PROCES VERBAL

Încheiat azi, 31.03.2023, cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Năsăud.

Din efectivul de 17 consilieri locali sunt prezenți 17.

Președinte de ședință:  dna consilier local Muscă Adina - Maria.

La ședință mai participă dna Dana Cosma-Someșan din cadrul Biroului Managementul proiectelor europene, dna Bârlădeanu Elvira – Direcția de Asistență Socială, dl Burduhos Dumitru – Administrarea Domeniului Public și Privat. 

Se prezintă procesul-verbal al ședinței din data de 24.03.2023. Nu sunt obiecții, se votează „pentru” în unanimitate, cu un număr de 17 voturi pentru. 

Dna președinte de ședință îi dă cuvântul dlui primar pentru a prezenta ordinea de zi, după cum urmează:    

  1. Proiect de hotărâre privind avizarea caietului de sarcini al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare în județul Bistrița-Năsăud și mandatarea reprezentantului legal al Orașului Năsăud să voteze aprobarea acestuia în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă și de Canalizare în județul Bistrița-Năsăud 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Statutului orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V 

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna aprilie 2023

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  IV 

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor pe raza orașului Năsăud, actualizat, pe anul 2023 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, IV 

  1. Proiect de hotărâre pentru acceptarea ofertei de donație privind imobilul construcție – Biserică Ortodoxă Română de Spital – Capelă, situat in orașul Năsăud, strada Tudor Vladimirescu, nr. 1, in incinta Spitalului Orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud, înscris în C.F. nr. 29920 Năsăud, nr. cad. 29920 – C7, proprietatea Protopopiatului Ortodox Român Năsăud

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, II, III, IV, V 

  1. Proiect de hotărâre privind înființarea unei societăţi cu răspundere limitată, de interes public local, având ca asociat unic Orașul Năsăud, prin consiliul local 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr:  I, IV, V 

Cu acceptul consilierilor locali prezenți, ordinea de zi este suplimentată cu cinci proiecte de hotărâre noi, după cum urmează: 

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea  și completarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 8/31.01.2022 privind înființarea Compartimentului ”Centrul de zi pentru persoane vârstnice”  și a Compartimentului ”Serviciul de îngrijire și asistență la domiciliu” în cadrul Direcției de asistență socială din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin 

Prezintă comisiile de specialitate nr: I, IV 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate, a devizului general actualizat și a principalilor indicatori tehnico-economici, inclusiv descrierea sumară a investiției propuse a fi realizată pentru obiectivul de investiții „Reabilitare, modernizare și extindere iluminat public în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin 

Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V 

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea actualizării informațiilor tehnice a unor imobile– străzi și drumuri aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud și pentru înscrierea în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a unor imobile – străzi și drumuri în proprietatea U.A.T. Orașul Năsăud – domeniul public 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin 

Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V 

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea actualizării informațiilor tehnice și înregistrarea în planul cadastral a imobilului teren și construcție-condominiu și a unității individuale nr. 2, aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud, situate în orașul Năsăud, str. Piața Unirii, nr. 13 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr: I, II, III, IV, V 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării unor servicii de asistență și reprezentare juridică în vederea apărării intereselor U.A.T. Orașul Năsăud/Comisiei orășenești pentru stabilirea dreptului de proprietate  privată asupra terenurilor din orașul Năsăud/Primarului orașului Năsăud în fața instanțelor de judecată 

Iniţiator: Primarul oraşului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin

Prezintă comisiile de specialitate nr: I

Dna președinte de ședință supune la vot ordinea de zi prezentată de dl primar:

    • „pentru”- 17 voturi;
    • „împotrivă” -  0 voturi;
    • „abțineri” -  0 voturi.

Se trece la dezbaterea  proiectelor de hotărâri şi se dă cuvântul dlui primar. 

  1. Proiect de hotărâre privind avizarea caietului de sarcini al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare în județul Bistrița-Năsăud și mandatarea reprezentantului legal al Orașului Năsăud să voteze aprobarea acestuia în Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă și de Canalizare în județul Bistrița-Năsăud 

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se avizează Caietul de sarcini al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare în județul Bistrița-Năsăud prevăzut în anexă și se acordă mandat special domnului Vlașin Dorin-Nicolae, primarul orașului Năsăud, în calitate de reprezentant al orașului Năsăud, să voteze aprobarea Caietului de sarcini al serviciului de alimentare cu apă și de canalizare în județul Bistrița-Năsăud în cadrul Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă și de Canalizare în județul Bistrița-Năsăud.

Dl primar spune că era indicat să fie un reprezentant al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă și de Canalizare în județul Bistrița-Năsăud, pentru a explica situația concretă. Momentan se aprobă un caiet de sarcini existent, la situația actuală existentă în oraș, urmând ca, după implementarea Master planului Apă-Canal, să se treacă prin Consiliul Local un nou caiet de sarcini, cu situația care va fi, unde se va rezolva și situația străzilor fără presiune, prin montarea de pompe. Dl consilier Dorel Oltean întreabă dacă pe străzile fără presiune au fost schimbate conductele, aspect confirmat de dl primar.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 14 voturi;
    • „împotrivă” 1 vot; (dl. consilier local Cira Ewald)
    • „abțineri” 2 voturi. (dl. consilier local Bulea Pavel și dl. consilier local Gabor Ioan-Emilian)

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea Statutului orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud                               

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă Statutul orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud, prevăzut în anexă, și, la data adoptării prezentei hotărâri, se abrogă Hotărârea Consiliului Local Năsăud nr. 14/2016 privind aprobarea Statutului orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud.

Dl primar întreabă dacă s-au mai făcut modificări la statut față de cel prezentat anterior. Domnul secretar general menționează că au fost introduse criteriile pentru alegerea cetățenilor de onoare ai orașului Năsăud.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.  

  1. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna aprilie 2023 

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se alege președinte de ședință, domnul Oltean Dorel, care va conduce ședințele consiliului local din luna aprilie 2023.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea Planului de analiză și acoperire a riscurilor pe raza orașului Năsăud, actualizat, pe anul 2023

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă Planul de analiză și acoperire a riscurilor pe raza orașului Năsăud, actualizat pe anul 2023, cuprins în anexă.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre pentru acceptarea ofertei de donație privind imobilul construcție – Biserică Ortodoxă Română de Spital – Capelă, situat in orașul Năsăud, strada Tudor Vladimirescu, nr. 1, in incinta Spitalului Orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud, înscris în C.F. nr. 29920 Năsăud, nr. cad. 29920 – C7, proprietatea Protopopiatului Ortodox Român Năsăud

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se acceptă oferta de donație având ca obiect imobilul construcție – Biserică Ortodoxă Română de Spital – Capelă, situat in orașul Năsăud, strada Tudor Vladimirescu, nr. 1, in incinta Spitalului Orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud, identificat din C.F. nr. 29920 Năsăud, nr. cad. 29920 – C7, proprietatea Protopopiatului Ortodox Român Năsăud, bun declarat de uz și de interes public local. De asemenea, se împuternicește domnul Vlașin Dorin Nicolae, Primarul orașului Năsăud, pentru semnarea contractului de donație privind imobilul construcție – Biserică Ortodoxă Română de Spital – Capelă, precum și a documentelor ce se impun în vederea înscrierii imobilului construcție menționat la art. 1, în cartea funciară. Bunul prevăzut la art. 1 va fi dat în administrarea Spitalului orășenesc „Dr. George Trifon” Năsăud, cu condiția ca imobilul construcție „Biserică Ortodoxă Română de Spital - Capelă” să fie folosit exclusiv de către cultul majoritar, respectiv ortodox.

Domnii și doamnele consilieri locali menționează că, fiind biserică și capelă de spital, ar trebui să poată fi folosită de toate cultele, nu doar de cel ortodox, dl primar spune că aceasta a fost condiția impusă de Mitropolie pentru donație, primăria neavând altă opțiune.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.

  1. Proiect de hotărâre privind înființarea unei societăţi cu răspundere limitată, de interes public local, având ca asociat unic Orașul Năsăud, prin consiliul local

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă înființarea unei societăţi cu răspundere limitată, de interes public local, având denumirea SERVICII PUBLICE NĂSĂUD S.R.L., cu asociat unic Orașul Năsăud, prin consiliul local. Sediul social al societăţii este situat în Orașul Năsăud, str. Piaţa Unirii, nr. 15, spaţiu dat în folosinţa gratuită (comodat) de consiliul local. Cheltuielile necesare pentru înființarea, dotarea şi obţinerea licenţei de desfăşurare a activităţilor de către societate se asigură din bugetul local al oraşului Năsăud. De asemenea, Statutul societăţii va fi supus dezbaterii și aprobării Consiliului local al orașului Năsăud prin hotărâre, capitalul social la data înființării acesteia, fiind în valoare de 200 lei, fiind constituit prin aport în numerar al asociatului unic. Obiectul principal de activitate al societăţii, conform Clasificării activităţilor din economia naţională va fi: COD CAEN nr. 8129 Alte activităţi de curăţenie, având ca obiect secundar mai multe coduri CAEN din aceeași sferă de activități. Prin hotărâri ale Consiliului local al orașului Năsăud se vor aproba atât Regulamentul de organizare și funcţionare al societăţii, cât și Organigrama şi statul de funcţii, Bugetul de venituri şi cheltuieli, Nivelul tarifelor practicate. Dl viceprimar este împuternicit să facă demersurile necesare pe lângă Registrul Comerțului.

Dl primar menționează că este vorba de necesitatea de a lăsa Local Serv doar pentru activitățile privind proiectul de mobilități, aici urmând a fi angajați șoferii de pe autobuzele electrice, dar și alte aspecte necesare implementării proiectului. Astfel, este necesară o nouă societate care să preia activitățile desfășurate de Local Serv.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre pentru modificarea  și completarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 8/31.01.2022 privind înființarea Compartimentului ”Centrul de zi pentru persoane vârstnice”  și a Compartimentului ”Serviciul de îngrijire și asistență la domiciliu” în cadrul Direcției de asistență socială din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud 

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se modifică Anexa nr. 3 și Anexa nr. 4 la Hotărârea Consiliului Local Năsăud nr. 8/2022 privind înființarea Compartimentului ”Centrul de zi pentru persoane vârstnice” și a Compartimentului ”Serviciul de îngrijire și asistență la domiciliu” în cadrul Direcției de asistență socială din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud, cu Anexa nr. 1 și Anexa nr. 2 a prezentei hotărâri. De asemenea, după art. 4 din Hotărârea Consiliului Local Năsăud nr. 8/2022, se introduc trei noi articole, articolele 41 - 43, prin care se aprobă Planul propriu de dezvoltare pentru Compartimentul Centru de zi pentru persoane vârstnice, Planul propriu de dezvoltare pentru Compartimentul pentru Serviciul de îngrijire și asistentă la domiciliu și Planul de amenajare și adaptare a mediului ambiant pentru Compartimentul Centru de zi pentru persoane vârstnice.

Dna Bârlădeanu Elvira este rugată să aducă lămuriri privind modificările menționate. Aceasta menționează că este vorba despre niște proceduri care trebuiau făcute pentru menținerea licențierii serviciului de îngrijire la domiciliu. Dna consilier local Talpoș Claudia adresează o întrebare referitoare la Planul propriu de dezvoltare al Centrului pentru vârstnici, dna Bârlădeanu menționând că, până în decembrie 2023 se merge pe obiectivele cuprinse în proiect, apoi pe planul propriu , care se rezumă la îmbunătățirea activității centrului, dotarea cu mobilier specific, înființarea unei arhive etc.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate, a devizului general actualizat și a principalilor indicatori tehnico-economici, inclusiv descrierea sumară a investiției propuse a fi realizată pentru obiectivul de investiții „Reabilitare, modernizare și extindere iluminat public în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” 

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se aprobă Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții: „Reabilitare, modernizare și extindere iluminat public în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”, prevăzut în anexa nr. 1, se aprobă Devizul general actualizat pentru obiectivul de investiții „Reabilitare, modernizare și extindere iluminat public în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”, prevăzut în anexa nr. 2, se aprobă indicatorii tehnico-economici ai Studiului de fezabilitate și descrierea sumară a investiției propuse a fi realizată pentru obiectivul de investiții „Reabilitare, modernizare și extindere iluminat public în Orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud” , conform anexei nr. 3. De asemenea, orașul Năsăud își asumă respectarea tuturor cerințelor PROGRAMULUI  si a contractului de finanțare ce ar urma să fie semnat în cazul aprobării proiectului de investiții, dl primar fiind desemnat să reprezinte orașul Năsăud în relația cu Administrația Fondului Pentru Mediu.

Dl primar menționează că au venit câteva completări, crescând valoarea cofinanțării cu aproximativ 50 000 lei, din cauza a 21 de lămpi din extravilan care au trecut pe neeligibil. Valoarea proiectului este de 3 milioane lei, fiind prevăzut și iluminatul pe strada Dumitru Vârtic și modernizare pe toate străzile din intravilanul orașului.

Dl consilier local George Cicedea întreabă ce se întâmplă cu lămpile cu LED comandate anterior, care încă sunt în garanție.  Dl primar spune că vor fi aproximativ 600 lămpi care vor fi depozitate la primărie și vor putea fi folosite pe străzile din extravilan.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea actualizării informațiilor tehnice a unor imobile– străzi și drumuri aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud și pentru înscrierea în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a unor imobile – străzi și drumuri în proprietatea U.A.T. Orașul Năsăud – domeniul public

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se însușesc documentațiile cadastrale pentru actualizarea informațiilor tehnice a unor imobile– străzi și drumuri aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud și pentru înscrierea în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a unor imobile – străzi și drumuri, în proprietatea U.A.T. Orașul Năsăud – domeniul public, întocmite de Societatea TOPOSERV SRL Năsăud, persoană juridică autorizată A.N.C.P.I., înregistrate la Primăria orașului Năsăud cu nr. 23989 din 30.03.2023, prezentate în anexele nr. 1 – nr. 17, și se însușesc documentațiile cadastrale pentru actualizarea informațiilor tehnice a unor imobile– străzi și drumuri aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud, întocmite de Ani Mihaela, persoană fizică autorizată A.N.C.P.I., înregistrate la Primăria orașului Năsăud cu nr. 23990 din 30.03.2023, prezentate în anexele nr. 18 – nr. 20. Se aprobă actualizarea informațiilor tehnice a unor imobile– străzi și drumuri aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud, în baza documentațiilor cadastrale menționate la art. 1, conform anexei nr. 21, se declară bunuri de interes public local și se aprobă înscrierea în sistemul integrat de cadastru și carte funciară a unor imobile– străzi și drumuri situate în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud, în proprietatea U.A.T. Orașul Năsăud – domeniul public, în baza documentațiilor cadastrale menționate la art. 1, având elementele de identificare prezentate în anexa nr. 22. Dl primar este împuternicit să semneze documentele necesare celor menționate mai sus.

Dl Dumitru Burduhos este rugat să dea câteva lămuriri, acesta menționând că este vorba despre cadastrarea drumurilor agricole pe care s-a intervenit în proiectul de modernizare, pregătind recepția finală a proiectului.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre pentru aprobarea actualizării informațiilor tehnice și înregistrarea în planul cadastral a imobilului teren și construcție-condominiu și a unității individuale nr. 2, aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud, situate în orașul Năsăud, str. Piața Unirii, nr. 13 

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre, prin care se însușește documentația cadastrală pentru actualizarea informațiilor tehnice și înregistrarea în planul cadastral a imobilului teren și construcție-condominiu și a unităților individuale ale condominiului, înscrise în CF nr. 32093, 32093-C1, 32093-C1-U1 și 32093-C1-U2 Năsăud, situate în orașul Năsăud, str. Piața Unirii, nr. 13,  întocmită de Berende Login, persoană fizică autorizată A.N.C.P.I., înregistrată la Primăria orașului Năsăud sub nr. 24068 din 31.03.2023, prezentată în anexa nr. 1, și se aprobă actualizarea informațiilor tehnice și înregistrarea în planul cadastral a imobilului teren și construcție-condominiu și a unității individuale nr. 2, înscrise în CF nr. 32093, 32093-C1 și 32093-C1-U2 Năsăud, aflate în proprietatea publică a orașului Năsăud, situate în orașul Năsăud, str. Piața Unirii, nr. 13, conform documentației cadastrale menționate.

Dl primar menționează că este vorba despre o soluție identificată pentru a instala lift în cadrul proiectului de Modernizare și dotare a bibliotecii, existând, și aici, probleme cu sistemul juridic al terenurilor pe care se implementează proiecte. Dl Dumitru Burduhos menționează că s-au constatat diferențe privind situația tehnică a terenului și clădirii, față de măsurătorile din 2004 existând o suprafață de 40 m2 în plus, astfel, fiind necesară aducerea la zi a documentației. Dl consilier Pavel Bulea întreabă cum a fost posibilă această eroare, 40 m2 fiind totuși o suprafață semnificativă. Dl Burduhos spune că a fost probabil o eroare de măsurare, abia din 2007 fiind obligativitatea de a avea persoane cu specialitatea Cadastru pentru realizarea acestor măsurători.

Dna consilier local Ionela Bidică întreabă dacă ar fi posibilă transmiterea proiectelor de hotărâri cu o zi înainte, pentru a putea fi consultate mai bine, sau lăsarea lor pentru o ședință ulterioară. Dl primar menționează că proiectul a fost finalizat chiar înaintea începerii ședinței, fiind așteptată documentația realizată de o persoană specializată.

De asemenea, precizează că nu este rea voință prin prezentarea unor proiecte de hotărâre în ultimul moment, ci nevoia de a accesa fonduri nerambursabile și situațiile neprevăzute care trebuie rezolvate cu rapiditate.

Dl consilier local Pavel Bulea întreabă unde va fi montat liftul în cadrul bibliotecii, iar dl Dorel Oltean întreabă dacă este necesar. Dl primar menționează că este obligatorie accesibilizarea clădirii prin montarea liftului în curtea interioară, fiind o clădire cu două etaje și doar cu scară interioară, persoanele cu dizabilități neputând ajunge la etajele superioare.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat. 

  1. Proiect de hotărâre privind aprobarea achiziționării unor servicii de asistență și reprezentare juridică în vederea apărării intereselor U.A.T. Orașul Năsăud/Comisiei orășenești pentru stabilirea dreptului de proprietate  privată asupra terenurilor din orașul Năsăud/Primarului orașului Năsăud în fața instanțelor de judecată

Dl primar dă citire proiectului de hotărâre prin care se aprobă achiziționarea de servicii de asistență și reprezentare juridică vederea apărării intereselor U.A.T. Orașul Năsăud/Comisiei orășenești pentru stabilirea dreptului de proprietate  privată asupra terenurilor din orașul Năsăud/Primarului orașului Năsăud în fața instanțelor de judecată, în cauzele prezentate în anexă. Serviciile de asistență și reprezentare juridică se vor achiziționa, pentru fiecare ciclu procesual, până la soluţionarea definitivă şi irevocabilă a cauzelor care fac obiectul dosarelor mai sus menţionate și după caz, și pentru exercitarea căilor de atac extraordinare prevăzute de lege. Dl primar este mandatat pentru semnarea documentelor necesare, care vor fi încheiate în condițiile legii.

Dl secretar general menționează că este vorba despre 4 dosare aflate în recurs, ale dlui Nedelea Ioan, un alt dosar care privește titlu de proprietate eliberat pe numele dlui Anton Dumitru căruia i s-a atribuit o suprafață mai mare decât cea la care era îndreptățit, fiind posibilă și o suprapunere de teren, în sensul că acel teren ar fi cuprins și în titlul de proprietate al orașului Năsăud. Dl primar menționează că este necesară angajarea unor case de avocatură pentru reprezentare, dând și vestea bună a câștigării unui proces cu Primăria municipiului Bistrița privind o suprafață de pădure de peste 80 hectare, aflată la Nepos, care nu a mai putut fi exploatată în ultimii 5 ani, fiind în litigiu. Acum va putea fi pusă în valoare, acolo fiind lemn de foc pentru populație.

Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții,  amendamente, se supune aprobării:

    • „pentru” 17 voturi;
    • „împotrivă” 0 voturi;
    • „abțineri” 0 voturi.

Proiect de hotărâre adoptat.  

Diverse

La capitolul diverse, dl primar precizează că se va prezenta Raportul privind activitatea asistenților personali desfășurată pe Semestrul II, dând cuvântul dnei Bârlădeanu Elvira pentru lămuriri asupra acestuia. Dna Bârlădeanu precizează că, anul trecut, au fost 29 asistenți personali angajați și 156 persoane care au primit indemnizații de însoțitor. Pentru anul 2023, situația în luna martie prezintă 30 asistenți personali angajați și 173 persoane care primesc indemnizații de însoțitor. Dl primar întreabă câte persoane care beneficiază de ajutor social prestează muncă în folosul comunității. Dna Bârlădeanu răspunde că sunt 41 persoane care prestează muncă în folosul comunității. Există, la nivelul orașului, 67 familii, cu 196 de membri (inclusiv copii), care primesc ajutor social.

Dl consilier Dorel Oltean aduce în discuție situația cetățenilor care ar dori să achiziționeze lemn de foc pe baza cardurilor de ajutor pentru utilități, dar nu există firme care să vândă lemn fără a fi achitat cu lichidități. Dna Bârlădeanu completează că majoritatea cardurilor expiră în luna iunie, dar că există încă numeroase probleme deoarece nu corespund adresele de pe card (CI) cu cele de pe facturi. În unele cazuri s-au efectuat anchete sociale pentru a lămuri neconcordanțele, dar mai sunt mulți cetățeni care nu vor putea folosi sumele de pe card. Dl Oltean spune că ar fi o soluție ca primăria să vândă lemn pe baza cardurilor. Dl primar recomandă plata altor utilități, dar și aici există probleme deoarece nici furnizorul de gaz, nici cel de electricitate nu au emis facturi din luna decembrie.

Dl primar mai prezintă o situație legată de o suprafață de teren de 125 m2, pe Drumul Prislopului, unde este nevoie de un Acord de principiu privind achiziția acestuia de la dl Pop. Conform procedurilor, terenul a fost evaluat la suma de 3080 lei, dl Pop fiind de acord cu vânzarea acestuia. Se supune la vot Acordul de principiu și se votează cu 17 voturi pentru.

Dl primar solicită un sfat din partea consilierilor locali privind demersul unei case de avocatură pentru solicitarea unor despăgubiri pentru suprafețele de pădure care nu pot fi exploatate, fiind în Parcuri și arii naturale protejate, până anul acesta. Aceștia solicită 15.000 euro, plus plata la succes de 20% din valoarea obținută ca despăgubire (calculată la peste 1.100.000 euro), având deja contractate primăriile din Sângeorz – Băi și Maieru. Dl consilier local Cira Ewald spune că, dacă șansele de succes sunt de 100%, de ce solicită tariful de 15.000 euro și nu merg doar pe comisionul de succes? Dl primar completează că există sume care se cheltuie în decursul procesului care se poate prelungi pe câțiva ani, incluzând deplasări, etc.

Dl consilier local Timoce Călin aduce în discuție situația străzii Ion Creangă, dl secretar general spune că s-au trimis actele în vederea efectuării evaluării Dl consilier local întreabă ce se întâmplă în parcarea dlui Pavel Sângeorzan, unde apar tot felul de chioșcuri. Dl primar menționează că, din ceea ce s-a anunțat la primărie, există autorizație de construire pentru clădirea principală, celelalte fiind doar cu caracter provizoriu. Domnii consilieri solicită urmărirea aspectelor legate de limita cu trotuarul și de aspectul zonei.

Dna consilier local Ionela Bidică întreabă când vor fi Maialul și Zilele Năsăudului. Dl. primar spune că Maialul va fi duminică, 21 mai, iar Zilele orașului în 25-26 mai și că urmează stabilirea unei comisii de organizare pentru zilele orașului. Se previzionează și finalizarea căsuțelor care vor rămâne și pentru alte ocazii. Dl manager al Casei de cultură adună momentan oferte de la soliști, dar prețurile sunt duble față de anul 2019. De asemenea, se lucrează la un proiect pentru Ministerul culturii, pentru suplimentarea fondurilor cu 160.000 lei pentru partea de folclor. Alte sume vor proveni din închirierea suprafețelor. Pentru Maial, colegiul va fi sprijinit cu sonorizarea, eventual și cu o formație, dacă va permite bugetul, urmând ca luna viitoare să se demareze discuțiile privind organizarea.

Nemaifiind alte discuții, ședința se declară închisă, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces-verbal în 2 exemplare.

 

Președinte de ședință,                               Contrasemnează: Secretar General

 Muscă Adina - Maria                                                  Șoldea Vasile