Nr. 20933/15.02.2022
ANUNȚ
Având în vedere prevederile art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID -19, PRIMĂRIA ORAȘULUI NĂSĂUD, cu sediul în Năsăud, Piața Unirii, nr. 15, organizează concurs de recrutare în vederea ocupării funcției publice de execuție temporar vacantă, pe perioadă determinată, cu durata normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, astfel:
Consilier juridic, clasa I, gradul debutant în cadrul compartimentului juridic, contencios din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud
Condiții de participare la concurs:
- candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 alin.(1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Condiții specifice:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentăîn domeniul științe juridice;
Concursul de recrutare pentru ocuparea funcției publice de execuție temporar vacante, constă în 3 probe succesive, după cum urmează:
1. Selecția dosarelor- în termen de 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a dosarelor de înscriere;
2. Proba scrisă – 03.03.2022, orele 10,00;
3. Interviu - maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
Probele concursului de recrutare se vor desfășura la sediul Primăriei orașului Năsăud, str. Piața Unirii, nr. 15.
Dosarele de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 din Hotărârea Guvernului nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare și se depun în termen de 8 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a Primăriei orașului Năsăud și pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, respectiv în perioada 15.02.2022 – 22.02.2022, la sediul Primăriei orașului Năsăud și vor cuprinde următoarele documente:
Dosarele candidaților vor conține în mod obligatoriu:
1. Formularul de înscriere, postat pe site-ul autorității. www.primarianasaud.ro, secțiunea ”COMPARTIMENTE ȘI ACTE NECESARE”;
2. Curriculum vitae, modelul comun european;
3. Copia actului de identitate;
4. Copii ale diplomelor destudii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
5. Copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului.Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății Publice.
6. Cazierul judiciarcare poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
7. Declarația pe propria răspundere sau adeverința care să ateste calitatea sau lipsa calității de lucrător al Securității sau colaborator al acesteia.postat pe site-ul autorității www.primarianasaud.ro, secțiunea ”COMPARTIMENTE ȘI ACTE NECESARE”;
Copiile de pe actele enumerate mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Bibliografie
1. Constituția României, republicată.
2. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, partea a III-a, titlul V, cap. III (art. 123-143), partea a V-a , titlul I, cap. I-II (art. 284-297), partea a VI-a, titlul I și titlul II (art. 365-art. 537).
3. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
4. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
5. Ordonanță Guvernului nr. 27/2002, privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, cu modificările și completările ulterioare;
6. Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, cu modificările și completările ulterioare;
7. Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
8. Legea nr. 134/2010 Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare ( art. 32, art. 61-79, art. 180-186, art. 193-210, art. 245-248).
Atribuții conform fișei postului
- duce la îndeplinire hotărârile Consiliului Local și dispozițiile primarului care privesc activitatea compartimentului din care face parte;
- participă la întocmirea proiectelor de hotărâri, regulamente, instrucțiuni, precum și a altor acte cu caracter normativ elaborate de serviciile pentru care asigură asistență de specialitate, încadrându-se din punct de vedere juridic;
- asigură sprijin de specialitate în soluționarea cererilor, petițiilor, memoriilor, adreselor depuse de cetățeni, transmise de autorități centrale sau locale ale administrației publice etc, repartizate de șefii ierarhici, serviciilor cărora le asigură asistența juridică;
- face propuneri și verifică, după caz, documentațiile depuse de cetățeni în vederea atribuirii de terenuri în intravilanul orașului Năsăud, potrivit Legii nr. 18/1991, republicată, Legea nr.1/2000 și Legea nr. 247/2005;
- verifică, analizează și face propuneri de soluționare a cererilor de restituire formulate în temeiul Legii nr. 10/2001, pentru imobilele preluate abuziv în perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989 și reprezintă interesele primarului orașului Năsăud în fața instanțelor judecătorești în cauzele având ca obiect plângere la Legea nr. 10/2001, împotriva dispozițiilor primarului adoptate în dosarele instrumentate;
- asigură reprezentarea intereselor orașului Năsăud în procesele civile având ca obiect: revendicări, acțiuni în constatare, partaje, prestații tabulare, validări de contracte, rectificări CF, grănițuiri, ieșiri din indiviziune în care acesta este parte procesuală ca proprietar tabular al imobilului în litigiu;
- asigură reprezentarea intereselor orașului Năsăud și Comisiei orășenești stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor din Năsăud în cauzele aflate pe rolul instanțelor de judecată indiferent de gradul de jurisdicție, cu excepția cauzelor repartizate de șefii ierarhici celorlalți consilieri juridici;
- asigură reprezentarea în cauzele aflate pe rolul instanțelor de judecată având ca obiect plângeri contravenționale împotriva proceselor verbale de contravenție întocmite de serviciile din cadrul aparatului de specialitate al primarului;
- reprezentarea în instanță se face pe bază de delegație întocmită pentru fiecare cauză în parte și cu respectarea regulilor de procedură civilă în sensul motivării corecte a acțiunilor și apărării prin depunerea tuturor actelor solicitate de instanță și a celor care pot fi invocate în susținerea acțiunii sau apărării;
- conduce la zi registrul de evidență a cauzelor și termenelor înregistrând numărul dosarului, instanța competentă cu soluționarea cauzei, obiectul acestuia, părțile, termenele de judecată și soluțiile pronunțate;
- informează primarul imediat după terminarea ședințelor de judecată despre starea în care se află procesul în vederea stabilirii modului de apărare a intereselor legitime ale instituției, raportat la evoluția procesului;
- întocmește câte un referat după comunicarea fiecărei hotărâri judecătorești în dosarele în care asigură reprezentarea intereselor orașului Năsăud pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor din Năsăud, prin care face propuneri privind oportunitatea atacării sau neatacării cu una din căile de atac prevăzute de lege a respectivei hotărâri;
- depune diligența necesară și asigură legalizarea și investirea hotărârilor definitive ale instanțelor judecătorești pronunțate în cauzele pentru care a asigurat reprezentarea și le comunică serviciilor de specialitate din primărie în vederea executării acestora;
- prezintă primarului în fiecare zi de vineri a săptămânii lista privind stadiul soluționării cauzelor aflate pe rol la instanțele judecătorești care au avut termen de judecată în săptămâna anterioară și lista privind cauzele aflate pe rol la instanțele de judecată cu termen în săptămâna următoare;
- întocmește și prezintă lunar Consiliului Local Năsăud informarea privind stadiul soluționării cauzelor aflate pe rolul instanțelor judecătorești pentru care a asigurat reprezentarea;
- întocmește și prezintă săptămânal conducerii primăriei programul de activitate privind activitățile propuse pentru săptămâna următoare și raport de activitate privind acțiunile realizate în săptămâna anterioară;
- semnează documentele din care derivă drepturi sau obligații patrimoniale pentru care este împuternicit primarul orașului Năsăud prin dispoziția acestuia să certifice operațiunile economice anterior prezentării lor la CFP;
- participă la desfășurarea activităților privind recensământul populației;
- participă la acțiunile privind organizarea și desfășurarea alegerilor locale și generale;
- propune măsuri pentru asigurarea ordinii publice;
- participă la acțiunile organizate privind consultarea cetățenilor prin referendum și finalizează rezultatele acestuia în colaborare cu compartimentul stare civilă;
- analizează periodic modul cum sunt respectate dispozițiile legale cu privire la apărarea și gospodărirea domeniului public și privat al orașului, precum și cauzele care generează săvârșirea de infracțiuni, litigii și face propuneri pentru luarea măsurilor necesare;
- urmărește și face propuneri privind interzicerea spectacolelor, manifestărilor care contravin bunelor moravuri, consultând, în acest sens, persoane de specialitate;
- vizează de legalitate rapoartele birourilor/compartimentelor din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud și a celorlalte servicii din subordinea Consiliului Local, care stau la baza dispozițiilor emise de primar;
- vizează de legalitate rapoartele birourilor/compartimentelor din aparatul de specialitate al primarului orașului Năsăud, elaborate în vederea inițierii proiectelor de hotărâre;
- vizează de legalitate contractele economice, contractele de asociere, de concesionare, de închiriere, contractele și convențiile civile, alte contracte, conduce evidența acestora potrivit competențelor repartizate;
- asigură reprezentarea orașului Năsăud, a primarului orașului Năsăud, a Consiliului Local Năsăud, a primăriei orașului Năsăud în fața instanțelor judecătorești, formulează cereri, întâmpinări, note scrise și orice alte acte în vederea apărării intereselor unității/instituției/autorităților publice locale;
- formulează acțiuni în instanță în vederea apărării intereselor UAT orașul Năsăud, a primarului orașului Năsăud, a Primăriei orașului Năsăud, a Consiliului Local Năsăud la propunerea compartimentelor/birourilor/serviciilor;
Relații suplimentare se pot obține de la compartimentul resurse umane, inspector Săplăcan Monica, din cadrul Primăriei orașului Năsăud, strada Piața Unirii, nr. 15, tel. 0263 361 026, interior 23, fax. 0263 361 028, email
PRIMAR, SECRETAR GENERAL
DORIN NICOLAE VLAȘIN VASILE ȘOLDEA