PROCES VERBAL
Încheiat azi, 28.03.2022, cu ocazia ședinței ordinare a Consiliului Local Năsăud.
Din efectivul de 17 consilieri locali sunt prezenți 15.
Absenți: dl. consilier local Olteanu Dorel și dl. Viceprimar Bodea Marius;
Președinte de ședință- dl consilier local Timoce Călin ;
La ședință mai participă dl Urdă Viorel consilier al primarului, dl Stoian Gheorghe Ladislau, din cadrul Biroul Financiar- contabil, dl Iovu Ioan din cadrul compartimentului ADPP, comandantul Detașamentului de Jandarmerie Năsăud, comandantul Secției 6 Poliție Năsăud și reprezentantul Secției de Pompieri Năsăud.
Se prezintă procesul verbal al ședinței anterioare, nu sunt obiecții, se votează „pentru” în unanimitate.
Dl primar este invitat să prezinte ordinea de zi, după cum urmează:
1. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 108/2020 privind alegerea Comisiei de validare și de numărare a voturilor
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
2. Proiect de hotărârepentru modificarea Hotărârii nr. 110/2020 privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al orașului Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
3. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 116/2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al orașului Năsăud, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitare de stat, din orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
4. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 123/2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local Năsăud, în Comisia socială de analizare a solicitărilor pentru repartizarea locuințelor construite prin ANL și a locuințelor sociale sau de necesitate, din orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
5. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 134/2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al orașului Năsăud, în comisiile de licitație pentru achizițiile publice a bunurilor, serviciilor și lucrărilor publice precum și pentru închirierea, vânzarea și concesionarea bunurilor din patrimoniu orașului Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
6. Proiect de hotărâre privind alegerea președintelui de ședință, pe luna aprilie, 2022
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
7. Proiect de hotărâreprivind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2022.
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
Cu acordul consilierilor locali prezenți, ordinea de zi este suplimentată cu trei noi proiecte de hotărâri, respectiv:
8. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 8/31.01.2022 privind înființarea Compartimentului ”Centrul de zi pentru persoane vârstnice” și a Compartimentului ”Serviciul de îngrijire și asistență la domiciliu” în cadrul Direcției de asistență socială din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
9. Proiect de hotărâre privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local Năsăud
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general actualizat și a bugetului indicativ actualizat aferent proiectului ”Creșterea mobilității urbane în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”
Inițiator: Primarul orașului Năsăud, Dorin-Nicolae Vlașin
În deschiderea ședinței dl primar propune ca domnii comandanți ai Poliției, Jandarmeriei și Pompierilor să-și prezinte rapoartele de activitate pentru anul 2021.
Dl comisar șef, Pânzariu Mihai prezintă raportul pentru anul 2021 a Secției nr. 6 Poliție Năsăud.
Dl primar mulțumește pentru buna colaborare și consideră că a fost o idee buna montarea acelor limitatoare de viteză pe șesul Rebrișoarei deoarece nu au mai fost accidente grave cu victime, pentru că acolo erau cele mai multe accidente. Dl primar mai menționează că de luna viitoare se vor face marcaje și se vor monta din nou acele limitatoare pe străzile unde sunt probleme cu viteza, pentru că unde s-a modernizat o strada apare fenomenul acesta viteza excesivă iar la partea cu cerșetorii a contribuit și primăria prin Poliția Locală care au confiscat în jur de 2000 lei. Dl primar spune ca sunt mulți cerșetori care au venit din Timișoara, Arad, Sibiu, Brașov și că aceștia nu o să mai revină datorită faptului că li s-au confiscat banii, și în colaborare cu Poliția TF ar trebui intensificate controalele la trenurile care vin joia, să fie mai vigilenți deoarece coboară în gară la Năsăud, pentru a merge, fiind foarte mulă lume, la piață. Astfel încet, încet, putem pune punct acestui fenomen. Dl primar continua spunând că lucrurile încep să meargă spre bine chiar dacă trăim vremuri dificile și știe că pe toată această perioada a trebuit blocat personal din cadrul poliției pentru un soi de măsuri, care din punctul lui de vedere nu își aveau rostul și anume să supravegheze oamenii dacă stau sau nu acasă în carantină, poate trebuiau lucrurile să fie gândite altfel, dar acest lucru nu a depins de noi.
Dl consilier local Cira Ewald întreabă ce se poate face în legătură cu strada Trandafirului, strada de vizavi de Pensiunea La Han, deoarece strada este îngustă, sunt parcate mașini pe ambele părți și nu se poate intra pe stradă, în caz de incendiu nu se poate intra nici cu mașinile de pompieri.
Dl comisar șef Pânzariu Mihai îi răspunde că se poate interveni cu un indicator rutier cu oprirea interzisă și să se aplice sancțiuni celor care parchează acolo. Dl Pânzariu spune că, din ce știe, acele mașini parcate acolo sunt ale clienților vulcanizării de acolo si ai pensiunii La Han.
Dl consilier local Cira Ewald spune că, s-a modificat situația acolo având în vedere că pensiunea La Han, magazinul chinezesc și chioșcul mic de cafea aduc clienți devine extrem de grea intrarea pe stradă și nu știe dacă un indicator ar fi suficient sau ar trebui o măsură constructivă.
Dl comisar șef Pânzariu Mihai îi spune că măsura se poate face pe baza unui indicator rutier deoarece nu este o prevedere legala și sunt la faza de a avertiza verbal, avertizare care chiar el a constatat că nu e suficientă și ar trebui aplicate măsuri de sancționare. Dl comisar spune că vor analiza situația străzilor și propune să se facă in colaborare cu Politia Locala în săptămânile viitoare, o trecere în revistă a tuturor străzilor din oraș, trebuie văzut și adaptat la situația de acum pentru că au apărut modificări față de anii trecuți și se va interveni acolo unde este nevoie pentru că se creează probleme sau disconfort.
Dl primar spune că a fost acolo pe teren cu dl consilier și a constatat că nu prea se ține cont de indicatoare și că poate ar fi mai bine să se blocheze un trotuar pentru a nu se mai parca, trebuie analizat și găsită o soluție.
Dl consilier local Gabor Emilian are o rugăminte din partea lui și a cetățenilor cu privire la creșterea siguranței pietonilor și anume mai multe acțiuni ale poliției rutiere mai ales că va fi un sistem de transport public și ar trebui împinși oamenii să îl folosească pentru o siguranță mai mare a pietonilor. Dl consilier exemplifică faptul că există un indicator pe strada Vasile Nașcu cu oprirea sau staționarea interzisă, in față la Casa de copii, iar acolo se parchează pe trotuar. Chiar dacă se parchează pe trotuar ar trebui sa se tină cont ca o mama cu un cărucior de copii sa poată trece pe trotuar pe lângă mașină.
Dl comisar șef Pânzariu Mihai spune că aceste chestiuni se întâmplă în ziua de joi deoarece sunt foarte puține locuri de parcare pe raza orașului și suntem efectiv sufocați de cei care vin de pe sate și alte zone ale județului, piața atrage un număr mare atât de vânzători, cât și de cumpărători, sunt zile de joi când e mai liniște și nu e așa mare aglomerația ca și trafic rutier, dar sunt și zile de joi când efectiv peste tot se întâmplă acest lucru și vor interveni. Dl comisar mai precizează că s-au aplicat sancțiuni chiar și în acea zonă deoarece au fost sesizări că s-au zgâriat mașini, iar în momentul în care se va implementa acel proiect inițiat de transport în comun, după cum a discutat cu dl primar și dl viceprimar în urma cu câteva săptămâni, un sistem de monitorizare a traficului pentru pietoni gen semafor ar fi foarte util și atunci scăpăm și de pietonii care au tendința de a traversa în șir unul după altul și blochează traficul sau prin locuri nepermise.
Dl consilier Cira Ewald mai punctează o problemă și anume că în fața Căminului de copii, dimineața preț de o oră părinții care vin și își aduc copii parchează pe acea parte, dacă se poate schimba acel indicator cu oprirea interzisă pentru a scoate din ilegalitate părinții.
Dl comisar șef Pânzariu Mihai spune că problema este că nu rămâne distanța suficientă intre mașinile parcate regulamentar în fața liceului și bordura din fata căminului pentru a se circula pe doua sensuri.
Dl consilier local Cira Ewald spune că este vorba de dimineață, că la ora 16 nu e așa multă lume, iar dl comisar ii răspunde că poate din locurile de parcare daca s-ar semnaliza 2,3 locuri numai pentru oprirea și coborârea părinților cu copii să nu fie ocupate dimineața, căci altfel s-ar crea ambuteiaje, de multe ori șirul de mașini care vine dinspre Rebrișoara este chiar trecut de benzinăria Petrom.
Dl primar spune că acolo s-ar impune amplasarea a doua indicatoare, unul cu oprirea jumătate pe trotuar, jumătate pe carosabil și unul oprirea interzisă, dar nu mai mult de 5 minute și așa e rezolvată problema.
Dl consilier local Cira Ewald intreabă dacă mai sunt mașini de vânzare parcate pe străzile din oraș.
Dl comisar șef ii răspunde că majoritatea și-au parcat mașinile de vânzare prin curți și prin grădini iar care mai sunt, le identifică punctual făcând echipă cu Poliția Locala.
Dl primar spune că mai sunt câteva cazuri izolate pe strada George Coșbuc.
Dl consilier local Bulea Pavel spune că a văzut la gară că au fost puse patru ghivece cu flori și întreabă ce rol au.
Dl primar spune că sunt montate de către noi, tocmai pentru a împiedica parcarea în acea zonă deoarece joia vin diferiți comercianți care parchează acolo și vând din portbagaj.
Dl Lt. Col. Andronesi, comandantul Detașamentului de Jandarmi Năsăud prezintă raportul de activitate pentru anul 2021.
Dl primar ii mulțumește pentru buna colaborare.
Dl consilier local Pop Ionel întreabă pe dl Andronesi ce număr de refugiați din Ucraina există pe raza orașului.
Dl Andronesi răspunde că situația de pe o zi pe alta nu este aceeași, la ora actuală sunt douăzeci și ceva în orașul Năsăud, pe zona Beclean - Rodna sunt in jur de 200, cei mai mulți fiind in zona Rodna – Șanț unde au 80-90 zilnic, în zona Năsăud sunt în tranzit mulți.
Dl consilier local Pop Ionel întreabă dacă sunt cazați în oraș.
Dl primar completează spunând că majoritatea sunt in trecere, stau o noapte, două.
Dl comisar șef Pânzariu Mihai spune ca sunt in jur de 11 și 20 persoane, cel mai mult au stat 2 sau chiar 3 săptămâni, pana si-au rezolvat anumite probleme cu actele și sunt în procedură de obținere a vizei pentru alte țări.
Dl căpitan Pop Ruben, reprezentantul Secției de Pompieri Năsăud prezintă raportul de activitate pentru anul 2021.
Dl primar le mulțumește domnilor comandanți pentru prezență.
Dl președinte anunță depunerea jurământului de către dna Musca Adina Maria in fața Consiliului Local Năsăud.
Dl secretar general Vasile Șoldea dă citire Sentinței civile cu numărul 107/2022 pronunțată de Judecătoria Năsăud în dosarul 646/265/2022 privind validarea mandatului de consilier local în cadrul Consiliului Local Năsăud, județul Bistrița Năsăud pentru numita Muscă Adina Maria, supleant pe lista PNL-USR-PLUS.
Dna Muscă Adina Maria depune jurământul.
Dl primar îi mulțumește fostului consilier local Dafinca-Ștefan Daniel-Mihail pentru întreaga activitate, o felicită pe dna Muscă Adina Maria și îi urează multă putere de muncă pentru că aici se vor lua decizii dificile pentru comunitate.
Dl. președinte supune la vot ordinea de zi prezentată de dl. primar:
„pentru”- 15 voturi;
„împotriva” - 0 voturi;
„abțineri” - 0 voturi.
1.Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 108/2020 privind alegerea Comisiei de validare și de numărare a voturilor
Dl președinte de ședință o propune pe dna Muscă Adina Maria.
Se trece la votarea cu buletine de vot.
În urma votului secret, voturile s-au prezentat astfel: pentru 15 împotrivă 0 abțineri 0 nule 0;
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
2. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 110/2020 privind organizarea comisiilor de specialitate ale Consiliului Local al orașului Năsăud
Este propusă dna Muscă Adina Maria.
Se trece la votarea cu buletine de vot.
În urma votului secret, voturile s-au prezentat astfel: pentru 15 împotrivă 0 abțineri 0 nule 0;
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
3. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 116/2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al orașului Năsăud, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ preuniversitare de stat, din orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud.
Este propusă dna Muscă Adina Maria.
Se trece la votarea cu buletine de vot.
În urma votului secret, voturile s-au prezentat astfel: pentru 15 împotrivă 0 abțineri 0 nule 0;
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
4. Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 123/2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local Năsăud, în Comisia socială de analizare a solicitărilor pentru repartizarea locuințelor construite prin ANL și a locuințelor sociale sau de necesitate, din orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud.
Este propusă dna Muscă Adina Maria.
Se trece la votarea cu buletine de vot.
În urma votului secret, voturile s-au prezentat astfel: pentru 15 împotrivă 0 abțineri 0 nule 0;
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
5. Proiectul de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 134/2020 privind desemnarea reprezentanților Consiliului Local al orașului Năsăud, în comisiile de licitație pentru achizițiile publice a bunurilor, serviciilor și lucrărilor publice precum și pentru închirierea, vânzarea și concesionarea bunurilor din patrimoniu orașului Năsăud
Este propusă dna Muscă Adina Maria.
Se trece la votarea cu buletine de vot.
În urma votului secret, voturile s-au prezentat astfel: pentru 15 împotrivă 0 abțineri 0 nule 0;
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
6. Proiect de hotărâre. privind alegerea președintelui de ședință, pe luna aprilie, 2022
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
7. Proiectul de hotărâre hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli al U.A.T. Orașul Năsăud, pe anul 2022.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
8. Proiectul de hotărârepentru modificarea Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr. 8/31.01.2022 privind înființarea Compartimentului ”Centrul de zi pentru persoane vârstnice” și a Compartimentului ”Serviciul de îngrijire și asistență la domiciliu” în cadrul Direcției de asistență socială din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
9. Proiectul de hotărâre privind înființarea Creșei Năsăud, cu personalitate juridică, în subordinea Consiliului Local Năsăud.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Proiect de hotărâre adoptat.
10.Proiect de hotărâre privind aprobarea Devizului general actualizat și a bugetului indicativ actualizat aferent proiectului ”Creșterea mobilității urbane în orașul Năsăud, județul Bistrița-Năsăud”.
Dl consilier local Cira Ewald întreabă dacă este rezolvată problema cu proximitatea față de gaz a construcției ca atare.
Dl primar răspunde că urmează să se facă schimbul de teren, s-a găsit soluția tehnică, a fost destul de complicat, o să se devieze rețeaua de medie tensiune și o să se facă un nou punct electric de aprovizionare pentru complexul sportiv, pentru SRM, dar și pentru depou, deoarece acolo o sa fie nevoie de putere mare pentru că vor fi prize de încărcare pentru microbuzele electrice. O să mai dureze până se va face schimbul deoarece trebuie obținute noi avize în acea zonă, s-a luat distanță și față de acel SRM pentru a nu fi nevoie de un alt aviz de la ei. Această problemă trebuia rezolvată, altfel eram nevoiți să dăm banii înapoi.
Proiectul a fost dezbătut și discutat pe larg și în comisii. Nu mai sunt întrebări, obiecții, amendamente, se supune aprobării:
„pentru” 15 voturi;
„împotriva” 0 voturi;
„abțineri” 0 voturi.
Diverse
Dl primar dă citire unei solicitări din partea Despărțământului Astra prin care solicită acordarea titlului de cetățean de onoare post-mortem dlui profesor Gheorghe Pleș. Dl primar spune că a fost o discuție de a acorda acest titlu dlui Pleș când încă era în viață. Rămâne de analizat și de stabilit de către comisia de cultură.
Dna consilier local Bidică Ionela ridică problema cabinetului școlar, care este fără medic și întreabă cine deservește școlile în acest caz, deoarece există o situație în care elevii Scoli Gimnaziale Mihai Eminescu au o competiție sportivă la care trebuie să participe și nu poate obține avizele necesare, iar elevii trebuie să meargă pe sate pentru că nu au ștampilă.
Dl contabil șef Stoian Gheorghe spune că a discutat această problema cu dna de la Resurse umane și că de ce acei copii nu pot primii avizul de la un medic specialist din spital.
Dna consilier Bidică Emilia spune că de o săptămână încearcă să obțină acel aviz de la spital, dar nimeni nu dorește pentru că nu există cadru legal și că, copii nu pot merge la competiție din această cauză.
Dl contabil șef spune că din punctul lui de vedere un medic specialist din spital e mai autorizat decât un medic de cabinet școlar pentru a evalua starea de sănătate a unui elev.
Dna consilier Bidică spune că, copilul merge la medic însoțit de părinți, dar aici este vorba de o competiție unde este reprezentată școala.
Dl primar spune că medicul specialist ar putea face consultația dar contra cost și nu este temei legal să-l plătești. Mai menționează dl primar că la concursul organizat pentru ocuparea acelui post nu s-a prezentat nimeni.
Dna consilier Bidică Emilia întreabă dacă nu se poate rezolva această problemă de la instituție la instituție, adică de la primărie la spital, să se facă un acord de parteneriat prin care spitalul se obligă să acorde asistență în cazurile de față.
Dl primar spune că trebuie analizată această problemă și că este bugetat un post la cabinetul școlar, dar de câte ori s-a organizat concursul nu s-a prezentat nimeni.
Dl Iovu Ioan din cadrul departamentului ADPP prezintă o ofertă de vânzare a unui teren, din partea unui cetățean al orașului, Ignat George Cristian, teren situat pe drumul Dumitrei Vechi cu o suprafață de aproximativ 25 de ari, la prețul de 25.000 euro.
Dl secretar le explică consilierilor că această solicitare este făcută către primărie, deoarece acest teren se află in vecinătatea domeniului public și conform Legii 17/2014 privind vânzarea terenurilor din extravilan, vecinii acelor terenuri au prioritate pentru a cumpăra acele terenuri.
Dl primar spune că va trebui făcut un răspuns potrivit căruia nu suntem interesați de achiziționarea acelui teren. Consilierii locali sunt de acord.
Nemaifiind alte discuții, ședința se declară închisă, drept pentru care s-a încheiat prezentul proces verbal în 2 exemplare.
Președinte de ședință, Contrasemnează: Secretar General
Timoce Călin-Alexandru Șoldea Vasile