Hotărâre

 

privind aprobarea participării orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud la înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Spitalul Orășenesc Năsăud”

 

Consiliul Local Năsăud,

Întrunit în şedinţă ordinară, în prezenţa a 14 consilieri ;

Având în vedere :

-proiectul de hotărâre iniţiat de primarul oraşului Năsăud ;

-raportul biroului Integrare Europeana, nr.38552/09.12.2015;

 expunerea de motive a primarului oraşului, nr.38704/11.12.2015;

-prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.26/2000, cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare;

-adresa nr.145879/05.06.2015 a Ministerului Justiţiei, înregistrată la Primăria oraşului Năsăud sub numărul 27056/15.06.2015;

-prevederile Statutului şi Actului constitutiv al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”;

-prevederile Hotărârii Consiliului Local Năsăud nr.7/2015, privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al orasului Năsăud,pe anul 2015;

-raportul comisiei pentru programe de dezvoltare economico-socială, buget, finanţe, - administrarea domeniului public şi privat, servicii, comerţ, nr.38761/14.12.2015;

-raportul comisiei pentru  administraţie publică locală, apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor, muncă şi protecţie socială, relaţii cu cetăţenii, disciplină, imunitate, nr. 38761/14.12.2015;

-prevederile Legii nr.52/2003, privind transparenta decizională în administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare;

-procesul verbal de afişare a proiectului de hotărâre, nr. 35829/27.10.2015;

-procesul verbal de rezultat al afişării, nr. 38904/16.12.2015;

 

În temeiul dispoziţiilor art. 36 (2), lit. e şi alin (7), lit . c,si art. 45 (2), lit.f, din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

 

 

HOTĂRĂŞTE:

 

Art.1. Se aprobă participarea orașului Năsăud, județul Bistrița-Năsăud, ca membru fondator, la înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Spitalul Orășenesc Năsăud”.

Art.2. Se aprobă Actul constitutiv al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Spitalul orășenesc Năsăud”, conform anexei nr.1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3.  Se aproba Statutul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Spitalul orășenesc Năsăud”, conform anexei nr.2, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.4. (1) Se aprobă taxa de înscriere în asociație, în valoare de 1.000 lei, plătibilă din bugetul local, de către fiecare membru fondator la constituirea asociației.

(2) Se aprobă cotizația anuală, în valoare de 2 lei/persoană/localitate, pentru susținerea activităților lunare ale asociației, conform scopului şi obiectivelor precizate în Actul Constitutiv şi Statutul Asociației, plătibila din bugetul local.

 

Art.5. Se mandatează primarul orașului Năsăud dl. Mircea Romocea, ca reprezentant legal pentru semnarea Actului Constitutiv şi Statutului Asociației de Dezvoltare Intercomunitară “Spitalul Orăşenesc Năsăud” şi să reprezinte oraşul Năsăud în Adunarea Generală a Asociației şi în relațiile cu structurile de conducere ale acesteia.

Art.6.  Cu ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează primarul oraşului Năsăud, prin Biroul Integrare Europeana, şi compartimentul audit din cadrul aparatului de specialitate al primarului.

 Art.7.  Prezenta hotărâre se aduce la cunoştinţă publică prin grija secretarului oraşului şi se transmite prin intermediul secretariatului Consiliului Local, către : 

Instituţia Prefectului Judeţului Bistriţa-Năsăud;

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară “Spitalul Orăşenesc Năsăud”;

Birou Integrare Europeana;

Compartimentul relatii cu publicul şi informaţii publice;

Compartimentul audit.

 

PREŞEDINTE DE ŞEDINŢĂ,                   Avizat  de  legalitate : SECRETAR

  Maghiar Ovidiu                                            cons.jr. George Pop

 

Nr.119/17.12.2015

Năsăud/ad.cu ­­13 v

 

ACTUL CONSTITUTIV AL ASOCIAŢIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ “SPITALUL ORĂŞENESC NĂSĂUD”

 

CAPITOLUL I.  MEMBRII ASOCIAŢIEI

 

Art.1Asociaţia oraşelor: Năsăud, Sângeorz-Băi, respectiv a comunelor: Romuli, Telciu, Coşbuc, Salva, Runcu Salvei, Nimigea, Zagra, Dumitra, Rebrişoara, Rebra, Parva, Feldru, Ilva Mică, Ilva Mare, Lunca Ilvei, Poiana Ilvei, Măgura Ilvei, Leşu, Maieru, Rodna, Şanţ, din judeţul Bistriţa-Năsăud. s-a înfiinţat pe baza liberului consimţământ al membrilor săi fondatori, conform Actului constitutiv compus din:

-Oraşul Năsăud, cu sediul în localitatea Năsăud, Str. Piaţa Unirii, Nr.15, cod 425200, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Oraşul Sângeorz-Băi, cu sediul în localitatea Sângeorz-Băi, Str. Izvoarelor, Nr.2, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Romuli, cu sediul în localitatea Romuli, Str. Principală, Nr. 363, cod 427250, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Telciu, cu sediul în localitatea Telciu, Str. Principală, Nr. 744B, cod 427355, judeţul Bistriţa Năsăud;

-Comuna Coşbuc, cu sediul în localitatea Coşbuc, Str. Principală, Nr. 410, cod 427070, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Salva, cu sediul în localitatea Salva, Str. Principală, Nr. 154, cod 427255, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Runcu Salvei, cu sediul în localitatea Runcu Salvei, Str. Principală, Nr. 1, cod 427256, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Nimigea, cu sediul în localitatea Nimigea, Str. Principală, nr. 1, cod 427190, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Zagra, cu sediul în localitatea Zagra, Str. Principală, Nr. 1, cod 427385, judeţul Bistriţa-Năsăud;

10.Comuna Dumitra, cu sediul în localitatea Dumitra, Str. Principală, nr. 140, cod 427075, judeţul Bistriţa-Năsăud;

11.Comuna Rebrişoara, cu sediul în localitatea Rebrişoara, Str. Principală, Nr. 827, cod 427240, judeţul Bistriţa-Năsăud;

12.Comuna Rebra, cu sediul în localitatea Rebra, Str. Principală, Nr. 1, cod 427235, judeţul Bistriţa-Năsăud;

13.Comuna Parva, cu sediul în localitatea Parva, Str. Principală, Nr. 162, cod 427210, judeţul Bistriţa-Năsăud;

14.Comuna Feldru, cu sediul în localitatea Feldru, Str. Vasile Naşcu, Nr. 186, cod 427080, judeţul Bistriţa-Năsăud;

15.Comuna Ilva-Mică, cu sediul în localitatea Ilva-Mică, Str. Principală, Nr. 200, cod 427095, judeţul Bistriţa-Năsăud;

16.Comuna Ilva-Mare, cu sediul în localitatea Ilva-Mare, Str. Principală, Nr. 243, cod 427090, judeţul Bistriţa-Năsăud;

17.Comuna Lunca-Ilvei, cu sediul în localitatea Lunca-Ilvei, Str. Grănicerilor, Nr. 198, cod 427125, judeţul Bistriţa-Năsăud;

18.Comuna Poiana Ilvei, cu sediul în localitatea Poiana Ilvei, Str. Principală, Nr. 97A, cod 427147, judeţul Bistriţa-Năsăud;

19.Comuna Măgura Ilvei, cu sediul în localitatea Măgura Ilvei, Str. Principală, Nr. 420, cod 427145, judeţul Bistriţa-Năsăud;

20.Comuna Leşu, cu sediul în localitatea Leşu, Str. Principală, Nr. 133/A, cod 427115, judeţul Bistriţa-Năsăud;

21.Comuna Maieru, cu sediul în localitatea Maieru, Str. Principală, Nr. 831, cod 427130, judeţul Bistriţa-Năsăud;

22.Comuna Rodna, cu sediul în localitatea Rodna, Str. Morii, Nr. 756, cod 427245, judeţul Bistriţa-Năsăud;

23. Comuna Şanţ, cu sediul în localitatea Şanţ, Str. Principală, Nr. 92, cod 427285, judeţul Bistriţa-Năsăud.

După înfiinţarea asociaţiei pot fi primiţi noi membrii, pe baza unei cereri scrise din care să rezulte neechivoc dorinţa de aderare la Actul constitutiv şi la Statutul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”.

Dobândirea calităţii de asociat se face după ce cererea de aderare la asociaţie a fost supusă aprobării Adunării Generale a Asociaţiei şi aprobată cu o majoritate simplă din totalul membrilor asociaţiei şi după plata contribuţiei la patrimoniul asociaţiei, contribuţie care va fi stabilită de Adunarea Generală a Asociaţiei.

Retragerea asociatului se face prin Adunarea Generală a Asociaţiei, cu votul majorităţii simple a membrilor asociaţiei. Retragerea nu absolvă pe asociat de îndeplinirea obligaţiilor avute anterior retragerii.

 

CAPITOLUL II. DENUMIREA, FORMA JURIDICĂ, SEDIUL,

        DURATA ŞI OBIECTUL DE ACTIVITATE

 

Art.2 Denumirea Asociaţiei este:Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”, din judeţul Bistriţa-Năsăud, denumire ce va figura în toate actele emise de ea.

Art.3 Forma juridică: asociaţie. Asociaţia este persoană juridică română, non-profit de utilitate publică, fără scop lucrativ, independentă, neguvernamentală, apolitică, funcţionând în temeiul Ordonanţei Guvernului nr.26/30.01.2000, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr.215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Statutului şi a prezentului Act constitutiv. 

Art.4 Sediul Asociaţiei este în localitatea Năsăud, Str. Piaţa Unirii, Nr.15, judeţul Bistriţa-Năsăud.

Art.5 Asociaţia funcţionează pe o perioadă nedeterminată, prin libera asociere a membrilor fondatori.

Art.6 Scopul Asociaţiei este de a pregăti şi promova proiecte de interes zonal privind îmbunătăţirea infrastructurii de sănătate, care să ducă la creşterea speranţei de viaţă prin sporirea accesibilităţii serviciilor medicale de calitate pentru populaţia deservită de către Spitalul Orăşenesc „Dr. George Trifon” Năsăud. Pentru atingerea scopului propus asociatia va desfasura acțiuni concrete care vor viza: reabilitareasecției de primire urgențe; reabilitarea și dotarea cu aparatură modernă a sălii de naștere; reabilitarea secției de pediatrie și dotarea saloanelor bolnavilor cu paturi și lenjerii noi și alte lucrăride investiție necesare,ce vor fi aprobate de cătreAdunarea Generală. Totodată, Asociaţia îşi propune îmbunătăţirea serviciilor de sănătate, sociale, de educaţie şi pentru siguranţa publică.

Obiectivul Asociaţiei este obţinerea de finanţări interne şi externe pentru realizarea scopului propus.

CAPITOLUL III. PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI

 

Art.7 Patrimoniul iniţial al Asociaţiei la data constituirii este de 23.000 lei.

Asociaţii fondatori vor aduce fiecare câte un aport în bani în sumă de 1.000 lei, sumă care va fi depusă în contul asociaţiei până la data de 31.03.2016.Acest aport în bani reprezintă taxa de înscriere în Asociaţie.

Patrimoniul Asociaţiei se poate majora prin creşterea cotei de participare a membrilor asociaţi, înscrierea de noi asociaţi, donaţii, precum şi alte căi de legale de dobândire a proprietăţii.

Asociaţia poate desfăşura orice activităţi economice directe dacă acestea au un caracter accesoriu şi sunt în strictă legătură cu obiectul de activitate al asociaţiei.

Nedepunerea aportului în bani, stabilit mai sus, atrage pierderea calităţii de membru fondator al Asociaţiei.

După constituirea legală a Asociaţiei, fiecare Consiliul Local, membru fondator şi Consiliile locale care vor adera ulterior, va vira în contul Asociaţiei, trimestrial, o cotizaţie proporţională, astfel încât, pentru un an întreg să fie egală cu 2 lei persoană/ localitate. Această cotizaţie poate fi modificată începând cu data de 01.01.2016, prin votul Adunării Generale, în condiţiile prezentului Act constitutiv.

 

CAPITOLUL IV. ORGANELE DE CONDUCERE ŞI  EXECUŢIE

ALE ASOCIAŢIEI

 

Art.8 Organele Asociaţiei sunt:

ADUNAREA GENERALĂ (AG);

CONSILIUL DIRECTOR (CD);

COMPARTIMENTUL ADMINISTRATIV (CA);

CENZORUL.

Art.9 Adunarea Generalăeste organul de conducere şi de deliberare al Asociaţiei, alcătuit din totalitatea asociaţiilor.

Adunarea Generalăfuncţionează şi prin reprezentanţi împuterniciţi cu procură specială/împuternicire de către fiecare asociat.

Prin votul exprimat de către împuterniciţi în cadrul Adunării Generale, se prezumă că acestea au la bază Hotărârea organului colectiv de conducere competent, conform legii.

Consiliul Directoreste organul executiv care conduce Asociaţia între sesiunile Adunării Generale ale asociaţiilor, format din reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale componente, desemnaţi de către consiliul local la propunerea primarului sau a consilierilor locali, după caz.

Consiliul Director al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”, judeţul Bistriţa-Năsăud, va fi compus din 5 membrii:

1.  Primarul Comunei___________________, președinte;

2.  Primarul Comunei __________________, vicepreședinte;

3.  Primarul Comunei __________________, secretar;

4.  Primarul Comunei__________________, membru;

5.  Primarul Comunei__________________, membru.

Fiecare membru asociat are dreptul la un singur vot în cadrul Adunării Generale. Hotărârile se iau cu majoritatea de 2/3 din totalul membrilor asociaţi.

Compartimentul administrativ este compus din: 1 Director executiv,1 contabil şi 1 secretar, funcţii care vor fi voluntare.

Cenzorul este numit de către Consiliul Director, pentru fiecare exerciţiu financiar.

Art.10 Atribuţiile Adunării Generale:

-stabilirea strategiei şi a obiectivelor generale ale Asociaţiei;

-aprobarea bugetului şi a bilanţului contabil;

-înfiinţare de filiale;

-modificarea Actului constitutiv şi a Statului;

-dizolvarea şi lichidarea Asociaţie, precum şi stabilirea bunurilor rămase după lichidare;

-aprobă structura organizatorică a Asociaţiei, posturile, sarcinile și atribuțiile persoanelor care desfășoară activități în cadrul asociației;

-aprobă Regulamentul de funcţionare al Consiliul Director;

- stabileşte competenţele şi responsabilităţile Directorului executiv şi limitele de competenţă ale acestuia;

- decide cu privire la investiţiile majore ale Asociaţiei;

- stabileşte asocierea şi participarea la programe de dezvoltare judeţeană, regională, zonală şi de cooperare transfrontalieră în condiţiile legii;

- stabileşte modul de selecţie pentru terţii colaboratori.

Art.11 Convocarea Adunării Generale se face de către Consiliul Director, prin fax/e-mail, cu cel puţin 5 zile înainte de ziua fixată, menţionându-se data, ziua, locul şi ordinea de zi a întrunirii.

Adunarea Generală este prezidată de către Preşedintele Consiliului Director care este şi Preşedintele onorific al Asociaţiei: se convoacă cel puţin o dată pe an sau trimestrial la cererea Consiliului Director sau a 2/3 din numărul membrilor asociaţi.

Adunarea Generală, legal constituită, va alege un secretariat compus din 1-3 membri care vor întocmi procesul-verbal de şedinţă, într-un registru special, hotărârile luate de Adunarea Generală urmând a fi consemnate de Preşedintele de şedinţă şi de reprezentanţii asociaţi lor prezenţi.

Hotărârile luate în Adunarea Generală, luate cu cvorumul statutar, sunt obligatorii pentru asociaţi.

Votul în Adunarea Generală se consideră valabil exprimat şi prin corespondenţă, cu condiţia ca membrii asociaţi să fie informaţi şi asupra proiectelor de hotărâri ce urmează a fi dezbătute în Adunarea Generală, odată cu convocarea lor.

Art.12 Punerea în executare a Hotărârilor luate de Adunarea Generală se face de către Consiliul Director compus din 5 membrii.

Art.13  Atribuţiile Consiliului Director sunt:

-selectează terţii colaboratori, conform regulilor stabilite de Adunarea Generală;

-efectuează toate operaţiunile necesare pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale a Asociaţiei şi ale obiectivelor stabilite prin prezentul Statut;

-numește în funcție personal de execuţie şi de specialitate;

-verifică realitatea vărsămintelor depuse de către membrii Asociaţiei, ia hotărâri de punere în întârziere sau de recuperare a daunelor pricinuite Asociaţiei de către membrii săi;

-ţine registrele Asociaţiei;

-emite proiecte de hotărâri în vederea supunerii lor Adunării Generale a Asociaţiei;

-coordonează întocmirea programelor şi proiectelor necesare realizării obiectivelor Asociaţiei, stabilind tematica acestora;

-adopta decizii obligatorii pentru Directorul executiv privind acţiunile ce trebuie întreprinse pentru ducerea la îndeplinire a acestora;

-înaintează propuneri privind modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei;

-îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.

Art.14 Consiliul Director se întruneşte cel puţin o dată pe lună şi este convocat de către preşedintele acestuia. Hotărârile se iau cu majoritatea de 2/3 din numărul membrilor săi.

Art.15 Directorul executival Asociaţiei este voluntar(ă), numit de către Consiliului Director şi are în principal, următoarele atribuţii:

- angajează Asociaţia în raporturile cu terţe persoane, prin încheierea unor acte scrise în numele şi pe seama Asociaţiei, în limitele aprobate de Adunarea Generală sau Consiliul Director;

- răspunde pentru îndeplinirea sarcinilor dispuse de Adunarea Generală şi/sau Consiliul Director;

- rezolvă actele curente ale Asociaţiei, inclusiv cele financiar-contabile;

- prezintă anual un Raport de activitate, cu avizul Consiliului Director şi a terţilor, în Adunarea Generală.

Art.16 Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat de un cenzor, numit de către Consiliul Director, care îşi va desfăşură activitatea în condiţiile legii.

Art.17 Persoana împuternicită să se ocupe de procedura pentru dobândirea personalităţii juridice, în faţa instanţei judecătoreşti şi în faţa notarului public, precum şi în relaţiile cu terţii, este domnul____________________,CNP____________________, având C.I., cu seria_____şi nr._______.

În vederea deschiderii unui cont bancar, membrii fondatori îl desemnează pe domnul______________________, Preşedinte al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”, având_______________, cu C.I., seria____, cu nr.____________, pentru dispunerea operaţiunilor de cont bancare şi cu drept de semnătură.

Art.18 Asociaţia are drept la siglă, ştampilă, precum şi orice alte elemente de identificare.

Prevederile prezentului act constitutiv respectă şi se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.26/2000, cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

STATUTUL

ASOCIAŢIEI DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

“SPITALUL ORĂŞENESC NĂSĂUD”

 

CAPITOLUL I. MEMBRII ASOCIAŢIEI

 

Art.1 Asociaţia oraşelor: Năsăud, Sângeorz-Băi, respectiv a comunelor: Romuli, Telciu, Coşbuc, Salva, Runcu Salvei, Nimigea, Zagra, Dumitra, Rebrişoara, Rebra, Parva, Feldru, Ilva Mică, Ilva Mare, Lunca Ilvei, Poiana Ilvei, Măgura Ilvei, Leşu, Maieru, Rodna, Şanţ, din judeţul Bistriţa-Năsăud, s-a înfiinţat pe baza liberului consimţământ al membrilor săi, conform Actului constitutiv compus din:

-Oraşul Năsăud, cu sediul în localitatea Năsăud, Str. Piaţa Unirii, Nr.15, cod 425200, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Oraşului Sângeorz-Băi, cu sediul în localitatea Sângeorz-Băi, Str. Izvoarelor, Nr.2, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Romuli, cu sediul în localitatea Romuli, Str. Principală, Nr. 363, cod 427250, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Telciu, cu sediul în localitatea Telciu, Str. Principală, Nr. 744B, cod 427355, judeţul Bistriţa Năsăud;

-Comuna Coşbuc, cu sediul în localitatea Coşbuc, Str. Principală, Nr. 410, cod 427070, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Salva, cu sediul în localitatea Salva, Str. Principală, Nr. 154, cod 427255, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Runcu Salvei, cu sediul în localitatea Runcu Salvei, Str. Principală, Nr. 1, cod 427256, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Nimigea, cu sediul în localitatea Nimigea, Str. Principală, nr. 1, cod 427190, judeţul Bistriţa-Năsăud;

-Comuna Zagra, cu sediul în localitatea Zagra, Str. Principală, Nr. 1, cod 427385, judeţul Bistriţa-Năsăud;

10.Comuna Dumitra, cu sediul în localitatea Dumitra, Str. Principală, nr. 140, cod 427075, judeţul Bistriţa-Năsăud;

11.Comuna Rebrişoara, cu sediul în localitatea Rebrişoara, Str. Principală, Nr. 827, cod 427240, judeţul Bistriţa-Năsăud;

12.Comuna Rebra, cu sediul în localitatea Rebra, Str. Principală, Nr. 1, cod 427235, judeţul Bistriţa-Năsăud;

13.Comuna Parva, cu sediul în localitatea Parva, Str. Principală, Nr. 162, cod 427210, judeţul Bistriţa-Năsăud;

14. Comuna Feldru, cu sediul în localitatea Feldru, Str. Vasile Naşcu, Nr. 186, cod 427080, judeţul Bistriţa-Năsăud;

15.Comuna Ilva-Mică, cu sediul în localitatea Ilva-Mică, Str. Principală, Nr. 200, cod 427095, judeţul Bistriţa-Năsăud;

16.Comuna Ilva-Mare, cu sediul în localitatea Ilva-Mare, Str. Principală, Nr. 243, cod 427090, judeţul Bistriţa-Năsăud;

17.Comuna Lunca-Ilvei, cu sediul în localitatea Lunca-Ilvei, Str. Grănicerilor, Nr. 198, cod 427125, judeţul Bistriţa-Năsăud;

18.Comuna Poiana Ilvei, cu sediul în localitatea Poiana Ilvei, Str. Principală, Nr. 97A, cod 427147, judeţul Bistriţa-Năsăud;

19.Comuna Măgura Ilvei, cu sediul în localitatea Măgura Ilvei, Str. Principală, Nr. 420, cod 427145, judeţul Bistriţa-Năsăud;

20.Comuna Leşu, cu sediul în localitatea Leşu, Str. Principală, Nr. 133/A, cod 427115, judeţul Bistriţa-Năsăud;

21.Comuna Maieru, cu sediul în localitatea Maieru, Str. Principală, Nr. 831, cod 427130, judeţul Bistriţa-Năsăud;

22.Comuna Rodna, cu sediul în localitatea Rodna, Str. Morii, Nr. 756, cod 427245, judeţul Bistriţa-Năsăud;

23.Comuna Şanţ, cu sediul în localitatea Şanţ, Str. Principală, Nr. 92, cod 427285, judeţul Bistriţa-Năsăud.

 

După înfiinţarea asociaţiei pot fi primiţi noi membrii, pe baza unei cereri scrise din care să rezulte neechivoc dorinţa de aderare la Actul constitutiv şi la StatutulAsociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”.

Dobândirea calităţii de asociat se face după ce cererea de aderare la asociaţie a fost supusă aprobării Adunării Generale a Asociaţiei şi aprobată cu o majoritate simplă din totalul membrilor asociaţiei şi după plata contribuţiei la patrimoniul asociaţiei, contribuţie care va fi stabilită de Adunarea Generală a Asociaţiei.

Retragerea asociatului se face prin Adunarea Generală a Asociaţiei, cu votul majorităţii simple a membrilor asociaţiei. Retragerea nu absolvă pe asociat de îndeplinirea obligaţiilor avute anterior retragerii.

 

CAPITOLUL II. DENUMIREA, FORMA JURIDICĂ, SEDIUL,

     DURATA ŞI OBIECTUL DE ACTIVITATE

 

Art.2Denumirea Asociaţiei este:ASOCIAŢIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ „SPITALUL ORĂŞENESC NĂSĂUD”, din judeţul Bistriţa-Năsăud, denumire ce va figura în toate actele emise de ea.

Art.3 Forma juridică: asociaţie. Asociaţia este persoană juridică română, non-profit de utilitate publică, fără scop lucrativ, independentă, neguvernamentală, apolitică, funcţionând în temeiul Ordonanţei Guvernului nr.26/30.01.2000, cu modificările şi completările ulterioare şi a Legii nr.215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a Statutului şi a prezentului Act constitutiv. 

Art.4 Sediul Asociaţiei este în localitatea Năsăud, Str. Piaţa Unirii, Nr.15, judeţul Bistriţa-Năsăud.

Art.5 Asociaţia funcţionează pe o perioadă nedeterminată, prin libera asociere a membrilor fondatori.

Art.6 Scopul Asociaţiei este de a pregăti şi promova proiecte de interes zonal privind îmbunătăţirea infrastructurii de sănătate, care să ducă la creşterea speranţei de viaţă prin sporirea accesibilităţii serviciilor medicale de calitate pentru populaţia deservită de către Spitalul Orăşenesc „Dr. George Trifon” Năsăud. Pentru atingerea scopului propus asociatia va desfasura acțiuni concrete care vor viza: reabilitareasecției de primire urgențe; reabilitarea și dotarea cu aparatură modernă a sălii de naștere; reabilitarea secției de pediatrie și dotarea saloanelor bolnavilor cu paturi și lenjerii noi și alte lucrăride investiție necesare,ce vor fi aprobate de cătreAdunarea Generală. Totodată, Asociaţia îşi propune îmbunătăţirea serviciilor de sănătate, sociale, de educaţie şi pentru siguranţa publică.

Obiectivul Asociaţiei este obţinerea de finanţări interne şi externe pentru realizarea scopului propus.

CAPITOLUL III. PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI

 

Art.7 Patrimoniul iniţial al Asociaţiei la data constituirii este de 23.000 lei.

Asociaţii fondatori vor aduce fiecare câte un aport în bani în sumă de 1.000 lei, sumă care va fi depusă în contul asociaţiei până la data de 31.03.2016. Acest aport în bani reprezintă taxa de înscriere în Asociaţie.

Patrimoniul Asociaţiei se poate majora prin creşterea cotei de participare a membrilor asociaţi, înscrierea de noi asociaţi, donaţii, precum şi alte căi de legale de dobândire a proprietăţii.

Asociaţia poate desfăşura orice activităţi economice directe dacă acestea au un caracter accesoriu şi sunt în strictă legătură cu obiectul de activitate al asociaţiei.

Nedepunerea aportului în bani, stabilit mai sus, atrage pierderea calităţii de membru fondator al Asociaţiei.

După constituirea legală a Asociaţiei, fiecare Consiliul Local, membru fondator şi Consiliile locale care vor adera ulterior, va vira în contul Asociaţiei, trimestrial, o cotizaţie proporţională, astfel încât, pentru un an întreg să fie egală cu 2 lei persoană/ localitate. Această cotizaţie poate fi modificată începând cu data de 01.01.2016, prin votul Adunării Generale, în condiţiile prezentului Act constitutiv.

 

CAPITOLUL IV. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA ASOCIAŢIEI

 

Art.8 Organele Asociaţiei sunt:

-ADUNAREA GENERALĂ (AG);

-CONSILIUL DIRECTOR (CD);

-COMPARTIMENTUL ADMINISTRATIV (CA);

-CENZORUL.

Art.9 (1) Adunarea Generalăeste organul de conducere şi de deliberare al Asociaţiei, alcătuit din totalitatea asociaţiilor.

(2) Adunarea Generalăfuncţionează şi prin reprezentanţi împuterniciţi cu procură specială/împuternicire de către fiecare asociat.

Prin votul exprimat de către împuterniciţi în cadrul Adunării Generale, se prezumă că acestea au la bază Hotărârea organului colectiv de conducere competent, conform legii.

(3) Adunarea Generală are următoarele atribuţii:

-aprobarea şi stabilirea strategiei şi a obiectivelor Asociaţiei;

-aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli şi a bilanţului contabil;

-alegerea şi revocarea membrilor în Consiliul Director;

-alegerea şi revocarea cenzorului;

-modificarea actului constitutiv şi a statutului;

-dizolvarea şi lichidarea asociaţiei, precum şi stabilirea bunurilor rămase după lichidare;

-aprobarea cuantumului taxei de înscriere, precum şi a cotizaţiei anuale datorată de către membrii Asociaţiei;

-aprobă înscrierea de noi membri în Asociaţie;

-orice alte atribuţii prevăzute în lege şi în statut.

(4) Adunarea Generală se întruneşte odată pe an şi ori de câte ori este necesar în sesiune extraordinară.

(5) Adunarea Generală se convoacă de către Consiliul Director, prin Preşedintele acestuia din iniţiativă proprie şi/sau la cererea scrisă şi motivată a cel puţin 2/3 din membrii Asociaţiei.Convocarea Adunării Generale se face în scris cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de data convocării şi va trebui să cuprindă locul şi data convocării, precum şi ordinea de zi.Votul în Adunarea Generală se consideră valabil exprimat şi prin corespondenţă, cu condiţia ca membrii asociaţi să fie informaţi şi asupra proiectelor de hotărâri ce urmează a fi dezbătute în Adunarea Generală, odată cu convocarea lor.

  (6)Adunarea Generală este legal constituită dacă la ea participă 2/3 dintre membrii Asociaţiei, la prima convocare.

  (7) Convocarea a doua se face în cel mult 5 zile de la data primei convocări. La a doua convocare Adunarea Generală este legal constituită dacă la ea participă 1/2 dintre membrii Asociaţiei.

(8)Adunarea Generală este prezidată de către Preşedintele Consiliului Director: se convoacă cel puţin o dată pe an şi trimestrial la cererea Consiliului Director sau a 2/3 din numărul membrilor asociaţi. Hotărârile luate în Adunarea Generală, luate cu cvorumul statutar, sunt obligatorii pentru asociaţi.

Art. 10 (1) Consiliul Directoreste organul executiv care conduce Asociaţia între sesiunile Adunării Generale ale asociaţiilor. Componenţa sa este formată numai din reprezentanţi ai membrilor Asociaţiei.

(2) Consiliul Director al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”, judeţul Bistriţa-Năsăud, este format din 5 membrii, numiţi de Adunarea Generală, astfel:

6.  Primarul Comunei___________________, președinte;

7.  Primarul Comunei __________________, vicepreședinte;

8.  Primarul Comunei __________________, secretar;

9.  Primarul Comunei__________________, membru;

10.     Primarul Comunei__________________, membru.

 Consiliul Director asigură punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale. Componenţa sa este numai din reprezentanţi ai membrilor Asociaţiei.

 (3) Consiliul director este alcătuit din: 1 preşedinte, 1 vicepreşedinte, 1 secretar şi 2 membri.

 (4)Preşedintele este ales de către membrii Consiliului director din cadrul lor. Preşedintele Consiliului director este şi Preşedintele onorific al Asociaţiei. Acesta conduce lucrările Adunării Generale ale Asociaţiei şi ale Consiliului director şi asigură conducerea Asociaţiei urmărind îndeplinirea hotărârilor Adunării Generale şi ale Consiliului director. În cazul în care preşedintele nu-şi poate exercita prerogativele sale statutare, atribuţiile sale vor fi preluate de un membru al Consiliului director desemnat de acesta. Preşedintele încheie acte juridice în numele asociaţiei.

(5)Fiecare membru al Consiliului director are dreptul la un singur vot.

(6)Mandatul membrilor Consiliului director încetează prin demisie, revocare, pierderea calităţii de membru al Asociaţiei sau deces.

Art.11 Pentru administrarea Asociaţiei, Consiliul Director numeşte un Compartiment administrativ. Structura Compartimentului administrativ va fi aprobată de către Adunarea Generală.

Art.12 Compartimentul administrativ poate avea următoarea componenţă orientativă:

(1)Director executiv al Asociaţiei care este o persoană voluntar/ă numită de către Consiliului Director şi are în principal, următoarele atribuţii:

- angajează Asociaţia în raporturile cu terţe persoane, prin încheierea unor acte scrise în numele şi pe seama Asociaţiei, în limitele aprobate de Adunarea Generală sau Consiliul Director;

- răspunde pentru îndeplinirea sarcinilor dispuse de Adunarea Generală şi/sau Consiliul Director;

- rezolvă actele curente ale Asociaţiei, inclusiv cele financiar-contabile;

- prezintă anual un Raport de activitate, cu avizul Consiliului Director şi a terţilor, în Adunarea Generală.

 (2) Contabil– voluntar se ocupă de supravegherea şi controlul gestiunii financiare-contabile a Asociaţiei,  întocmind în acest sens balanţa şi bilanţul contabil.  Acesta va efectua plăţile facturilor, recepţia documentelor necesare funcţionării pe baza rapoartelor aprobate de directorul executiv al asociaţiei şi va efectua plăţile salariale persoanelor angajate în asociaţie.

(3)  Secretar – voluntar pentru activităţi de secretariat şi alte activităţi stabilite de către Consiliul director.

(4)Se va întocmi un regulament de ordine interioară, în care se va specifica modul de organizare a Asociaţiei.

(5)Compartimentul administrativ este coordonat de Directorul executiv şi răspunde în faţa Consiliului Director.

Art.13 Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat de uncenzor, numit de către Consiliul Director, care îşi va desfăşură activitatea în condiţiile legii. Cenzorul are următoarele atribuţii:

- verifică modul în care este administrat patrimoniul Asociaţiei;

- verifică îndeplinirea condiţiilor statutare privitoare la prezenţă şi vot în Adunările Generale;

- verifică gestiunea Asociaţiei, consemnând constatările într-un registru de procese-verbale;

- întocmeşte pe baza verificării efectuate şi prezintă Adunării Generale, rapoarte asupra activităţii sale şi asupra gestiunii Asociaţiei;

-  participă la şedinţele Consiliului director fără drept de vot;

-  îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.

Art.14 Persoana împuternicită să se ocupe de procedura pentru dobândirea personalităţii juridice, în faţa instanţei judecătoreşti şi în faţa notarului public, precum şi în relaţiile cu terţii, este domnul_________________________, CNP______________, având C.I., cu seria_____ şi nr._____.

În vederea deschiderii unui cont bancar, membrii fondatori îl desemnează pe domnul____________________, Preşedinte al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Spitalul Orăşenesc Năsăud”, având CNP______________________, cu C.I., seria______, cu nr.______, pentru dispunerea operaţiunilor de cont bancare şi cu drept de semnătură.

Art.15 Asociaţia are drept la siglă, ştampilă, precum şi orice alte elemente de identificare.

Prevederile prezentului act constitutiv respectă şi se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.26/2000, cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare.

 

CAPITOLUL V. PRINCIPII DE BAZĂ ÎN FUNCŢIONAREA ASOCIAŢIEI.

DREPTURI ŞI OBLIGAŢII ALE MEMBRILOR ASOCIAŢI

 

Art.16Funcţionarea Asociaţiei are la bază următoarele principii:

- realizarea obiectului de activitate: stabilirea anuală a proiectelor de bază care urmează a fi pregătite şi promovate;

- în cursul întocmirii proiectelor ce urmează a fi promovate se va stabili contribuţia fiecărei părţi asociate la cheltuielile privind realizarea proiectelor;

- repartizarea finanţărilor externe se va face de către Asociaţie în proporţia în care sunt asigurate şi resursele financiare proprii la care s-au angajat asociaţii;

- pentru a obţine finanţări interne/externe nerambursabile, Asociaţia va stabili priorităţi în realizarea obiectivelor propuse, în funcţie de impactul avut asupracolectivităţilor locale şi a zonei.

Art.17Principalele drepturi ale Asociaţiei sunt:

- să participe cu vot deliberativ la Adunarea Generală a Asociaţiei, să aleagă şi să fie aleşi în organele Asociaţiei;

- să participe la activitatea Asociaţiei, să facă propuneri privind activitatea desfăşurată, să primească explicaţii de la organele de conducere ale Asociaţiei asupra problemelor de interes comun ridicate;

- să consulte bilanţul contabil, procesele-verbale ale şedinţelor organelor de conducere şi control ale Asociaţiei;

- să aibă acces la informaţiile privind programele, proiectele şi activităţile desfăşurate;

- să beneficieze de rezultatele programelor, proiectelor şi activităţilor desfăşurate.

Art.18 Principalele obligaţii ale asociaţilor sunt:

- de a achita cota de participare la constituirea Asociaţiei şi contribuţia stabilită, după caz de Adunarea Generală, în vederea întocmirii şi promovării proiectelor comune, inclusiv pentru cele interregionale şi transfrontaliere;

- de a achita contribuţia anuală stabilită de Adunarea Generală;

- de a participa la adunările generale ale Asociaţiei, prin reprezentanţii delegaţi;

- de a asigura contribuţia proprie la finanţarea proiectelor, la termenele stabilite;

- de a utiliza fondurile alocate din finanţări interne şi externe numai în scopul pentru care au fost destinate;

- înregistrarea în patrimoniul propriu a lucrărilor după finalizarea şi recepţionarea lor;

- obligaţia de a răspunde patrimonial faţă de asociaţi şi finanţatori pentru neîndeplinirea obligaţiilor asumate în realizarea proiectelor.

Art.19 Se consideră incompatibil cu calitatea de membru a Asociaţiei faptul de a promova interese proprii în dauna Asociaţiei.

Art.20 Prin hotărârea Adunării Generale oricare dintre asociaţi poate fi exclus dacă:

- nu îşi plăteşte cota de participare la constituirea Asociaţiei sau contribuţia necesară în vederea întocmirii şi promovării proiectelor comune, după punerea în întârziere de către Directorul executiv şi trecerea unei perioade de 10 zile lucrătoare de la punerea în întârziere;

- nu îşi achită cotizaţia anuală de membru al Asociaţiei până cel târziu în 30 de zile de la finele anului precedent;

- nu participă la două Adunări Generale consecutive ale Asociaţiei sau nu îşi exprima votul;

- nu îşi depune contribuţia proprie la finanţarea proiectelor după aprobarea acestora, la termenele stabilite, odată cu punerea în lucru a proiectului;

- se dovedeşte că are interese contrare Asociaţiei, pe care nu şi le declară.

Excluderea asociaţilor se face prin hotărârea Adunării Generale, cuvotul a cel puţin 2/3 din membrii acesteia, la prima convocare, iar dacă la aceasta nu se întruneşte cvorumul necesar,excluderea se face prin hotărârea majorităţii asociaţilor prezenţi.

Excluderea unui asociat nu duce la încetarea obligaţiilor asumate în perioada cât acesta a funcţionat în Asociaţie.

Art.21  Atribuţiile Consiliului Director sunt:

- selectează terţii colaboratori, conform regulilor stabilite de Adunarea Generală;

- efectuează toate operaţiunile necesare pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale a Asociaţiei şi ale obiectivelor stabilite prin prezentul Statut;

- angajează, după caz, cu contract de muncă, sau cu contract civil, personal de execuţie şi de specialitate;

- verifică realitatea vărsămintelor depuse de către membrii Asociaţiei, ia hotărâri de punere în întârziere sau de recuperare a daunelor pricinuite Asociaţiei de către membrii săi;

- ţine registrele Asociaţiei;

- emite proiecte de hotărâri în vederea supunerii lor Adunării Generale a Asociaţiei;

- coordonează întocmirea programelor şi proiectelor necesare realizării obiectivelor Asociaţiei, stabilind tematica acestora;

- adopta decizii obligatorii pentru Directorul executiv privind acţiunile ce trebuie întreprinse pentru ducerea la îndeplinire a acestora;

- înaintează propuneri privind modificarea Actului Constitutiv şi a Statutului Asociaţiei;

- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală.

 

Art.22 Consiliul Director se întruneşte cel puţin o dată pe lună şi este convocat de către preşedintele acestuia. Hotărârile se iau cu majoritatea de 2/3 din numărul membrilor săi.

 

CAPITOLUL VI.  PATRIMONIUL ASOCIAŢIEI

 

Art. 23(1) Patrimoniul iniţial al Asociaţiei se compune din contribuţia a celor 23 de membri fondatori ai Asociaţiei, respectiv 1000 de lei /membru, reprezentând taxa de înscriere în Asociaţie, în valoare totală de 23.000 lei, sumă care va fi depusă în contul asociaţiei la deschiderea contului.

(2) Categoriile de resurse patrimoniale ale Asociaţiei sunt:

- taxa de înscriere, stabilită anual de către Adunarea Generală pentru fiecare exerciţiu financiar;

- cotizaţia anuală stabilită de către Adunarea Generală pentru fiecare exerciţiu financiar;

- dobânzi bancare;

- donaţii, sponsorizări, subvenţii sau subscripţii publice din ţară şi din străinătate;

- sprijin material şi financiar acordat de alte asociaţii sau fundaţii, naţionale sau internaţionale;

- finanţări din programe angajate a fi implementate de Asociaţie;

- contribuţii de la bugetele locale, angajate conform legii.

 

CAPITOLUL VII. DIZOLVAREA ŞI LICHIDAREA

 

Art.24 Asociaţia se dizolvă:

- de drept;

- prin hotărâre judecătorească;

- prin hotărârea Adunării Generale.

- când scopul social nu mai poate fi realizat;

- când Asociaţia fiind insolvabilă este nevoită să lichideze.

- prin voinţa asociaţilor, în cazul când Adunarea Generală a asociaţiei va  hotărî dizolvarea în modul şi condiţiile prevăzute de lege. Condiţiile de dizolvare sunt cele prevăzute în Ordonanţa de Guvern nr.26/30.01.2000.

În caz de dizolvare, repartizarea patrimoniului net, după deducerea cheltuielilor Asociaţiei, se face proporţional între membri, cu cota de participare a acestora, menţionată la constituirea Asociaţiei, respectiv cu cota de participare a asociaţilor care au aderat ulterior. Bunurile rezultate în urma lichidării nu pot fi obţinute decât de persoane juridice care au scop asemănător cu cel al asociaţiei dizolvate.

Art.25Adunarea Generală poate hotărî repartizarea patrimoniului net către o asociaţie sau o fundaţie care are un scop asemănător cu cel al Asociaţiei dizolvate.

Art.26Lichidarea Asociaţiei se face în condiţiile prevăzute în O.G. nr.26/30.01.2000.

 

CAPITOLUL VIII. DISPOZIŢII FINALE

 

Art.27 Prevederile prezentului act constitutiv respectă şi se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.26/2000, cu privire la asociaţii şi fundaţii, cu modificările şi completările ulterioare.