32/2022 privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Năsăud, cu modificările ulterioare
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Prezintă comisiile de specialitate nr: I, IV
Dl președinte de ședință supune la vot ordinea de zi prezentată de dl primar:
- „pentru”- 14 voturi;
- „împotrivă” - 0 voturi;
- „abțineri” - 0 voturi.
Se trece la dezbaterea proiectelor de hotărâri şi se dă cuvântul dlui primar.
1. Proiect de hotărâre Proiect de hotărâre privind aprobarea listei solicitanților care au acces la locuință, a listei solicitanților care nu au acces la locuință și a listei de prioritate pentru acordarea de locuințe construite prin ANL, aflate în administrarea Consiliului Local al Orașului Năsăud
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă „Lista solicitanților care au acces la locuințe” construite prin Agenția Națională pentru Locuințe, în regim de închiriere, aflate în administrarea Consiliului Local al Orașului Năsăud, prezentate în anexa nr. 1.
De asemenea se aprobă „Lista solicitanților care nu au acces la locuințe” construite prin Agenția Națională pentru Locuințe, în regim de închiriere, aflate în administrarea Consiliului Local al Orașului Năsăud, prezentat în anexa nr. 2, și „Lista de prioritate pentru acordarea de locuințe ANL” construite prin Agenția Națională pentru Locuințe, în regim de închiriere, aflate în administrarea Consiliului Local al Orașului Năsăud, prezentat în anexa nr. 3. Afișarea listelor prevăzute în anexele 1 – 3 va fi făcută, după aprobarea acestora, la sediul Primăriei orașului Năsăud și prin postare pe site-ul autorității locale:
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
2. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna august 2023
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se alege președinte de ședință domnul consilier local Timoce Călin-Alexandru, care va conduce ședințele consiliului local din luna august 2023.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
3. Proiect de hotărâre privind aprobarea Contului de execuție bugetară al UAT Năsăud, pe trimestrul II, anul 2023
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă Contul de execuție al bugetului local al Orașului Năsăud, pe trimestrul II, anul 2023, atât la partea de venituri cât și la cheltuieli, prezentat în anexele nr. 1-2.
De asemenea, se aprobă contul de execuție al bugetului instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii și subvenții pe trimestrul II, anul 2023, atât la partea de venituri cât și la cheltuieli, prezentat în anexele nr. 3-4.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
4.Proiect de hotărâre privind aprobarea „Strategiei Integrată de Dezvoltare Urbană a Orașului Năsăud” pentru perioada 2021-2027
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă „Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Orașului Năsăud”, conform anexei.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
5. Proiect de hotărâre privind aprobarea depunerii proiectului „Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală în SPITALUL ORĂŞENESC „DR. GEORGE TRIFON” NĂSĂUD” în vederea finanțării acestuia în cadrul Planul Național de Redresare și Reziliență - Componenta C7 – Transformare digitală - Investiția I.3 Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină, Investiția I1.3.3 Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă depunerea proiectului <Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală în SPITALUL ORĂŞENESC „DR. GEORGE TRIFON” NĂSĂUD> în vederea finanțării acestuia în cadrul Planul Național de Redresare și Reziliență - Componenta C7 – Transformare digitală - Investiția I.3 Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină, Investiția I1.3.3 Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților sanitare publice.
Se aprobă valoarea totală a proiectului <Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală în SPITALUL ORĂŞENESC „DR. GEORGE TRIFON” NĂSĂUD>, în cuantum de 1.469.352,50 lei (inclusiv TVA) formată din suma de 1.234.750 lei fără TVA, la care se adaugă suma de 234.602,50 lei reprezentând valoarea TVA. Contribuția proprie în proiect a <0 lei>, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, sumele reprezentând cheltuieli conexe ce pot apărea pe durata implementării proiectului <Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală în SPITALUL ORĂŞENESC „DR. GEORGE TRIFON” NĂSĂUD>, pentru implementarea proiectului în condiții optime, se vor asigura din bugetul propriu al Spitalului orășenesc ”Dr. George Trifon” Năsăud, se vor asigura toate resursele financiare necesare implementării,
Se certifică numărul de 86696, care va fi prevăzut în cererea de finanțare și care reprezintă numărul de consultații în anul 2019 finanțate prin Contractul cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Bistrița-Năsăud, conform anexei nr. 1.
De asemenea, se împuternicește managerul unității sanitare, dl. Marcu Daniel, să semneze toate actele necesare și contractul de finanțare în numele Spitalului orășenesc ”Dr. George Trifon” Năsăud și al partenerului Unitatea Administrativ-Teritorială Orașul Năsăud
Totodată, se aprobă încheierea Acordului de parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Orașul Năsăud și Spitalul Orăşenesc „Dr. George Trifon” Năsăud, conform anexei nr. 2, și se împuternicește Primarul orașului Năsăud, domnul Dorin Nicolae-Vlașin, să semneze, în numele și pe seama orașului Năsăud, acordul de parteneriat prevăzut în anexa nr. 2.
Pe scurt, domnul primar spune că este vorba despre un proiect pe achiziții de dotări, implementarea unui sistem digital în cadrul Spitalului Orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud cu valoare de 1.469.352,50 lei (inclusiv TVA) formată din suma de 1.234.750 lei fără TVA, la care se adaugă suma de 234.602,50 lei reprezentând valoarea TVA.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
6. Proiect de hotărâre privind privind aprobarea Regulamentului sistemului de supraveghere video stradal al orașului Năsăud
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă Regulamentul sistemului de supraveghere video stradal al orasului Năsăud, conform anexei.
Domnul consilier local Pop Ionel a luat cuvântul, rugând primarul orașului Năsăud să să ia în considerare și localitatea componentă a orașului Năsăud, Liviu Rebreanu pentru că sunt trei intersecții care necesită camere de supraveghere.
Domnul primar a spus faptul că, momentan camere de supraveghere sunt doar la muzeu, la capelă și la parcul de joacă.
Domnul consilier local a spus faptul că intersecția principală din Liviu Rebreanu este vizată, unde se întâmplă multe evenimente, mai este de asemenea și strada Bisericii.
Domnul primar a precizat că nu au fost instalate camere deoarece era în curs un proiect cu finanțare de la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, pentru unitățile administrativ-teritoriale din județ. În cadrul acestui proiect, Primăria Bistrița s-a retras, iar noi am rămas astfel fără finanțare. Era vorba despre un proiect de un milion de lei, prin care am vrut să achiziționăm 30 de camere de supraveghere la nivel de UAT Năsăud, camere inteligente, cu sistem server, cu toată infrastructura aferentă. Din moment ce nu mai avem finanțare pe acel obiectiv, acum trebuie să găsim noi soluții. Însă, ne gândim să extindem sistemul de supraveghere din zonă. În momentul de față avem 39 de camere funcționale, dar urmează să extindem acest serviciu cu siguranță.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
7. Proiect de hotărâre privind privind aprobarea proiectului tehnic de execuție pentru obiectivul de investiții „Creșterea mobilității urbane în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” – Lot II Depou – infrastructura civilă
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă proiectul tehnic de execuție pentru obiectivul de investiții „Creșterea mobilității urbane în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” Lot II Depou – infrastructura civilă, conform anexei.
Nu sunt obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 32/2022 privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Năsăud, cu modificările ulterioare
Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care Anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 32/2022 privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Năsăud, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa nouă.
De asemenea Anexa nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 32/2022 privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local Năsăud, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa nouă. Celelalte prevederi ale Hotărârii Consiliului Local al orașului Năsăud nr. 32/2022 privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local Năsăud, cu modificările ulterioare, rămân nemodificate
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
- „pentru” 14 voturi;
- „împotrivă” 0 voturi;
- „abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
Diverse
Domnul primar informează consiliul local cu privire la faptul că, vineri data de 28.07.2023 s-a reușit finalizarea lucrării de medie tensiune de rețea de pe strada Dumitru Vârtic din orașul Năsăud și, de asemenea, s-a reușit eliberarea amplasamentului pentru Complexul Sportiv Multifuncțional, fiind practic ultima etapă, deoarece a fost eliberată inclusiv autorizația de construire. Se mai așteaptă câteva modificări din partea CNI și ordinul de începere al lucrării.
De asemenea, domnul primar precizează faptul că se pot continua lucrările și pentru DEPOU. Au survenit câteva întârzieri, deoarece acesta vine construit tot sub acea rețea de medie tensiune, iar riscul era uriaș de electrocutare, iar atunci s-a depins cumva această investiție tot de această deviere.
Astfel, susține dumnealui faptul că, tot astăzi, data de 31.07.2023 se încheie procedura de depunere a ofertelor pe Programul Național Anghel Saligny și speră să avem un constructor cât mai curând.
De altfel, legat de proiectele de investiții, domnul primar comunică că, la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Năsăud, miercuri, în data de 02.08.2023 se va primi proiectul tehnic pe Lotul 2 și se va putea demara procedura pe partea de execuție, astfel încât, până la data de 31.12.2023 să finalizăm lucrările de pe Lotul 2, adică tot ce înseamnă trotuarul aferent școlii, parcul interior și parcul aferent și spații verzi.
Ulterior, susține acesta, proiectele de pe vechiul exercițiu financiar se vor faza pe noul exercițiu financiar și nu vom mai avea probleme; Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Năsăud o putem finaliza până la finalul anului 2027, cu condiția să finalizăm Lotul 2 până la data de 31.12.2023. Din câte a înțeles, valoarea este în jur de 2 milioane de lei, urmând ca ulterior, primăria să se ocupe de Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Năsăud.
De asemenea, domnul primar a ținut să precizeze faptul că, astăzi data de 31.07.2023 a avut nenumărate discuții cu colegele de la integrare europeană, astfel că, în luna august, urmează să se depună 5 proiecte de investiții, 5 noi obiective, tot ce înseamnă regenerare urbană de la zona centrală, cele două proiecte pe mobilitate urbană, proiectul de regenerare din cartierul de blocuri si spitalul.
Astfel, dl primar susține că în următoarele două săptămâni trebuie să se identifice fonduri pentru partea de consultanță la depunerea acestor obiective, deoarece sunt foarte mulți bani în joc, spre exemplu la Spitalul Orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud este vorba despre suma de 500.000 lei pe partea de proiectare, apoi vine partea de consultanță pentru depunerea proiectului care este undeva la suma de 60.000 lei.
Așadar, până în acest moment, domnul primar susține faptul că, financiar nu am stat rău, doar de acum începem să ne facem ușoare griji pentru că din ceea ce vedem inclusiv pe plan național va fi vorba despre o rectificare negativă, dacă până acuma aveam speranțe că vom primi bani din fondul de rezervă sau la rectificări bugetare, acum însă trebuie să ne gândim la soluții.
Astfel, domnul primar comunică faptul că, în luna august s-ar putea să avem nevoie să facem mai multe ședințe de consiliu local pentru că trebuie să aprobăm toate aceste noi proiecte pentru a le depune. Din data de 16 august 2023 se va deschide acest apel de proiecte și trebuie să fim pe poziții pentru că ar fi păcat deoarece s-a muncit enorm de mult la aceste obiective.
Totodată, legat de dispensarul medical de la Liviu Rebreanu, acolo unde s-a obținut ultimul aviz, este necesar să grăbim lucrurile pentru a semna contractul de finanțare pe amplasamentul fostei școli. Acolo avem proiectul tehnic, toate avizele, ultimul de la Drumurile naționale a venit săptămâna trecută, sperăm și acolo să obținem finanțare prin CNI.
La fel, tot în luna august va fi predat și proiectul pentru Modernizarea Bazei Sportive „Prograsul Năsăud”. De asemenea, avem solicitare de finanțare tot către CNI și aici avem ușoare emoții pentru că nu sunt foarte mulți bani, trebuie să spunem faptul că am avut noroc și cu Complexul Sportiv Multifuncțional pentru că, dacă nu aveam finanțarea acum, în perioadele astea, cu siguranță, era imposibil de obținut această finanțare pentru că complexul se ridică la aproximativ 8 milioane de euro.
Tot în luna august se va prelua și proiectul tehnic de canalizare la Liviu Rebreanu, pentru care s-a reușit depunerea în a doua etapă din Programul Anghel Saligny pe partea de instalații.
Domnul primar este îngrijorat cu privire la tot ce se întâmplă la nivel național, posturile sunt blocate, primăria funcționează cu vreo 7-8 oameni în minus, nu are speranțe că se vor putea face angajări, chiar din contră, a văzut că se vor lua măsuri de reducere a posturilor. De asemenea, la Spații verzi sunt vreo 6 oameni care gestionează toate spațiile verzi din oraș, la Compartimentul Drumuri și mecanizare sunt tot 6 oameni care se ocupă de orice intervenție.
Așadar, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” Năsăud era ultimul obiectiv din proiectele vechi care trebuia salvat cu orice preț. De altfel, există în procedură de licitație prin PNRR contracte de finanțare deja semnate.
Doamna consilier local Bidică Ionela a ridicat o problemă, întrebându-l pe domnul primar dacă proiectele de la Școala Generală ”Mihai Eminescu” Năsăud rămân în picioare.
Dl primar menționează că trebuie să preluăm proiectul tehnic la Școala Generală ”Mihai Eminescu” Năsăud. Finanțarea a fost luată pe vechiul studiu de fezabilitate, acum proiectarea face o actualizare a tuturor prețurilor, a categoriilor de lucrări care vin făcute, pentru că noi în proiectare am reglat niște lucruri.
Școala Generală ”Mihai Eminescu” Năsăud în urma finanțării și în urma devizului general a fost subevaluată, astfel că, ori de câte ori se scotea la licitație nu venea nimeni fiindcă nu prezenta profit. Însă acum, în urma proiectului tehnic s-a renunțat efectiv la câteva categorii de lucrări, pur și simplu au mers inginerii la fața locului și au renunțat la multe suprafețe de pereți care trebuiau decopertați total la interior și acolo au mai salvat din fonduri pentru că era foarte mult, în jur de 3 milioane de lei.
Mai mult, susține domnul primar, s-a încercat reglarea și reducerea cotei de cofinanțare pe care ne-am asumat-o în urmă cu câteva ședințe, o cofinanțare în jur de 2,5 milioane de lei, adică în jur de 500.000 euro, doar pentru un obiectiv de investiție. Noi oarecum acuma am reglat din proiectul tehnic toate aceste lucrări, unele au fost înlocuite și sper să rămână în zona cofinanțării.
Doamna consilier local Bidică Ionela a ridicat problema potrivit căreia, obligativitatea era să începem cu partea a doua, nu se putea începe cu curtea?
Domnul primar i-a răspuns doamnei consilier local, spunând faptul că etapele sunt: studiu de fezabilitate, proiect tehnic și după proiect tehnic se pot demara proceduri de licitație pe execuție. La categoria execuție lucrări, Lotul 2 nu se mai încadrează în exercițiul financiar actual, deci Lotul 2 trebuia suportat din consiliul local pentru a duce proiectul mai departe, de aici prioritatea era să începem cu Lotul 2, adică cu trotuarul și zona aferentă pentru că asta rămânea o cheltuiala neeligibilă.
Mai mult de atât, susține domnul primar faptul că nu ne încurcă dacă rezolvăm problema asta până în data de 31.12.2023 și de școală rămâne să ne apucăm din primăvară.
Practic, totusi există și o parte bună, în ciuda faptului că au fost foarte multe probleme, acest studiu de fezabilitate s-a făcut în termen de 3 săptămâni, astfel că nici nu avea cum să se facă perfect.
Doamna consilier Bidică Ionela menționează faptul că, aceasta de când este în școală, de 27 de ani de activitate, a prins vreo 3 studii de fezabilitate.
În răspuns, domnul primar susține că au mai fost studii de fezabilitate, dar au fost încercate alte surse de finanțare, fiind la un moment dat pe fonduri norvegiene, fiind vorba de cu totul altceva.
Așa s-a procedat și la ANL, am avut 3 studii de fezabilitate și până la urmă am luat unul, care ne-am gândit noi că e mai aproape de adevăr și l-am actualizat, apoi l-am depus pentru finanțare. Asta este situația, merg destul de greu lucrurile, procedurile ne omoară, în fiecare zi trebuie să fim conectați cu problemele din zona noastră, dar și la nivel regional, la Cluj, pentru a putea obține avizele cu celeritate.
La varianta de ocolire avem toate avizele, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, PUZ, toate 3 documentațiile, suntem foarte avansați, urmează să facem publicarea pentru cetățenii care au suprafețe de teren pe raza cărora va trece această rută.
De asemenea, de la Consiliul Județean Bistrița-Năsăud se mai așteptă un aviz, inclusiv la Ministerul Transporturilor sunt parcurse toate demersurile pentru a trece prin acea Comisie tehnico-economică.
Domnul primar fiind întrebat de problema acoperișului de la Școala Valea spinului, a răspuns că a apelat la un agent economic, și anume la Teraplast, având nenumărate discuții și promisiuni de-a lungul timpului, care acum s-au concretizat. Grupul Teraplast va face o reparație capitală, au cumpărat țiglă pe segmentul care nu se mai putea repara și au adus inclusiv lemn.
De asemenea, trebuie să avem în vedere problema delicată și complicată cu regimul juridic, iar pe viitor trebuie să ne gândim la o altă construcție.
Mai precizează faptul că urmează să demolăm fosta cooperativă de la Liviu Rebreanu și Școala din Lușca.
Nemaifiind alte discuții, ședința se declară închisă, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal în 2 exemplare.
Președinte de ședință, Contrasemnează: Secretar General
Talpoș Claudia Șoldea Vasile